Spiselig hæk?
Fra : peter

Dato : 29-07-09 07:13

Hej

En hæk skal give læ og beskytte imod indblik. Men måske kan man
derudover også få hække, der producerer noget, der kan spises? Bær,
krydderurter eller andet nyttigt... Nogle, der har nogle gode ideer?

Mvh og på forhånd tak for svarene

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-07-09 15:37

peter wrote:

> En hæk skal give læ og beskytte imod indblik. Men måske kan man
> derudover også få hække, der producerer noget, der kan spises? Bær,
> krydderurter eller andet nyttigt... Nogle, der har nogle gode ideer?

Hindbær, solbær, stikkelsbær, mirabeller, hasselnødder.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 29-07-09 16:26

On Wed, 29 Jul 2009 06:12:54 -0700 (PDT), peter wrote:

> En hæk skal give læ og beskytte imod indblik. Men måske kan man
> derudover også få hække, der producerer noget, der kan spises? Bær,
> krydderurter eller andet nyttigt... Nogle, der har nogle gode ideer?

Gran, så kan du æde det hele og slipper for den årlige klipning.

"Først skal træet vises, siden skal det spises"
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-07-09 11:00

On 29 Jul., 16:37, "Erik Ginnerskov" <erik.ginners...@live.dk> wrote:

> Hindbær, solbær, stikkelsbær, mirabeller, hasselnødder.

.... og vindrue fx... den er også god for den har godt af at blive
beskåret

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 29-07-09 18:26

"peter" <peter900000@hotmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

Ribs, lidt af en klassiker, mormors gele, mums, mindre "pænt" jordskokker,
måske det staves anderledes, de er gode i salater (rå).
Som "kartoffel mos" mindre gode, man fiser en del
mvh tp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 29-07-09 22:30

Tonny Poulsen skrev:

> jordskokker, måske det staves anderledes, de er gode i salater (rå).

Til gengæld vælter hækken en gang om året
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 30-07-09 17:29

> Til gengæld vælter hækken en gang om året
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Du har fuldstændigt ret, det havde jeg ikke lige tænkt over, min nabo er
nemlig grimmest om sommeren, (i bar røv og sandaler) og der dækker
jordskokkerne fint.
mvh tp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 30-07-09 18:01

Tonny Poulsen skrev:

> Du har fuldstændigt ret, det havde jeg ikke lige tænkt over, min nabo
> er nemlig grimmest om sommeren, (i bar røv og sandaler) og der dækker
> jordskokkerne fint.

Ok
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 30-07-09 18:20

On Thu, 30 Jul 2009 18:29:07 +0200, Tonny Poulsen wrote:

> Du har fuldstændigt ret, det havde jeg ikke lige tænkt over, min nabo er
> nemlig grimmest om sommeren, (i bar røv og sandaler) og der dækker
> jordskokkerne fint.

Taler du om manden eller konen?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 31-07-09 13:35

"Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen
> Taler du om manden eller konen?
> --
> Venlig hilsen
> Kurt Hansen

Tro mig,du ønsker ikke flere detaljer
mvh tp

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 31-07-09 14:02

Tonny Poulsen skrev:

> Tro mig,du ønsker ikke flere detaljer

LOL
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Kurt Hansen

Dato : 31-07-09 22:35

On Fri, 31 Jul 2009 14:35:27 +0200, Tonny Poulsen wrote:

> "Kurt Hansen" <kurt@fjerndettetowle.dk> skrev i meddelelsen

> Tro mig,du ønsker ikke flere detaljer

Der findeds to typer:

1: MERE, MERE, MERE!
2: Tak for advarslen
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Inger D.

Dato : 29-07-09 19:56

En hæk skal give læ og beskytte imod indblik. Men måske kan man
derudover også få hække, der producerer noget, der kan spises? Bær,
krydderurter eller andet nyttigt... Nogle, der har nogle gode ideer?

Slåen - både blomster og bær kan bruges.

Inger D.