HVor er børnefamilierne i ferien?
Fra : susanne

Dato : 20-06-09 09:31

Hej hej

Ferien står for døren og snakken går lystig om hvor årets sejlerferie
skal gå henad.
vi har et par piger på 6 og 9 år, som gerne vil havde nogle
legekammerater når de kommer i havn.
De sidste par har vi sejlet i sverige men der har vi ikke kunnet finde
danske børnefamilier.

Men hvor skal vi sejle hen for at finde andre børnefamiler

mvh
Susanne

Fra : Harding E. Larsen

Dato : 20-06-09 10:01

Hej Susanne,

Det har vi ikke oplevet som et stort problem med vores tre børn.
Når de kon ind i en havn så de hvor folk med små is var og hvor folk
med store is var og så havde de pejlingen på isboden, som de så kunne
frekventere medens vi ordnede båden.
Vi havde også en jolle med som de kunne sejle i. Da de var mindre kun
for årer og senere med påhængsmotor på således at de kunne udforske de
nærmeste øer når vi var i sådanne områder. De fræsede ikke rundt i
havnene det giver kun uro og sure miner fra andre.
Desuden havde de fiskenet med og det giver som oftest let mulighed for
at lege med andre.
Prøv også at se i havnelodsen om der skulle være en legeplads på
havnen, det kan også være en adspredelse.
Endeligt er en storbunke Anders And blade i forkahytten ikke at
foragte.
De kan måske også se fjernsyn på et medbragt TV eller på PC én. Og
endelig kan de gå eller cykle ture med de voksne der er med ombord,
være med til at lave mad/grille o.s.v.

Når der sejles skal man ikke præstere langture med mere end 4 - 5
timers sejlads om dagen for det kan godt blive lidt kedeligt hvis det
er over åbent vand.
Sejler man i kanaler er der meget arbejde i sluserne de kan deltage i
hvis turen er i Sverige, og endeligt så lærer de geografien set fra
søsiden og det giver dem ofte en helt anden indgangsvinkel til faget i
skolen hvor de kan bidrage positivt til at gøre undervisningen mere
spændende.

God fornøjelse i ferien med børnene.

Mvh/Harding

Fra : Kim Torp Petersen

Dato : 20-06-09 21:10

Hej Susanne

Vi har en søn på tre, og vi skal til det sydfynske øhav i år. Vi har
også tænkt om der er andre forældre med unge børn der tager på sejlerferie.

Hilsen
Kim Torp Petersen
"Pandora" Corsair F-24 MK II, Vejle

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 21-06-09 20:28

"susanne" <susannewjel@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Jeg kunne anbefale det sydfynske ø hav, der er kort mellem havnene...

Så en dag kan gå med god tid om morgenen, sejle nogle timer, måske stoppe op
og undersøge nogle områder...

Der bliver således god tid til at opleve de enkelte steder, og jeg tror der
af den grund er mange børnefamillier i disse farvande..

Mvh
JR

Fra : JensK

Dato : 21-06-09 17:22

Hvor sejler I fra?
Vejrø i Smålandsfarvandet er super for børn. Der kommer kun sejlere,
de fleste med børn. Ingen færge, ingen biler. Sandstrand lige for
enden af kajen. Se http://www.vejroe.dk/.
Anholt er også en sikker success.
Hilsen
Jens

Fra : Mads Bo Falk

Dato : 22-06-09 08:57

Der er "børnemiljø" i mange danske havne, oplever jeg. Særligt kan nævnes
Tunø i Århus Bugt med en særlig "krabbebro" til ungerne, men der er mange
andre steder med faciliteter (legepladser mv.) og deraf følgende attraktion
for børn/børnefamilier.

--
vh/ Mads Bo Falk,
S/Y Mathilde, Pd26, Århus