snyd, svindel og humbug!
Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 21-07-09 20:35

Er det bare mig der er vedt at være træt af at alt her i verden snart er
styret af svindlere og andet godt folk?

folk snyder og bedrager i et væk og er pisse ligeglade med at der sidder
nogen i den anden ende som rent faktisk ærligt og gladeligt har tjent nogen
penge som de stjæler op af lommen på os her på nettet?

det er som om nettet er mere eller mindre lovløst og politiet (ved godt de
ikke har tid og resourser til det) gør intet ved det!

man kan ikke købe noget som helst over nettet mere og være sikker på at man
rent faktisk får det man har betalt for...

personligt er jeg blevet snmydt en 6-8 gange indenfor det seneste år alt fra
135 kr til 2000 kr. jeg har navne adresser, tlf. numre og ALT på de
personer... og har endda tjekket op på fx 118 af navn, adresse og nr. passer
sammen og sendt sms der skulle svares på inden jeg overførte... men folk er
iskolde i røven og stopper bare mine penge ned i lommen og griner højlydt og
sender mig intet!

jeg har overvejet selv at tage forbi nogen af dem..... men aner jo ikke hvem
der åbner... og gider ej heller have 30 dage for vold hvis situationen
griber om sig... det er det bare slet ikke værd!

et kig ned gennem gruppen her viser jo at folk bliver snydt i et væk... en
bil der lige har mistet 200.000 på tælleren, en pige der bliver underbetalt
og meget andet....

hvornår er der nogen der vågner op og giver politiet de resourser så de både
kan jagte ham der snød for 135 kr. og ham der snød for 135 millioner? det er
som om at er det småt nok så er det lige meget...

har ingen problemer med at politiet pririoterer.. SLET IKKE! ser hellere en
morder bliver fanget end at jeg får mine 135 kr igen! men synes bare det er
ærgeligt at det skal være så nemt og "lovligt" at svindle....

da jeg for en 15-20 år siden begyndte på lidt fjern handel i fx den blå...
hørte man stort set aldrig om nogen der blev snydt... ( ved godt tingene
hurtigere bliver kendt bredt via nettet nu om stunder) men alligevel....
synes virkeligt der er meget snyd for tiden!

kommer meget på siden www.baboom.dk dagligt er der indlæg fra folk der er
blevet snydt...

for helvede da os!

bare lige et surt opstød... bare tæsk mig for at brokke mig det forkerte
sted.... men tror det er her folk ved mest om emnet og evt. kan komme med
gode råd til hvordan man kan undgå at blive snydt... men nej at kører 200 km
for noget til 135 kr er ikke det værd:)

Nikolai (den sure) R. Jensen

Fra : Jubii

Dato : 21-07-09 21:10

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> bare lige et surt opstød... bare tæsk mig for at brokke mig det
> forkerte sted.... men tror det er her folk ved mest om emnet og evt.
> kan komme med gode råd til hvordan man kan undgå at blive snydt...
Også det vil være den forkerte gruppe. Prøv en snak-gruppe.
Ellers kom med et specifikt juridisk problem/spørgsmål.

Fra : bosol

Dato : 21-07-09 14:26

On 21 Jul., 22:34, "Nikolai R. jensen" <n...@spritstiv.dk> wrote:
> [...]
> gode råd til hvordan man kan undgå at blive snydt... men nej at kører 200 km

Jeg har handlet med rigtig mange via nettet gennem de sidste 17 år,
både private og firmaer og er aldrig blevet snydt !
Jeg er også yderst mistroisk og varsom, når køber kommer med en check
istedet for aftalte penge. Engang var der én der kom med en
"brevcheck" dem firmaer bruger, jeg tog straks kontakt til
checkbanken, der ikke måtte udtale sig, jeg skulle ringe til min egen
bank, at jeg ville få oplysningen derfra, der gik ikke ret lang tid
førend jeg blev ringet op. Hvis du skal handle skal det være kontant,
da checken var stjålet. Det sagde jeg til køber, hvortil han sagde jeg
er hos dig igen om en halv time med pengene i kontanter. Flere jeg
sendte varerne til, når betaling var indgået, mailede at de ikke har
modtaget pakken, ved opringning til PostDK, lå pakken stadig til
afhentning på posthuset, hvilket jeg mailede tilbage og hørte ikke
mere. Der var én der maileder at de købte ram var defekte, hvortil jeg
sagde - kik lige på vedlagte udskrift af en ram-test, nå ja - så må
det være noget andet i hans PC, hvilket det var nemlig hans CPU, igen
går den så går den, men den gik ikke. Engang var der én der ville
betale med "farvede" pengesedler, hvortil jeg sagde - jeg modtager kun
rene og nye sedler, kom igen ½ time efter med nye pengesedler. Men jeg
har på det seneste opdaget at det er meget svært at få en handel
igennem, når der skal betales for den dyre forsendelse. I sidste uge
måtte jeg betale 480 kr for en pakkeforsendelse 1½ kg, godt nok over
en landegrænse, hvilket gjorde varen 50% dyrere, men det var den
nemmeste og eneste løsning for mig. Jeg tror at den private handel med
forsendelse af varen lige så stille forsvinder, særligt når PostDK
sætter portoen op igen, den 1.august 2009. Den handel der bliver
tilbage er mand-til-mand metoden hvor varen og pengene byttes ved
personligt fremmøde på et aftalt sted.
vh Bo

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 21-07-09 23:01

Nikolai R. jensen har bragt dette til os:
> jeg har overvejet selv at tage forbi nogen af dem..... men aner jo ikke hvem
> der åbner... og gider ej heller have 30 dage for vold

Eller 30 dage på hospitalet

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 21-07-09 23:39

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 22-07-09 01:34

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> wrote in

> Er det bare mig der er vedt at være træt af at alt her i verden
> snart er styret af svindlere og andet godt folk?

> bare tæsk mig for at brokke mig det forkerte sted....

Du burde vel være den nærmeste til at forstå at usenetbrugere er ved at
være godt trætte af at alle bare poster løs hvor det lige passer dem?

Hvis du er blevet taget ved næsen så ofte som du påstår skulle du måske
overveje et værgemål.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 22-07-09 01:52

er prøvet... men ingen vil være min værge...

Fra : Jubii

Dato : 22-07-09 06:08

> er prøvet... men ingen vil være min værge...

Fordi Kent i sin sig spørger til det iriterende ved toppostere, så
skulle du lige demonstrere hvor idiotisk du kan være?

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 22-07-09 16:40

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i meddelelsen

> Fordi Kent i sin sig spørger til det iriterende ved toppostere, så skulle
> du lige demonstrere hvor idiotisk du kan være?

At svare midt i en besked er endnu mere idiotisk, så du er godt med :(

--
Per

Fra : Jubii

Dato : 22-07-09 18:59

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Tag lige at fjerne termometret i din røv, inden du svarer, fjols.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 23-07-09 14:49

"Jubii" <jubii@msn.com> skrev i meddelelsen
> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i meddelelsen

> Tag lige at fjerne termometret i din røv, inden du svarer, fjols.

Ja, det er fint Gverner.

--
Per

Fra : Jubii

Dato : 23-07-09 19:22

> Ja, det er fint Gverner.

Skriv til mig eller bliv væk fra usenet,fjols.

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 24-07-09 16:19

> Skriv til mig eller bliv væk fra usenet,fjols.

Har du fået lov af din far til at at bruge hans computer?

--
Per

Fra : Jubii

Dato : 24-07-09 16:29

> [...]
>
> --
> Per
> Sælges: Arkivskabe i forskellige farver og størrelser fra 400,- kr.

Nåh, skal du så langt ned for at kunne hævde dig? Det hjalp ikke!
Du er stadig et fjols. Skriver du igen er du et kæmpefjols.
Så, nu behøver jeg ikke svare på dit næste fjolseindlæg.
BYE.

Fra : Brian Vestergaard

Dato : 24-07-09 16:46

Den 7årige Jubii skrev den 24-07-2009:
> Nåh, skal du så langt ned for at kunne hævde dig? Det hjalp ikke!
> Du er stadig et fjols. Skriver du igen er du et kæmpefjols.
> Så, nu behøver jeg ikke svare på dit næste fjolseindlæg.
> BYE.

Ploink

--
Venligst / Regards
Brian Vestergaard

Fra : Jubii

Dato : 24-07-09 17:42

"Brian Vestergaard" <mail2brianvestergaard@gmail.com> skrev i
meddelelsen news:mn.c42a7d970e066936.101873@Hvemvedjegvedikke...

> Ploink

Nåh, endnu een.

Jeg synes du skal læse Kent?s indlæg i denne tråd fra 22-07-09, 02:33 og
fremad.
Lær desuden denne nyttige usenetregel:
"Skriv under det du svarer på"

Og da Nikolai R. jensen så topposter, må mit svar nødvendigvis være lige
under denne toppost, hvilket fjolset Per Henneberg Kristensen besvarer
med følgende tekst:
"At svare midt i en besked er endnu mere idiotisk, så du er godt med :("

Da jeg svarer korrekt ved at skrive et svar på topposten under det
skrevne, kan et svar m.m. til Per Henneberg Kristensen kun blive som det
blev.

At DU ikke er enig i at man skriver under det man svarer på, må du om.
Læs usenetreglerne igen på usenet.dk, hvor der f.eks. står:"Citatteknik
er et emne der er megen uenighed om. Det er to ting der ofte diskuteres:
Hvorfor man skal klippe i det citerede, og hvorfor man skal svare
nedenunder spørgsmålene."

Og selv om Nikolai R. jensen ikke stillede et spørgsmål, gælder reglen
alligevel.

..

Fra : Nikolai R. jensen

Dato : 24-07-09 19:45

siden hvornår er det blevet til regler???

det er bare råd....

som nogen går meget op i....

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 24-07-09 21:29

Nikolai R. jensen ng@spritstiv.dk skrev 24.07.2009 20:44:42 i
<4a6a011b$0$48242$14726298@news.sunsite.dk> bl.a.:

Hvis det nu er det man er bedst til?

--
Niels

Fra : blue

Dato : 25-07-09 11:50

> Da jeg svarer korrekt ved at skrive et svar på topposten under det
> skrevne, kan et svar m.m. til Per Henneberg Kristensen kun blive som det
> blev.

Du svarede ikke korrekt.

> [...]
> et emne der er megen uenighed om. Det er to ting der ofte diskuteres:
> Hvorfor man skal klippe i det citerede, og hvorfor man skal svare

Du har tydeligvis overset nedenstående på Usenet:

"Lad kun de vigtigste linjer af forgående indlæg stå tilbage."

Du lod en masse unødigt være tilbage (under det du svarede på) og jeg er
sikker på, at det er det Per reagerede på...

Fra : mr

Dato : 22-07-09 18:15

"Nikolai R. jensen" <ng@spritstiv.dk> skrev i en meddelelse
> Er det bare mig der er vedt at være træt af at alt her i verden snart er
> styret af svindlere og andet godt folk?
>
> Nikolai (den sure) R. Jensen

intet nyt i det. Svindlere har altid syndt godtroende mennesker (fjolser)
Sådan har det altid været,, og sådan vil det altid blive. Selv aber
praktiserer den slags.

Fra : Jan Pedersen

Dato : 23-07-09 01:44

"mr" <mail@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>>
> intet nyt i det. Svindlere har altid syndt godtroende mennesker (fjolser)
> Sådan har det altid været,, og sådan vil det altid blive. Selv aber
Principielt bygger vores samfund jo på at at folk ønsker at efterleve de i
samfundet gældende love.
I den uddstrækning det ikke sker ja så går det jo galt. Har svært ved at se
hvordan man skal gardere sig mod at folk ikke ønsker at efterleve gældende
lovgivning. Noget andet er at visse folk har nemmere ved at gennemføre
svindel specielt hvis de er placeret i samfundets øverste lag. Stein Bagger
sagen er et godt eksempel på dette. Af en eller anden grund forventer folk
en større grad af etik og moral hos autoritetsfigurer end folk der er
placeret længere nede i hierarkiet og derfor går det galt. Så vil man undgå
at blive offer for svindel og bedrag gør man vel klogt i principielt at
betragte alle som svindlere og bedragere indtil det modsatte er bevist. Jeg
vil da f.eks. lige bede min læge vise mig sit eksamens bevis næste gang jeg
konsulterer ham :)