lysstofrør til insektgrill.
Fra : Bagmanden

Dato : 17-07-09 20:35

Har en "insektgrill" med to defekte rør (F6 T5/BL) - jeg har
kigget på diverse elsider, men uden held, jeg kan kun finde dem
med hvidt lys.

En ny koster lige under 200 kr., så spørgsmålet er ud over hvor
de evt. kan købes i løsvægt, er om det overhovedet kan betale sig
at købe rørene alene?!

Anyone?

--
Bagmanden

Fra : thl

Dato : 17-07-09 23:45

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> En ny koster lige under 200 kr., så spørgsmålet er ud over hvor de evt.
> kan købes i løsvægt, er om det overhovedet kan betale sig at købe rørene

Prøv dette:
http://tinyurl.com/lpnztl

mvh
Thorbjørn
:)

Fra : Bagmanden

Dato : 18-07-09 09:25

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i meddelelsen:
> Prøv dette:
> http://tinyurl.com/lpnztl

Ha, jeg valgte at gå til alle mulige net-elsalgs-sider, ude
større held.

Altid rart med et los i r.... når det fortjenes, men Google er
ikke min ven!

--
Bagmanden

Fra : thl

Dato : 18-07-09 10:44

> Ha, jeg valgte at gå til alle mulige net-elsalgs-sider, ude større held.
>
> Altid rart med et los i r.... når det fortjenes, men Google er ikke min
> [...]

Der kommer endnu flere hvis du søger efter insektrør.

God jagt

hilsen
Thorbjørn

Fra : Armand

Dato : 18-07-09 10:44

thl skrev:

> Prøv dette:
> http://tinyurl.com/lpnztl

Hæ!
Tættere på en førerhund kan det ikke komme!

--
Armand.

Fra : Elmer Fjort

Dato : 18-07-09 11:01

"thl" <lykkebo47@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i en meddelelse

De rør er sandsynligvis ikke anderledes end dem der bruges i UV filtre
til havebassiner.
I den insektgrill som vi har sidder der et T5 pl rør. Og det ligner
meget det vi har i uvfilteret i havedammen.
Men de rør er hammerdyre, så hvis du skal have 2 så regn med at en ny
er billigere

http://koiimport.dk/group.asp?group=752

Elmer

Fra : Lars Peter Larsen

Dato : 19-07-09 15:22

Bagmanden wrote:
> [...]
>
> En ny koster lige under 200 kr., så spørgsmålet er ud over hvor de evt.
> kan købes i løsvægt, er om det overhovedet kan betale sig at købe rørene

Jeg skulle skaffe et for et par år siden og fandt det hos HN - det var
desværre bare et 8W rør og de havde ikke andre.

Men så var jeg på et tidspunkt inde i Plantorama og i deres
"guldfiske-afdeling" har de et udvalg af UV-rør, bl.a. det omtalte 6W rør.
At jeg så samtidig fandt et sted at købe sterilasationsrør der kan
bruges til en Eprom-sletter er en helt anden historie der hører hjemme i
dk.teknik.elektronik.

- Men gad vide om ikke også byggemarkeder som Bauhaus og Silvan har de
rør når de sælger "selvmordsapparater" til insekter?

/Lars