/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Slip-on potte
Fra : Marlene Larsen


Dato : 31-07-01 21:14

Hej...

Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati altså
så den buldrer noget mere....

Er der nogen der har noget erfaringer inden for dette?
Skal det være en racer-potte eller er en gadegodkendt "god nok"?
Hvilket mærke er en fornuftig kvalitet men samtidig til at betale?
Og slutteligt; er der nogen der kan anbefale et godt værksted hvor de kan
omdysse den i tilfælde af at det skal være en racer-potte (hvilket jeg har
en fornemmelse af at det skal være)? Jeg bor i Nordsjælland.

Hvis bare der kan svares på enkelte spørgsmål ville det være en kanon hjælp.


Klaus



 
 
boe (01-08-2001)
Kommentar
Fra : boe


Dato : 01-08-01 07:43


"Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> wrote in message
news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Hej...
>
> Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
altså
> så den buldrer noget mere....

Glem Ducati lyden - en Ducati er 2-cylindret, din er 4-cylindret. Bare lige
så du ikke bliver skuffet

Bo, VF1000F



Brian (01-08-2001)
Kommentar
Fra : Brian


Dato : 01-08-01 22:45

Han skal da bare afmontere 2 cylindere

Brian

--
**** W.A.F ****
- - - - - - - - - - - - -
" CB 900 Bold´Or "
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:3b67a4f1$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> wrote in message
> news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej...
> >
> > Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> > fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
> altså
> > så den buldrer noget mere....
>
> Glem Ducati lyden - en Ducati er 2-cylindret, din er 4-cylindret. Bare
lige
> så du ikke bliver skuffet
>
> Bo, VF1000F
>
>



Marlene Larsen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Marlene Larsen


Dato : 02-08-01 15:11

GEEE..... tænk og her gik jeg og troede....!! Ja ja man skal lære noget nyt
hele tiden........

Klaus, VFR750F (tidl. VF1000F1)
Mekaniker

boe <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b67a4f1$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> wrote in message
> news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej...
> >
> > Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> > fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
> altså
> > så den buldrer noget mere....
>
> Glem Ducati lyden - en Ducati er 2-cylindret, din er 4-cylindret. Bare
lige
> så du ikke bliver skuffet
>
> Bo, VF1000F
>
>



Jan Olsen (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Jan Olsen


Dato : 04-08-01 02:44

Hejsa

jeg har lige sat en Micron potte på min vfr 800.........det lyder faktisk
ikke så ringe, så sider den samtidigt oppe under sædet så man kan se
baghjulet, prøv den...købte den hos Holtug MC....god service...

mvh

Jan
"boe" <bem@NOSPAMbellesystems.com> skrev i en meddelelse
news:3b67a4f1$0$9451$4d4eb98e@news.dk.uu.net...
>
> "Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> wrote in message
> news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej...
> >
> > Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> > fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
> altså
> > så den buldrer noget mere....
>
> Glem Ducati lyden - en Ducati er 2-cylindret, din er 4-cylindret. Bare
lige
> så du ikke bliver skuffet
>
> Bo, VF1000F
>
>



Niels S. (04-08-2001)
Kommentar
Fra : Niels S.


Dato : 04-08-01 08:00

Jan Olsen skrev

> jeg har lige sat en Micron potte på min vfr 800.........det lyder faktisk
> ikke så ringe, så sider den samtidigt oppe under sædet så man kan se
> baghjulet, prøv den...købte den hos Holtug MC....god service...

Har du mulighed for at smide et billede på news:dk.binaer.motor ? Eller
kommer du til Malerklemmen på søndag så man kan se den og måske endda høre
den?

--
Niels S.
VFR800FI
http://www.vfr.dk



¯`·.¸J@nner¸.·´¯\) (01-08-2001)
Kommentar
Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)


Dato : 01-08-01 13:50

En 91'er er det en Pro Arm model ?

Havde selv engang en 94'er hvorpå jeg satte en oplagt MIG udstødning på, den
både så ud og lød fint uden at larme.

Kan poste et billede i dk bin motor hvis det skal være

Hygge

Onkel Jan
www.gugmc.dk




"Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> skrev i en meddelelse
news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Hej...
>
> Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
altså
> så den buldrer noget mere....
>
> Er der nogen der har noget erfaringer inden for dette?
> Skal det være en racer-potte eller er en gadegodkendt "god nok"?
> Hvilket mærke er en fornuftig kvalitet men samtidig til at betale?
> Og slutteligt; er der nogen der kan anbefale et godt værksted hvor de kan
> omdysse den i tilfælde af at det skal være en racer-potte (hvilket jeg har
> en fornemmelse af at det skal være)? Jeg bor i Nordsjælland.
>
> Hvis bare der kan svares på enkelte spørgsmål ville det være en kanon
hjælp.
>
>
> Klaus
>
>



Marlene Larsen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Marlene Larsen


