Køkkenvandhane åbner forkert vej
Fra : DerGolf

Dato : 27-07-09 17:30

Hej...
Jeg har købt en vandhane med egen hane til varmt og til koldt vand.

Den kolde virker som forventet.
Den varme skal drejes modsat for åbne vandet.
Er der sket en fejl på fabrikken?
Eller kan åbningsretningen vendes med et lille knep?

Det er denne her:
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7718&Grp=&n=10

med venlig hilsen
Mic

Fra : apollo14

Dato : 27-07-09 18:40

DerGolf skrev:
> [...]
> Den varme skal drejes modsat for åbne vandet.
> Er der sket en fejl på fabrikken?
> Eller kan åbningsretningen vendes med et lille knep?

Alle vandhaner med drejegreb, vil altid kører samme vej, da spindlen der
åbner og lukker for vandet, virker som en skrue man skruer i og ud.

Fra : Ralph

Dato : 27-07-09 18:49

"apollo14" <apollo14dk@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Alle vandhaner med drejegreb, vil altid kører samme vej, da spindlen der
> åbner og lukker for vandet, virker som en skrue man skruer i og ud.

Med mindre der er linksgevind, så skal man dreje modsat, det kunne da godt
tænkes at en smart ingeniør mener at efterhånden som mændene kommer ind i
køkkenet, så ville det være smart at begge haner skal drejes ind mod væggen
for at åbne, og ind mod en selv for at lukke, uden at være hjerneforsker vil
jeg mene at hvis begge haner skal betjenes samtidigt med begge hænder, så
kræver denne løsning mindst hjernekapacitet.

--
Ralph

Fra : bannimann

Dato : 28-07-09 09:40

> [...]
> hjerneforsker vil jeg mene at hvis begge haner skal betjenes samtidigt med
> begge hænder, så kræver denne løsning mindst hjernekapacitet.

Jeg vil mene, at hvis det er hjernekapaciteten det skal komme an på, så har
man langt større problemer, hvis et simpelt to-grebs bl.batt., kan lave rav
i ens hverdag.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 28-07-09 05:34

On 27 Jul., 18:29, "DerGolf" <n...@no.no> wrote:

> [...]
> Den varme skal drejes modsat for åbne vandet.
> Er der sket en fejl på fabrikken?
> Eller kan åbningsretningen vendes med et lille knep?

Næh, hvis det er korrekt må du nok vænne dig til det. Måske er det
endda en god idé og mere ergonomisk korrekt.

--
Niels

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-07-09 14:12

DerGolf wrote:

> Den kolde virker som forventet.
> Den varme skal drejes modsat for åbne vandet.

Hanen er designet sådan.

> Er der sket en fejl på fabrikken?

Det kan ikke være opstået ved en fejl.

> Eller kan åbningsretningen vendes med et lille knep?

Det kan ikke ændres på den hane. Kan du ikke leve med det, så køb en anden
hane.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk