Reservedele Bosch hækklippler
Fra : Jan Hansen

Dato : 26-07-09 16:35

Er der nogen der kender et sted, gerne online butik, som sælger reservedele
til Bosch hækklipper til fornuftige priser ?

Jeg skal bruge et nyt knivsæt (Bosch nr 2 607 001 239)

Mvh

Jan

Fra : Klaus G.

Dato : 27-07-09 01:29

> Er der nogen der kender et sted, gerne online butik, som sælger
> reservedele til Bosch hækklipper til fornuftige priser ?
>
> Jeg skal bruge et nyt knivsæt (Bosch nr 2 607 001 239)
Aner det ikke, men hvordan er den gået i stykker? Jeg har lige klippet hæk
og havde noget familie medlem til at hjælpe mig. Han er gartner og fortalte
at man skulle passe på med ikke at bruge spidsen for meget til at klippe
med. Det kommer man nemt til og det skulle åbenbart slide mere på knivene.
Og en ting mere han lagde meget vægt på, var at man skulle huske at smøre
knivene jævnligt. Enten med alm. olie fra en oliekande, eller sprayfedt. Det
gjorde han vel hvert 20-30min. Det er bagpå, ved alle boltene, hvor knivene
fare frem og tilbage.

Det var ihvertfald et par råd du kunne prøve med næste sæt knive jo og så se
om de holder længere. Medmindre du har lavet en fejl40 og ramte noget hårdt
;)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 27-07-09 19:20

> Aner det ikke, men hvordan er den gået i stykker?

Kniven er bare slidt op efter 12-15 års brug.
Der er nu så meget slør i knivene at der konstant sætter sig små grene fast
mellem de to knive, Desuden er den skarpe del slidt væk og det er min
vurdering at det ikke kan slibes op igen.

Og jo den har fået den veligeholdelse i alle årene som den har haft behov
for.

Mvh

Jan

Fra : Klaus G.

Dato : 28-07-09 16:26

> [...]
> grene fast mellem de to knive, Desuden er den skarpe del slidt væk og
> det er min vurdering at det ikke kan slibes op igen.
Har du så ikke overvejet en hel ny maskine i stedet for?

> Og jo den har fået den veligeholdelse i alle årene som den har haft
> behov for.
Godt at høre :)

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-07-09 11:06

"Jan Hansen" <jh_43@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> reservedele til Bosch hækklipper til fornuftige priser ?
>
> Jeg skal bruge et nyt knivsæt (Bosch nr 2 607 001 239)

http://www.bosch-pt.dk/havemaskiner/service/reservedelsservice/reservedelsservice.shtml
/Erik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 27-07-09 12:06

Erik Andersen skrev:

> http://www.bosch-pt.dk/havemaskiner/service/reservedelsservice/reservedelsservice.shtml

Not Found
The requested URL
/havemaskiner/service/reservedelsservice/reservedelsservice.shtml/Erik was
not found on this server.

Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Erik Andersen

Dato : 27-07-09 13:21

> Not Found
> The requested URL
> /havemaskiner/service/reservedelsservice/reservedelsservice.shtml/Erik was
> not found on this server.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Hans
> www.zofiaoghans.dk

Den virker da fint!
http://www.bosch-pt.dk/havemaskiner/service/reservedelsservice/reservedelsservice.shtml

Du skal ikke have /Erik med! Det var ment som min underskrift
/Erik

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 28-07-09 14:29

Erik Andersen skrev:

> Du skal ikke have /Erik med! Det var ment som min underskrift

Det var dér kæden hoppede af!
Hans
www.zofiaoghans.dk

Fra : Keld Nygaard

Dato : 28-07-09 14:57

> Det var dér kæden hoppede af!
> --

Så må du hellere se om du ikke kan få en ny kædestrammer ved samme lejlighed

Med venlig hilsen
Keld Nygaard

www.nygaard.eu

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 28-07-09 15:38

> [...]
> reservedele til Bosch hækklipper til fornuftige priser ?
>
> Jeg skal bruge et nyt knivsæt (Bosch nr 2 607 001 239)

Spørgsmålet er om det kan betale sig Nettoprisen ved Bosch er 380 kr Dertil
skal lægges moms og forsendelse. Du kan godt som privatmand få Bosch til at
sende det til dig men til private sender de kun pr efterkrav. Dvs et sted
imellem 500-600 kr ialt
Det kan man vist få en helt ny maskine for.

Mvh
Finn

Fra : Klaus G.

Dato : 28-07-09 16:26

> [...]
> efterkrav. Dvs et sted imellem 500-600 kr ialt
> Det kan man vist få en helt ny maskine for.
Jotak, men en hækklipper til 500-600kr. er sq også noget bras for at sige
det mildt. Har selv lige erfaret forskellen på en for billig Black&Decker
som jeg selv ejer og en Bosch AHS 7000 Pro-T. Kan godt ske den Bosch koster
en 1500kr. Men den kan satme også arbejde :)

Fra : Helene og Finn Egmos~

Dato : 28-07-09 16:57

> [...]
>efterlyser et knivsæt til.Det knivsæt at manden efterlyser er det samme
>knivsæt som sidder i den Bosch maskine som Silvan sælger til 499.95.

Mvh
Finn

Fra : Jan Hansen

Dato : 29-07-09 17:16

Hej Gruppe

Takker for alle inputtene.

Det bliver nok til at der kommer en ny hækkeklipper på ønskesedlen (Ærgeligt
når resten ikke fejler noget)

Jan Lindekilde Hansen

Fra : Armand

Dato : 30-07-09 13:15

Jan Hansen skrev:
> Hej Gruppe
>
> Takker for alle inputtene.
>
> Det bliver nok til at der kommer en ny hækkeklipper på ønskesedlen (Ærgeligt
> når resten ikke fejler noget)

En eller anden detalje bliver alligevel før eller siden årsag til at
reperation bliver uøkonomisk og problemer med nedslidt sværd efter 12 år
må regnes for nådigt i dén henseende :-|
Med de faldende priser på elektrisk værktøj bør man ved indkøb erkende
at man har fat i en brug-og-smid væk -branche

--
Armand.