Hvor tæt på land v Gedser Rev
Fra : HKN

Dato : 18-07-09 07:39

Hej,

Jeg skal sejle fra Fehmarn i morgen tidlig, og er blevet lidt i tvivl
om hvor tæt på land man kan sejle ved Gedser Rev...! Umiddelbart siger
mine kort at der skulle være rigeligt vand (stikker 2m) både v
Mellemknob og Yderknob, men der står også at der kan være udsving i
vanddybden - men ikke hvor meget, og jeg kan ikke rigtig finde noget
information om dette nogen steder. Sjovt nok, så har jeg aldrig været
den vej forbi før, og det er nok der usikkerheden ligger

Håber at ikke I alle er på ferie Og hvis I er, så håber jeg i
nyder den

Mange hilsner
Henrik

Fra : Bjarke@Escape

Dato : 18-07-09 15:09

Yderknob og mellemknob er uinteresant for vores 'joller' der ikke stikker
ret dybt.
De gange jeg har sejlet den vej har jeg bare holdt mig på ydersiden af den
røde bøje der ligger godt en sømil ude. På ydersiden af mærket er der mere
end 4 meter vand. Jeg synes det er tosset at sejle inden om og risikere at
ramme en af de 2 grunde der ligger indenfor Det er jo max 5 min til forskel.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige