Nye skummadrasser - hvad bør man vælge
Fra : sailor99

Dato : 22-06-09 19:52

Vore rygge bliver ringere, og vore ret så nye (sove)hynder er nu for hårde,
så vi skal have nyt skum, men genbruge det "gamle" betræk.

For nogle år siden havde jeg bogmærket nogle fortrinlige sider om koldskum,
men desværre har jeg fået det slettet under oprydning, derfor kan jeg bruge
et par gode råd.

Hvad skal jeg bestille, når liggekomforten skal være i top, og jeg ikke lige
vil investere kr. 4000,- pr. stk i madrasser fra Dunlopillo? - Er det noget
i denne retning:
Koldskum 38 kg.pr.m3 ?

Alle gode råd baseret på erfaringer modtages med stor tak.

Mv.
Georg

Fra : claus b.p.

Dato : 23-06-09 11:24

sailor99 wrote:
> [...]
> Dunlopillo? - Er det noget i denne retning:
> Koldskum 38 kg.pr.m3 ?
>
> Alle gode råd baseret på erfaringer modtages med stor tak.

Jeg solgte engang møbler, og der var skummadrasser i mange kvaliteter. Mener
de billigste var 20 kg/m3, og de var ikke meget værd. Sådan en på 38kg er
sikkert ikke så tosset, men strengt taget skal man jo prøve at ligge på den,
for at mærke om den er for hård eller for blød. Det har også noget med ens
vægt og underlaget at gøre.

/Claus

Fra : Preben Andersen

Dato : 23-06-09 12:09

"sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> noget i denne retning:
> Koldskum 38 kg.pr.m3 ?
>
> Alle gode råd baseret på erfaringer modtages med stor tak.

Hvad med Tempur?
http://www.tempur.dk/page20322.aspx
--
mvh/Preben

Fra : Mogens

Dato : 23-06-09 12:32

Preben Andersen wrote:
> "sailor99" <sailor99@removeoekgnet.dk> skrev i meddelelsen

> Hvad med Tempur?
> http://www.tempur.dk/page20322.aspx
Så sprænges budgettet vist - eller tæt på. Mener iøvrigt at dynelarsen
har nogle topmadrasser i plagiat "Tempur" skum, men om det fås som
deciderede madrasser ved jeg ikke.

Min personlige oplevelse med en Tempur topmadras var at det var
nogenlunde lige så komfortabelt som at ligge på en træplanke indtil den
efter 10-15 minutter begyndte at føje sig efter kropsvarmen. Tempurs
deciderede senge med skum føles noget blødere i skummet end deres
topmadras.

Fra : Henrik K

Dato : 23-06-09 05:39

Ikea har nogle fortrinlige skummadrasser - og billigere end jysk.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 23-06-09 12:52

Hej Georg,

Nu ved jeg godt, at du skriver, at du vil have nye "indlæg" i dit gamle
betræk. Det samme overvejede vi, men fandt ud af, at det var ikke sådan
lige til at få det til at passe ...

I stedet købte vi nogle latex topmadrasser hos dynelarsen, som har givet
os den ønskede sovekomfort i køjerne - for og agter. Måske ikke så
praktisk - men dog virkningsfuldt og ikke dyrt. Ovenpå har vi kraftige
lagner med elastik rundt langs kanten, så de og topmadrassen holdes på
plads af den gamle hynde.

Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør