Hmmm.....min Yamaha har også indbygget tank, men der går da en slange
fra den og hen til karburatoren - og ca. midt på er der sat et
benzinfilter ind - så mon ikke det også er sådan på din?
Såvidt jeg husker (men er ikke 100% sikker) så er det Mariner der
producerer Johnsons motorer, så det må være muligt at finde en manual
på nettet?
Og iøvrigt - den kan jo have fået vand i tanken - som nu er krøbet ind
i karburatoren, og som ikke kommer ud af sig selv.
Mvh
Henrik
On 21 Jul., 20:15, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
wrote:
> Ærligt, så kan jeg ikke finde det. De er jo sådan en fyr med indbygget
> tank.....
>
> Måske eg skulle få skaffet mig en vedl- håndbog. Nogen der ved hvor der
> ligger det til Johnson ?
>
> --
> Afsendt fra båden:
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> Position:
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
> "Henrik K" <henrik...@hotmail.com> wrote in message
>
> news:eef9ca7d-d16a-4354-8a23-b0019a9b2a45@o7g2000yqb.googlegroups.com...
> Har du skiftet benzinfilteret? Det ville være mit første sted for en
> sådan fejl - dernæst karburator. Mht tænding, så kan der selvfølgelig
> være en dårlig forbindelse, men hvis motoren stopper indenfor
> nogenlunde samme tidsinterval, så er det ikke der fejlen ligger. En
> løs forbindelse el.lign i tændingssytemet vil ikke komme så
> regelmæssigt.
>
> Mvh
> Henrik
>
> On 21 Jul., 14:49, "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com>
> wrote:
>
>
>
> > Ja, jeg tror jeg giver den 2 nye tændrør. Og tager nøglen med ud (næsten
> > gang jeg har luft i gummibåden). Så kan man jo både checke gnist og
> > bezinlugt ....
>
> > Bjarke
>
> > --
> > Afsendt fra båden:
> > Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> > Position:
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
> > "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in
> > messagenews:4a65b6d8$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > > "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
> > >news:4a65b2e4$0$48234$14726298@news.sunsite.dk...
> > >> JO, men jeg har prøvet både med helt vild gas og så køre den i tomgang.
> > >> Og det gør ingen forskel. Nogenlunde samme strækning og så dør den.
>
> > > Da lyder det ikke som manglende benzin.
> > > Og slet ikke, om bæstet ikke tager omdrejninger umiddelbart før den
> > > strejker.
> > > (mager blanding - flere omdr.)
>
> > >> Hvis den fik for lidt benzin burde det vel blive værre når jeg sejler
> > >> med
> > >> fuld gas ift når jeg tøffer afsted med 1/4 gas ?
>
> > > Bestemt.
>
> > > Normalt er der to mulige årsager til motorstop.
> > > Brændstof eller tænding.
>
> > > Har du prøvet at se, om den kan trække gnister, når den har opgivet at
> > > gøre tjeneste?
> > > Du ved: Af med tændrør, et af gangen, hætten på, stelforbindelse, træl i
> > > snor.
> > > (Husk at holde tændrøret med en isoleret tang)
>
> > > Forøvrigt minder beskrivelsen ikke så lidt om min gamle plæneklippers
> > > opførsel gennem en del forsomre.
> > > Hvor løsningen hvert år var en omhyggelig rensning af karburatoren, som
> > > forøvrigt altid så ganske ren ud--
>
> > > MVH
> > > Egon
>
> > >> --
> > >> Afsendt fra båden:
> > >> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> > >> Position:
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
> > >> "news tele dk" <egon-stich snabela mail.dk> wrote in message
> > >>news:4a65b1f8$0$15873$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> > >>> Det lyder lidt som om bæstet ikke får tilstrækkelig med benzin til
> > >>> karburatoren.
> > >>> Som da efter en lille tid vil være tørlagt--
> > >>> Er der frit løb gennem slangen fra tanken til karb.?
> > >>> Og "fødedysen" til svømmerhuset er helt ren?
>
> > >>> De nævnte symptomer tyder på noget i retning af det her nævnte.
>
> > >>> MVH
> > >>> Egon
>
> > >>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i meddelelsen
> > >>>news:4a65afd7$0$48242$14726298@news.sunsite.dk...
> > >>>> Jeg har en Johnson 4 hp (2 takt) motor på min gummibåd.
>
> > >>>> Den starter fint og kører i 4-5 minutter hvorefter den pludselig
> > >>>> stopper. Nogenlunde samme strækning hver gang. Så er den umulig at
> > >>>> starte og giver mig kun nogle få tegn på at der er liv i den. Lidt
> > >>>> tomgang og dør når den får gas. Hvorefter den er helt død. Choler
> > >>>> eller
> > >>>> ej.
>
> > >>>> Så ror man hjem og næste dag starter den villigt og gentager
> > >>>> mønstret.
>
> > >>>> Det er ikke drukne/choker. Den skal kun have choker de første 2-3
> > >>>> sekunder, hvorefter jeg slår den helt fra og den har altså kørt længe
> > >>>> uden choker når den pludselig strækker.
>
> > >>>> Det er heler ikke fordi den ikke kan få bezin fra tanken. Har prøvet
> > >>>> at
> > >>>> køre uden tankdækslet (har indbygget tank).
>
> > >>>> Jeg havde bildt mig ind det var tændrøret der på en eller anden måde
> > >>>> tværkortslutter, når det bliver helt varmt. Så det ville jeg skifte,
> > >>>> men opdager så, at den er 2 cylindret (ja, jeg har kun haft den i 3
> > >>>> år,
> > >>>> så man kan jo ikke forvente at jeg allerede har sat mig ind i den
> > >>>> slags
> > >>>> inferiører detaljer ...
)
>
> > >>>> Og så bliver jeg jo i tvivl om min teori, for så ville den jo bare
> > >>>> halte videre på en cylinder. Det problem har jeg tidligere haft på en
> > >>>> 2
> > >>>> cyl Mariner 8 så det symptom kender jeg,
>
> > >>>> Nogle ide'er til hvad der er galt ?? og hvad jeg skal lede efter
> > >>>> .....
>
> > >>>> --
> > >>>> Afsendt fra båden:
> > >>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> > >>>> Position:
http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm-Skjul tekst i
> > >>>> anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -