Tapetsering og maling ved vinkeltrappe til~
Fra : Tomas

Dato : 18-07-09 00:02

Vi har en vinkeltrappe i vores hus fra 1907 op til 1. salen. Her vil
vi godt have tapetseret og malet. Men hvordan gør man det, når der fra
væggen og ned til trinnet er ca. 5 meter på det højeste sted?

Fra : Petersen Michael

Dato : 18-07-09 08:57

Tomas <skott@festudvalget.dk> wrote:
> Vi har en vinkeltrappe i vores hus fra 1907 op til 1. salen. Her vil
> vi godt have tapetseret og malet. Men hvordan gør man det, når der fra
> væggen og ned til trinnet er ca. 5 meter på det højeste sted?

1) Bruger en stige
2) udlisiterer jobbet..
Michael Petersen
Omme i Nyborg

Fra : Tomas

Dato : 18-07-09 02:26

On 18 Jul., 09:56, "Petersen Michael" <petersen_michael@den gyldne
måge mail.tele.dk> wrote:

> 1) Bruger en stige

Men så støtter den jo på væggen, hvor tapetet skal sidde???

> 2) udlisiterer jobbet..

Var også en mulighed.
Jeg tænkte dog mere på, om man kan leje et stillads, der er lavet til
netop vinkeltrapper, så benene er individuelt indstilbare til at stå
på de enkelte trin, så man kommer op i normal højde og derved kan
foretage tapetsering uden fare for sin sikkerhed?

Mvh.

Tomas

Fra : Petersen Michael

Dato : 18-07-09 12:28

> Men så støtter den jo på væggen, hvor tapetet skal sidde???

Ja, hvis man ikke kan finde ud af at placere stigen mod den rå væg som endnu
ikke er tapetseret..

> Var også en mulighed.
> Jeg tænkte dog mere på, om man kan leje et stillads, der er lavet til
> netop vinkeltrapper, så benene er individuelt indstilbare til at stå

Jeg har kreeret en slags "forlængertrin"

En kraftig plade, med ben i den ene ende af samme højde som trinnet..
På den måde bliver mit trin dobbelt så bredt.. Og en stige kan stå der uden
problemer.
En "fod mand" er stadig en god ide..

Indrømmet, jeg har kun prøvet den på en "lige ud trappe"

Michael Petersen
Omme i Nyborg

Fra : Armand

Dato : 18-07-09 15:09

Petersen Michael skrev:

> [...]
>
> En kraftig plade, med ben i den ene ende af samme højde som trinnet..
> På den måde bliver mit trin dobbelt så bredt.. Og en stige kan stå der uden

Lån eller lej en alu-wienerstige med udtræk i begge sider, hvorved at
den kan "nå ned" til den levereliggende trin med den ene side!

--
Armand.

Fra : Petersen Michael

Dato : 18-07-09 18:25

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

> Lån eller lej en alu-wienerstige med udtræk i begge sider, hvorved at
> den kan "nå ned" til den levereliggende trin med den ene side!

Jeg har ikke behov for en stige, alt hvad jeg pt. roder med kan klares mens
jeg står på gulvet...
Michael Petersen
Omme i Nyborg

Fra : ceroy

Dato : 18-07-09 11:05

"Tomas" <skott@festudvalget.dk> skrev i melding
Vi har en vinkeltrappe i vores hus fra 1907 op til 1. salen. Her vil
vi godt have tapetseret og malet. Men hvordan gør man det, når der fra
væggen og ned til trinnet er ca. 5 meter på det højeste sted?

Jeg har tapetsert en slik vegg et par ganger. Da brukte jeg noe 1,5" x 4"
der en lengde skulle være bom for en bru mellom bommen og trappens øverste
trinn. Fra den vannrette bommen kappet jeg til to ben som fulgte
trappetrinnene nedover. Brukte også 2 stk 1,5" x 4" til brua. Da var det god
plass mellom bommen og veggen til å påføre tapet eller maling.

Fra : Tomas

Dato : 18-07-09 04:21

On 18 Jul., 12:05, "ceroy" <roy...@ceroy.dk> wrote:
> [...]
> trappetrinnene nedover. Brukte også 2 stk 1,5" x 4" til brua. Da var det god
> plass mellom bommen og veggen til å påføre tapet eller maling.

Det lyder som en spændende løsning. Jeg er dog lidt usikker på
fremstillingen. Har du mulighed for at lave en skitse og sende mig pr.
mail, vil jeg blive meget glad.

Mvh.
Tomas