Kort betaling uden kode + gebyr herfor
Fra : Knud

Dato : 23-06-09 18:01

Hvordan kan Parkering København (og sikkert også andre) få lov at opstille
betalingsautomater, hvor der IKKE skal anvendes kode for at gennemføre
betalingen?
Jeg ved at Storebæltsbroen har en dispensation af praktiske årsager, men har
svært ved at se en argumentation, som bare ligner for f.eks.
parkeringsautomater.

Derudover tager Parkering København endog et gebyr på godt 1% for at
gennenmføre det træk - med hvilken ret kan de tage gebyr for en betaling?
(Køber jeg en ckokoladebar og betaler med Dankort koster barren altså ikke
25 øre ekstra)

For mig ser det ud som om der køres på kanten af lovgivningen - og ikke
mindst sikkerheden forbundet med at rette ejer bruger kortet. Jeg har flere
gange fundet glemte kort i maskinerne i Kbh. - jeg plejer at smide dem ind i
en nærtliggende bank - men jeg kune jo godt betale min egen parkering med
dem.

Knud

Fra : Steen Hansen

Dato : 23-06-09 18:35

On Tue, 23 Jun 2009 19:00:58 +0200, "Knud" <knud.t@privat.dk> wrote:

> [...]
>en nærtliggende bank - men jeg kune jo godt betale min egen parkering med

Det mest groteske er at parkering københavn samtidig spare penge, ved
at automaten ikke skal tømmes, når du bruger dankort.

Steen