Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hive RAW ud af CF-kort uden Zoombrowser - ~
Fra : Thomas

Dato : 27-07-09 14:05

Er ikke lige i nærheden af min egen computer, og har akut brug for at
tømme mit CF-kort i mit Canon EOS350D på en bærbar, men jeg kan
simpelthen ikke finde et sted at downloade Zoombrowser, kun updates!
Og jeg kan ikke finde andre programmer der kan, har downloadet WIA-
driver, men den kan kun se jpeg.

Hvad pokker gør jeg?? Jeg kører XP

Fra : J

Dato : 27-07-09 22:22

"Thomas" <thhedk@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Bruger en kortlæser.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-09 23:28

> [...]

>simpelthen ikke finde et sted at downloade Zoombrowser, kun updates!
>Og jeg kan ikke finde andre programmer der kan, har downloadet WIA-

Kopier dem via stifinder/filhåndtering (Windows+E).

-Joachim

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-09 00:53

Thomas wrote:
> [...]
> simpelthen ikke finde et sted at downloade Zoombrowser, kun updates!
> Og jeg kan ikke finde andre programmer der kan, har downloadet WIA-

Som en anden har foreslået - bruge en kortlæser - eller mounte kameraet
som en ekstern enhed, så du kan kopiere den mappe, hvor filerne ligger,
over til valgt destiantion på computeren - typisk 'Mine billeder' i
dokument mappen...

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas

Dato : 27-07-09 23:11

On 28 Jul., 01:53, Erik Richard Sørensen <NOS...@NOSPAM.dk> wrote:

> [...]
> som en ekstern enhed, så du kan kopiere den mappe, hvor filerne ligger,
> over til valgt destiantion på computeren - typisk 'Mine billeder' i

Ja jeg kan selvfølgelig købe en kortlæser, men nu var det et problem
der skulle løses hurtgt.
Jeg har installeret den WIA-driver på Canons side så computeren kan se
mit kamera, men jeg kan ikke se .cr2 filerne, kun jpeg. Vil det samme
ikke være tilfældet hvis jeg køber en kortlæser??

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-09 10:51

Thomas wrote:

> [...]
> mit kamera, men jeg kan ikke se .cr2 filerne, kun jpeg. Vil det samme
> ikke være tilfældet hvis jeg køber en kortlæser??

Så er det bare at koble den til med et UsB kabel... Hm, jeg er ikke helt
klar over endnu, hvordan de ligger på en Canin, da jeg lige har købt et
DSLR, men på min Olymopus lå de indlejret i forbindelse med JPEG filerne
i 'OLYMP' mappen som en resourcefil... 'et-eller-andet-DAT', så det er
derfor, jeg siger, du skal kopiere hele mappen over, så jeg er sikker på
også at få evt. usynlige filer med.

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 11:42

Fra : Per

Dato : 28-07-09 01:43

On 28 Jul., 07:11, Thomas <thh...@gmail.com> wrote:

> [...]
> mit kamera, men jeg kan ikke se .cr2 filerne, kun jpeg. Vil det samme
> ikke være tilfældet hvis jeg køber en kortlæser??

Jeg bruger altid kortlæser og der er inegn problemer.
Det giver en del problemer med at se RAW filer, når kortet sidder i
kameraet.

Fra : Thomas

Dato : 28-07-09 01:51

> Jeg bruger altid kortlæser og der er inegn problemer.
> Det giver en del problemer med at se RAW filer, når kortet sidder i
> kameraet.

Ja ok kortlæseren læser selvfølgelig alt. Men hvorfor er ZommBrowser
ikke til at downloade mere? Jeg er da ikke sikker på at jeg har min CD
mere, når engang jeg skal have ny computer hjemme.

Og der er slet ingen andre programmer der kan læse RAW filer direkte
fra kameraet?

Fra : .J.S...

Dato : 28-07-09 09:33

"Thomas" <thhedk@gmail.com> wrote in message

> [...]
>mere, når engang jeg skal have ny computer hjemme.

>Og der er slet ingen andre programmer der kan læse RAW filer direkte

FastStone Image viewer har en import fra kamera function. Virker fint med
RAW filer fra min 50D, om det også virker med en 350D ved jeg ikke, men det
er freeware så du kan da prøve det.

mvh/JS

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 28-07-09 11:42

Thomas wrote:

> [...]
> mere, når engang jeg skal have ny computer hjemme.
>
> Og der er slet ingen andre programmer der kan læse RAW filer direkte

Her er et par stks....
Picture Information Extractor 5.24 (shareware)
Transfer, view and rename digital photos and extract metadata from JPEG
and RAW files.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10257274
ArcSoft PhotoStudio Darkroom 2.0 (shareware)
Process RAW, JPEG, and TIFF images from your digital camera.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10586159
RAW PhotoDesk 2.3 (shareware)
View and process RAW files from digital cameras.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10478578
RawShooter Essentials 2006 1.2 (freeware)
Convert and process your digital photos in RAW format.
http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/win/10374172

Jeg har lige gennemtrawlet Canons hjemmeside og kan kun finde ZB 6.x
opd., som du selv henviser til. Jeg kan se, det er samme software, der
skal bruges til EOS D60, så prøv at kigge her, om der er noget, du kan
bruge...
http://www.usa.canon.com/consumer/controller?act=ModelInfoAct&fcategoryid=215&modelid=7495#DownloadDetailAct

mvh. Erik Richard

Fra : N/A

Dato : 28-07-09 10:51

Fra : Gert Nielsen

Dato : 28-07-09 10:52

[...]

***********************
Jeg kan ikke forestille mig at Canon ikke understøtter mass storage, så den
kan se som en disk på XP.
På Nikon kan man i menuen USB vælge mellen mass storage (= alm disk) eller
PTP . PTP anvendes til kamera kontrol.
Du må have samme mulighed på Canon.
Gert

Fra : Thomas

Dato : 28-07-09 07:28

> [...]
> kan se som en disk på XP.
> På Nikon kan man i menuen USB vælge mellen mass storage (= alm disk) eller

Jamen jamen, du havde jo ret, jeg skulle bare sætte kamera til Print/
PTP, så kunne jeg se det som en mappe.
Synes nu at "Pc-tilslutning" som den stod til, virkede mere
naturligt

Tak for hjælpen til alle.