Sousse, Tunesien
Fra : Preben Andersen

Dato : 20-06-09 07:42

Min kone og jeg er faldet over et godt tilbud på langtidsferie (51 dage) i
Sousse. Min kone er vild og blodig og vil bestille med det samme, men jeg er
lidt mere tøvende. Vi har aldrig før været i Tunesien og min bekymring går
på, om vi kan få tiden til at gå i så mange dage i Sousse. Det skal nævnes,
at vi ikke er til strand i længere perioder ad gangen. Vi skal helst være
aktive og opleve noget.
Er der nogen her i gruppen, som kender området og kan give et godt råd?
--
mvh/Preben

Fra : Thomas Duus Jürgense~

Dato : 20-06-09 09:32

Vores oplevelser med Sousse er meget negative, når der først står vagter ved
udgangene til hotellet så er der en grund til at man tænker sig kraftigt om.

vi var der i 14 dage og den sidste uge ventede vi bare på flyet hjem, Spies
placerede os på et Russer hotel og morgenmad måtte vi selv skaffe da alle
russerne stod i kø og lænsede buffeten så snart den åbnede.

Vi kunne ikke gå alene rundt om aftenen, der er RIGTIG meget kriminalitet i
området, derudover skal du gange den "lad os fuppe turisterne" mentalitet du
møder i Tyrkiet med 3, så har du forholdende i Tunesien.

thomas

Fra : Mogens

Dato : 20-06-09 10:36

Thomas Duus Jürgensen wrote:

derudover skal du gange den "lad os fuppe turisterne" mentalitet du
> møder i Tyrkiet med 3, så har du forholdende i Tunesien.

Så må det være værre end slemt hvis de overgår det ulækre krejlerfolk!

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-06-09 11:24

"Thomas Duus Jürgensen" <thomas@4701.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> i området, derudover skal du gange den "lad os fuppe turisterne"
> mentalitet du møder i Tyrkiet med 3, så har du forholdende i Tunesien.

Tak for svaret Thomas. Jeg viste min kone det, så nu bliver rejsemålet noget
andet
--
mvh/Preben

Fra : simon

Dato : 20-06-09 11:26

Thomas Duus Jürgensen skrev:
> [...]
> området, derudover skal du gange den "lad os fuppe turisterne" mentalitet du
> møder i Tyrkiet med 3, så har du forholdende i Tunesien.

Hej.
Kan også tilslutte mig ovenstående.
Vi var på Djerba en uge, men det var også
rigeligt, selvom vi var på flere udflugter,
bl.a. til Sahara, den store saltsø, og mange
andre steder i landet.
Det er "dødens pølse" at opholde sig et så
afgrænset et område som Sousse i så lang tid,
så det anbefales at I finder et andet sted.
Hvad med f.eks. Mallorca, hvor der er meget
at se på, samt en kultur, hvor man ikke i så
udstrakt grad prøver at fuppe turister som i
netop Marokko, Tunesien og Ægypten (taler af
egen erfaring).
mvh
simon
--
www.erling-simonsen.dk

Fra : Tina

Dato : 20-06-09 12:26

Hej Preben.

Jeg har været i Sousse 2 gange. Først en uge og der gik tiden forholdsvis
hurtigt, da moskéer, gamle borge/ruiner og en kameltur fyldte ugen ud. Men
anden gang jeg var der, var i 14 dage og jeg vil sige, at det var dødens
pølse med mange
stranddage. Selvom jeg var på 3 dagstur i ørkenen og en 2 dags tur i Tunis.
Der hersker en del kriminalitet dernede og man bliver hurtigt træt af
hæmningsløse
gadesælgere, som hiver en i en fra alle retninger.

Desuden som kvinde, så bliver man set ned på, hvis man bestiller øl og vin
til maden. Jeg er endda blevet nægtet at få en drink på en restaurant, fordi
jeg var kvinde.

Det skal lige siges at der er 8 år siden, jeg var der sidst og jeg tror nu
ikke landet har ændret sig i den bedre retning.

Men kan klart anbefale 51 dage i Thailand

Mvh Tina som aldrig kommer til Tunesien igen

Fra : Preben Andersen

Dato : 20-06-09 13:04

"Tina" <buko@mail.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke landet har ændret sig i den bedre retning.
>
> Men kan klart anbefale 51 dage i Thailand
>
> Mvh Tina som aldrig kommer til Tunesien igen

Tak for svaret Tina .
Jeg tror, jeg har lært lektien nu, ikke mindst efter at have læst om
hotellet her:
http://www.holiday-truth.com/holiday_truths/hotel_reviews/2312/Royal%20Beach%20Hotel/
--
mvh/Preben