Færdselslov, parkering, cykelsti
Fra : Michael Stærk

Dato : 17-07-09 20:20

Hej NG

Blot et enkelt spørgsmål:

Hvordan defineres en udkørsel fra en cykelsti iht. FÆL §29, stk. 1, nr. 1?
Altså, gerne eksempler eller domme ell. lign., der kan fastslå, hvad der
falder ind under bestemmelsen.

Jeg har i dag konstateret, at Københavns Kommune mener, at når der langs en
vej løber en cykelsti, hvor stien er adskilt fra kørebanen med kantsten, og
der så er lavet en nedkørsel fra cykelstien til vejbanen, så opfattes dette
som en udkørsel fra en cykelsti!? Dermed skulle jeg have parkeret mere end
5m fra den.

Mvh. Michael Stærk

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 18-07-09 11:45

"Michael Stærk" <bonden100@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> kantsten, og der så er lavet en nedkørsel fra cykelstien til vejbanen, så
> opfattes dette som en udkørsel fra en cykelsti!? Dermed skulle jeg have

5 meter før den, ikke?

Jeg mener at det er så smart at man må gerne parkere lige efter den (altså
ingen 5-meters begrænsning), hvilket sender cyklisterne ud i en farlig
situation.

--
Per

Fra : Michael Stærk

Dato : 18-07-09 12:59

"Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> 5 meter før den, ikke?
>
> Jeg mener at det er så smart at man må gerne parkere lige efter den (altså
> ingen 5-meters begrænsning), hvilket sender cyklisterne ud i en farlig
> situation.

Jo, 5 meter før udkørslen naturligvis.

Mvh. Michael

Fra : Mads Petersen

Dato : 21-07-09 12:01

> "Per Henneberg Kristensen" <phkfjern@klikpost.dk> skrev i en meddelelse
> Jo, 5 meter før udkørslen naturligvis.
>
> Mvh. Michael

Tror lige jeg lytter med her, da jeg har fået en bøde for det samme :)
den er dog betalt :p