Kan man købe glas filt mm over nettet?
Fra : Morten P

Dato : 27-07-09 11:06

Jeg har kig på:

http://www.malercompagniet.dk/index.php/indendors1/glasvavglasfiltlim9.html

Primært den første til 149 - Klasse A.

Samt deres vævlim til 179 per 15 liter (120 per 10 liter)

Alternativet er Røverkøb der skal have 200 for en rulle filt samt 200 for
vævlim.

Eller er der noget jeg overser?
Er Bauhaus/Silvan/JemFix bedre/billigere?

Det er til min stue og resten af lejligheden, så det skal være pænt!

Fra : John V.

Dato : 30-07-09 16:22

"Morten P" <spam@spam.spam> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er Bauhaus/Silvan/JemFix bedre/billigere?
>
> Det er til min stue og resten af lejligheden, så det skal være pænt!
Det ser da meget fornuftigt ud, rent prismæssigt.
Køber du den udgave der er forgrundet, vil du spare en masse på vævfylder,
der er dyrere end maling også en behandling kan du spare. Det ser dog ikke
ud som de har den hos den forhandler (underligt nok), men sammenlign
priserne med andre og husk nogle ruller indeholder 25 Meter andre 50 Meter.

Oftest klæber den billigste klæber bedst, undtaget selvfølgelig i våde rum.

Filten sparer jeg aldrig selv på, der er forskel på tykkelsen..
Mine behandlinger er (efter filten er opsat).
2*vævfylder
Slibning
Fugning i hjørner
Efterspartling af eventuelle fejl
2 g maling.

De fleste bruger kun at give det én gang vævfylder, men min måde er pænere,
så kan man slet ikke se filtens struktur bagefter.

Metoden med vævfylder er stærkere end den forgrundede filt, men også
væsentligt dyrere og mere besværlig.

Nogle malere bruger en billig glans 3 i stedet for vævfylder, men der er
ikke lige så stærkt og holder ikke til f.eks. gaffatape, det gør min metode.

--
God arbejdslyst

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Morten P

Dato : 02-08-09 08:52

> Køber du den udgave der er forgrundet, vil du spare en masse på vævfylder,

Folk siger den så er stiv at den er meget besværligere at arbejde med og
knækker for et godt ord.

Hvad mener du om det?

> Oftest klæber den billigste klæber bedst, undtaget selvfølgelig i våde
> rum.

Sjovt
Men det passer mig fint

> De fleste bruger kun at give det én gang vævfylder, men min måde er
> pænere, så kan man slet ikke se filtens struktur bagefter.

Aha, se det er noget der tiltaler mig.
En 100% glat væg er klart målet uden struktur overhovedet.

Gode råd!

Fra : John V.

Dato : 16-08-09 16:19

Undskyld den lange responstid, jeg har ikke været meget på..
Jeg må give dig helt ret, den er ikke værd at arbejde med.
Men det er en billigere måde at lave det på.

--
Med Venlig Hilsen

Malermester
John Vedsegaard
www.taform.dk

Fra : Morten P

Dato : 24-08-09 07:08

"John V." <nyhedsgrupper.sparm@loveletters.dk> wrote in message
> Undskyld den lange responstid, jeg har ikke været meget på..
> Jeg må give dig helt ret, den er ikke værd at arbejde med.
> Men det er en billigere måde at lave det på.

Super!
Jamen så kører vi med ugrundet

Tak for al hjælpen!