Så er stærene tilbage for at æde vores kir~
Fra : Stefan Jacobsen

Dato : 24-07-09 14:33

Hej

Igen i år ser det ud til stærene har tænkt sig at tømme vores
kirsebærtræ, de starter med at ordne fuglekirsebærene, som er sket her
idag og vil tro de søde kirsebær er væk inden for kort tid Da net
ikke er en mulighed da træet er stort, er der så nogle der har forslag
til hvordan vi holder dem fra bærene indtil vi selv har guffet nok til
at blive dårlige . Jeg har set nogle der hænger plader med
sølvpapir op, men har det nogen effekt på stærene?

Stefan

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 25-07-09 09:09

"Stefan Jacobsen" <stefware@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

På Bali sender de et gammelt familiemedlem ud på rismarken for at jage fugle
væk. De holder vagt hele dagen,
måske en løsning?

Steen.

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-09 10:39

In news:4a6abdb8$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk,
Steen Jakobsen <ingen@post.dk> typed:
> [...]
>
> På Bali sender de et gammelt familiemedlem ud på rismarken for at
> jage fugle væk. De holder vagt hele dagen,

Man kan også prøve at hænge nogle gamle cd'er op i tråde, så de drejer
rundt og blinker i sollyset (når solen ind imellem er fremme) , men jeg
er alligevel ikke sikker på at I når at udkonkurrere fuglene. De er ikke
bange for ret meget, og kirsebær er jo dejlige for både mennesker og fugle,
så de tager nok chancen.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Ralph

Dato : 25-07-09 12:45

"Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Man kan også prøve at hænge nogle gamle cd'er op i tråde, så de drejer
> rundt og blinker i sollyset (når solen ind imellem er fremme) , men
> jeg

Dette er praktiseret på undertegnedes minkfarm - hvor problemet nok er lidt
mere alvorligt (læs: dyrt) end et par kirsebær.

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-09 13:07

In news:4a6af050$0$48244$14726298@news.sunsite.dk,
Ralph <rwr@post6.tele.dk> typed:
> "Tove Krieger" <missminimiv@privat.dk> skrev i en meddelelse
>
> Dette er praktiseret på undertegnedes minkfarm - hvor problemet nok
> er lidt mere alvorligt (læs: dyrt) end et par kirsebær.

Undskyld Ralph, men det svar forstod jeg ikke rigtigt. Hvad er forbindelsen
mellem mink og kirsebær ?

Fra : Ralph

Dato : 25-07-09 14:04

> Undskyld Ralph, men det svar forstod jeg ikke rigtigt. Hvad er
> forbindelsen mellem mink og kirsebær ?

Stære; sådan en flok kan rydde en farm for minkfoder på meget kort tid.
Pt. fodres der for ca. kr. 5000 pr. dag (på min farm), så det er ikke helt
billigt.

Så jeg har hængt et par hundrede CD'er op på farmen.

--
Ralph

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-07-09 16:37

In news:4a6b02ae$0$48246$14726298@news.sunsite.dk,
> [...]
>
> Stære; sådan en flok kan rydde en farm for minkfoder på meget kort
> tid. Pt. fodres der for ca. kr. 5000 pr. dag (på min farm), så det er

Tak skal du ellers have. Det var ikke så lidt. Jeg anede faktisk ikke at
stære kunne lide minkfoder. Det er da vist såvidt jeg husker fisk de bliver
fodret med.

> Så jeg har hængt et par hundrede CD'er op på farmen.

Det kan jeg sandelig godt forstå. Man må jo prøve at gardere sig så godt man
kan.

Fra : Leif Neland

Dato : 26-07-09 15:47

Ralph skrev:
> [...]
> Pt. fodres der for ca. kr. 5000 pr. dag (på min farm), så det er ikke helt

Åh, jeg mente heller at stære spiste mink...

Leif