Ny Mac software på dansk
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-09 13:34

.....Så kommer der igen flere kendte og mindre kendte produkter med
dansk sprogpakke til OS X. Hvor intet andet er anført, er mindstekrav OS
X Tiger 10.4.x eller nyere.

# Bean 2.3.1 (freeware) Ude nu!
Lynhurtig og enkel tekstbehandling og text editor med bla. RTF,, RTFD,
DOC, DOCX og ODF/ODT understøttelse. Vil være en rigtig god og udbygget
erstatning for TextEdit. Ny dansk og bedre sprogpakke kommer snart.
http://www.bean-osx.com/Bean.html

# Meridian (shareware)
Desktop og menulinie ur, timer, stopur, verdensur
Til ver. 3.3.5 (nuværende) kan dansk sprogpakke fås hos mig ved henv.på
nedenstående mailadresse. Med ver. 4.0, der forventes til efteråret, vil
dansk være inkluderet.
http://www.recurringdream.com/Meridian.html

# iText Express 3.2 (freeware) Kommer snart!
# iText Pro 09 3.2 (shareware) Kommer snart!
To lynhurtige tekstbehandlingsprogrammer og text editors fra udvikleren
af det mere kendte LightWay Text, Yumiko Itoh. De understøtter både DOC,
DOCX, RTF, RTFD, HTML og ODF/ODT.
iText Express kan bruges på OS 10.3.9 eller nyere, mens itex pro kræver
min. OS X 10.4.x.
Danske programversioner kan allerede nu rekvireres hos mig.
http://homepage.mac.com/lightway/iText/iTextExpress/TryiTxtExp.html

# MacGourmet Deluxe 1.2.1 (commercial) Kommer snart!
Et godt og ret enestående 'madprogram', opskriftsdatabase, vin database,
tilberednings vejlidning / database og meget mere - fra Mariner
Software. Understøtter de fleste af de store webbaserede madprogrammer
som MasterCook, MealMaster, MealPlan osv.. MacGourmet er fuldt iCal
kompatibel.
http://www.marinersoftware.com/sitepage.php?page=130

# ERSIcons 1.0 (donateware/freeware)
En pakke med mere end 18.000 ikoner til ethvert formål. Ikonerne er i et
helt nyt design som 'knapper', og de er specielt velegnede til folk, der
har enten nedsat syn, eller problemer med nogle gange at skelne de ikke
altid lige lette ikoner fra hinanden. Alle ikoner r i JPG 1.0 og PSD
format, så de er lette at implementere direkte til .icns eller ved at
bruge den gamle metode med copy&paste på programmer, mapper og filer.
Jeg har ligeledes forsøgt at lave dem sådan, at fx. også farveblinde vil
kunne bruge dem uden problemer. Desværre har jeg ikke mulighed for at
lægge pakken på en server lige nu med sine ca. 2gb. Så for denne pakke
beregnes et porto og eksp. gebyr på 30kr. til forsendelse.

mvh. Erik Richard
<mac-daneNOSPAM@NOSPAMstofanet.dk>

Fra : Lyrik

Dato : 23-06-09 10:25

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

......Så kommer der igen flere kendte og mindre kendte produkter med
dansk sprogpakke til OS X. Hvor intet andet er anført, er mindstekrav OS
X Tiger 10.4.x eller nyere.
,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg ser du bruger Seamonkey som newsreader!? Hvordan er den?

MvH
Jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 23-06-09 13:25

Lyrik wrote:

> Jeg ser du bruger Seamonkey som newsreader!? Hvordan er den?

Tja, vel som at bruge thunderbird vil jeg tro. Meget groft sagt, er
SeaMonkey en sammensmeltning af Firefox + Thunderbird, men dog knap så
avanceret, som de to er blevet nu. - Jeg har for nylig set en alpha
version af den nye SeaMonkey, - det lover godt. Den minder mre om FF+TB
end den nuværende.

Jeg synes, det er rart at have det hele i ët, så kan man hurtigt gå fra
fx. webmail til usenet og fra usenet til browser, webbaserede
mailinglister osv....

Jeg har brugt alt-i-et programmer lige siden Netscape Communicator 2, og
har derfor også bare kunnet opdatere div. mapper og biblioteker ved hver
ny version og bevare alt fra dengang....

mvh. Erik Richard