Dato : 02-08-01 15:12

Ja det er en Pro-Arm.
MIG - lyder sejt

¯`·.¸J@nner¸.·´¯) <ask@me.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9k8tql$l3q$1@sunsite.dk...
> En 91'er er det en Pro Arm model ?
>
> Havde selv engang en 94'er hvorpå jeg satte en oplagt MIG udstødning på,
den
> både så ud og lød fint uden at larme.
>
> Kan poste et billede i dk bin motor hvis det skal være
>
> Hygge
>
> Onkel Jan
> www.gugmc.dk
>
>
>
>
> "Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> skrev i en meddelelse
> news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> > Hej...
> >
> > Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> > fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
> altså
> > så den buldrer noget mere....
> >
> > Er der nogen der har noget erfaringer inden for dette?
> > Skal det være en racer-potte eller er en gadegodkendt "god nok"?
> > Hvilket mærke er en fornuftig kvalitet men samtidig til at betale?
> > Og slutteligt; er der nogen der kan anbefale et godt værksted hvor de
kan
> > omdysse den i tilfælde af at det skal være en racer-potte (hvilket jeg
har
> > en fornemmelse af at det skal være)? Jeg bor i Nordsjælland.
> >
> > Hvis bare der kan svares på enkelte spørgsmål ville det være en kanon
> hjælp.
> >
> >
> > Klaus
> >
> >
>
>



¯`·.¸J@nner¸.·´¯\) (02-08-2001)
Kommentar
Fra : ¯`·.¸J@nner¸.·´¯\)


Dato : 02-08-01 21:31


Endeligt billede ligger i dk bin motor , min udbyder har skoddet de sidste
dage ,,,,, men nu er den her .O)

Onkel Jan ZX9RR



Bo Thomsen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 02-08-01 23:12



> Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" >som en Ducati
jeg har også en viffer dog fra 86 og der fik jeg moteret en leo vinci carbon
hos lydmuren i stenløse.
den lyder fedt som en v-motor bør gøre og den buldre en pæn del hvis jeg
køre mellem 2-4 rpm.
og gå omkring 5k rpm over og begynder at brøle.
potten koster 3500 ca.
l ydmuren er kendt for at ha være dygtige, det tror jeg også de er - men på
min gamle viffer skuller der svejses en lille studs på først ( det behøves
ikk til din ) og den svejsning er over vildt grim.
der er hvist også en forretning i kbh der hedder noget med agusta - motor
og han skulle være honda (vfr ) ekspert i dk.
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk






Bo Thomsen (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 02-08-01 23:17


har lige postet et fyldigt billed i dk.bi.m
--
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk




Hellfire (02-08-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 02-08-01 23:51


"Marlene Larsen" <mal.klj@private.dk> wrote in message
news:3b671652$0$4653$d40e179e@nntp01.dk.telia.net...
> Hej...
>
> Jeg har en Honda VFR750F fra 1991. Jeg vil gerne have en slip-on der
> fremhæver lyden af V-motoren (så den lyder "næsten" som en Ducati
altså
> så den buldrer noget mere....
>
"snip"

Krumtap, knastaksler og tænding fra en RC30?
Problemet med F'eren er 180° krumtappen, som giver den 4 cylindrede lyd
(ikke "rækkemotor", men alligevel...). En RC30 derimod har 360° krumtap, som
giver en lidt mere 2 cylindret lyd.
Ellers skulle jeg mene, at de fleste carbon slip-on's giver god lyd, bl.a.
Devil lyder suverænt.



Bo Thomsen (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Bo Thomsen


Dato : 03-08-01 07:02


> Krumtap, knastaksler og tænding fra en RC30

kan man godt bytte disse ud og er der forskel i ydelse og motorgang?
jeg har en rc 24
mvh
Bo Thomsen
vfr750f-g - til salg
bbt@worldonline.dk






Hellfire (03-08-2001)
Kommentar
Fra : Hellfire


Dato : 03-08-01 19:05


"Bo Thomsen" <bbt@worldonline.dk> wrote in message
news:J3ra7.697$PZ4.87411@news000.worldonline.dk...
>
> > Krumtap, knastaksler og tænding fra en RC30
>
> kan man godt bytte disse ud og er der forskel i ydelse og motorgang?
> jeg har en rc 24
> mvh
> Bo Thomsen
> vfr750f-g - til salg
> bbt@worldonline.dk
>
>
>
>
>
Umiddelbart tror jeg ikke der er den store forskel på de to motorer, men du
bør nok snakke med en specialist, inden du går ud og investerer en masse
penge i delene. Der ER forskel i motorgangen. Med en 180° krumtap menes
(corect me if i'm wrong) at plejlstængerne sidder forskudt med 180°, hvilket
giver en blødere motorgang, da motoren tænder to gange pr. omdrejning,
hvorimod baghjulet bliver nemmere at kontrollere med en 360° krumtap, da
cylindrene tænder parvis, og derved får baghjulet en "pause" for hver anden
omdrejning. Dette er en fordel ved banekørsel, da man kan vride "øret" meget
tidligere ud af svingene uden at risikere, at baghjulet slipper grebet med
asfalten. Hvad angår ydelsen? Knasterne er selvfølgelig "skarpere", da de er
beregnet til banekørsel (RC30'ren er en banemaskine med lys og blinklygter).
Jeg kan ikke lige huske hvor meget forskel der er på karburatorerne, men en
RC30 har 112 HK (UDEN HRC kit) mod en RC24's 100.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177525
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408688
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste