3083 indlæg........
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 13:43

Siden ca. 1.7.07 har der i alt nu her i gurppen været 3083 indlæg alene
omk. iPhone +/- et par stykker, jeg måske ikke har fået talt med... Og
siden 1.1.09 har der alene været godt og vel 1200. I andre PC relaterede
grupper har der også været en del, men dog ikke så mange som her...

I starten kunne jeg forstå det. - Da var det jo et rent 'Mac-bruger'
fænomen, men nu er det jo nærmest som med iPod - en trend, der florerer
over det hele.

Så ville det ikke være på tide, at der nu bliver oprettet en gruppe
under usenet hierakiet, der udelukkende handler om iPhone og iPhone
relaterede emner? - Gruppen kunne jo fx. hedde noget i retning af
"dk.edb.iphone".

Det er en smule irriterende at lukke op for gruppen her og finde 65
indlæg, hvoraf de 55 omhandler iPhone i alle dens afskygninger.

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 13:57

> [...]
>
> Det er en smule irriterende at lukke op for gruppen her og finde 65
> indlæg, hvoraf de 55 omhandler iPhone i alle dens afskygninger.

dk . teknik . telefoni . mobil . phøne ?
--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 14:49

Flemming Rubini wrote:

> dk . teknik . telefoni . mobil . phøne ?

Noget lignende havde jeg faktisk i tankerne, - men den er ikke god
alligevel, da iPhone jo er mre end bare teknik. - Det er jo både
software, teknik, edb og musik/media....

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 15:09

> Noget lignende havde jeg faktisk i tankerne, - men den er ikke god
> alligevel, da iPhone jo er mre end bare teknik. - Det er jo både
> software, teknik, edb og musik/media....

Når jeg tænker over det, er det bare en telefon med høj bling bling
effekt. Men det skal vi måske lade phønerderne om at afgøre. Jeg selv
håber at kunne undgå det den 26, juni indtil den får AMOLED, og
gyroskop.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 15:17

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Når jeg tænker over det, er det bare en telefon med høj bling bling
> effekt.

Jeg er vist ikke den eneste der bruger min iPhone til fortrinsvist alt
muligt andet end lige telefoni ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-06-09 00:14

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg er vist ikke den eneste der bruger min iPhone til fortrinsvist alt
> muligt andet end lige telefoni ...

Du har selvfølgelig ret.

Men man kan ikke saelge en baerbar computer med telefon, men sagtens en
telefon med baerbar computer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 15:22

Flemming Rubini wrote:

> [...]
> effekt. Men det skal vi måske lade phønerderne om at afgøre. Jeg selv
> håber at kunne undgå det den 26, juni indtil den får AMOLED, og

Egentlig er jeg flintrende ligeglad med, om den har DIT, DUT, DYT eller
DAT eller sågar BÅT-BÅT. - Og ja! - Jeg ville også gerne have en iPhone,
hvis den bare havde haft ganske almindelige knapper. Det er pt. den
telefon, der har den bedste skærm overhovedet på markedet for
svagtseende! - Men den er bare komplet ubrugelig for os.

- Derimod findes der en LG - også med touchscreen, - der har ren
sort/hvide 'taster' på knap 2x2 cm, men den koster lige så meget som en
iPhone. Og da jeg bruger en telefon, som det, den er, så gider jeg ikke
ofre 4895kr. på det.

Og nej, jeg er ikke misunderlig, men finder rent faktisk, det er - for
det mestes vedkommende - gruppen uvedkommende med alle de iPhone indlæg...

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 15:33

> Jeg ville også gerne have en iPhone,
> hvis den bare havde haft ganske almindelige knapper. Det er pt. den
> telefon, der har den bedste skærm overhovedet på markedet for
> svagtseende! -

Med iPhone OS 3 kan du vende telefonen horisontalt og så er tastaturet
og dets knapper fordelt over hele skærmens længde, i liggende tilstand -
jeg garanterer, at /alle/ svagtseende kan benytte iPhones nye
tastaturlayout, så jeg synes, du skulle give det en chance.

Prøv, Erik, prøv...

> mvh. Erik Richard

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 15:43

Morten Lind wrote:

> [...]
> jeg garanterer, at /alle/ svagtseende kan benytte iPhones nye
> tastaturlayout, så jeg synes, du skulle give det en chance.

Og jeg kan garantere, at det ikke er godt - langt fra endda! Jeg har
endda haft et par andre svagtseende med lidt mere syn (ca. 5%) end mig.
- Deres kommentarer var ganske enkelt "dur ikke - væk!"....

- Jeg /HAR/ prøvet en 3G model....

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 16:08

> [...]
> endda haft et par andre svagtseende med lidt mere syn (ca. 5%) end mig.
> - Deres kommentarer var ganske enkelt "dur ikke - væk!"....

Vi taler ikke om 3G, men om iPhone OS 3.0, hvor man kan indtaste og læse
i landscape mode, som giver langt større tastatur og langt større tekst
end i portrait mode.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 16:28

> Vi taler ikke om 3G, men om iPhone OS 3.0, hvor man kan indtaste og læse
> i landscape mode, som giver langt større tastatur og langt større tekst
> end i portrait mode.

Ja - så prøv det nu, Erik, for Helvede...du vil så gerne så meget, men
gør desværre så lidt.

Gør nu, hvad Per og jeg siger - PRØV det - du har ikke prøvet - jeg
garanterer, at det virker for svagtseende.

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 16:43

Per Rønne wrote:

> Vi taler ikke om 3G, men om iPhone OS 3.0, hvor man kan indtaste og læse
> i landscape mode, som giver langt større tastatur og langt større tekst
> end i portrait mode.

Øh...i butikken viste han faktisk, at den nuværende 3G model også kan
betjenes i landscape mode, men forstr. af kanper er ret så begrænset i
landscape, og det vil den qua skærmens udformning jo også være i den
nye. OK, det er muligt, der istedet kan være 5-6 knapper ved siden af
hinanden, men det 'ødelægger' jo så den naturlige 3-tals måde, man
nærmest har på rygraden...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 21:26

> det 'ødelægger' jo så den naturlige 3-tals måde

Oversæt please.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 23:43

Flemming Rubini wrote:

> Oversæt please.

Hvis skærmen viser vandret (landscape) og du vil beholde den normale
tastaturvisning med 3 cifre i hver række, kan 'knapperne'
(touchfelterne) max. blive ca. 1,7cm i kvadrat.

Hvis tallene skal være større - max. ca. 2,5cm, vil der kun være plads
til to rækker tal ovenover hinanden. Dvs., at de 12 alm. 'telefontaster'
vises i 2 rækker à 6 tal i hver

- altså
1-2-3-4-5-6 ca. 2,5x2,5cm
7-8-9-0-*-#

mod normalt
1-2-3
4-5-6 ca. 1,7x1,7cm
7-8-9
*-0-#

På den LG Touch, jeg har set, kan 'tasterne' blive ca. 2,7 cm i højkant
(portrait) format og ca. 2,8 i vandret (landscape) format og stadig have
de fire rækker under hinanden - altså stadig en del større end iPhones
'taster', - og så er LG'ens i ren sort/hvid - hvide tal på sort baggrund.

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-09 05:21

> [...]
> de fire rækker under hinanden - altså stadig en del større end iPhones
> 'taster', - og så er LG'ens i ren sort/hvid - hvide tal på sort baggrund.

Også i landscape mode vises tastaturet som QUERTY, men nu blot også med
æ, ø og å rigtigt placeret.

I manualen så jeg i øvrigt noget om TTY for handicappede, men jeg ved
dog ikke rigtigt hvad der ligger bag.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 16:08

> Og da jeg bruger en telefon, som det, den er, så gider jeg ikke
> ofre 4895kr. på det.

Som ren telefon er den faktisk ikke særligt god, i hvert fald ikke til
at modtage opkald.

Man kan jo ikke indstille den til at »ringe« særligt højt - er der bare
noget musik i baggrunden, eller har man sat den til opladning i et andet
lokale end man befinder sig i [normalt har man den dog i en bukselomme]
kan man ikke høre når den ringer.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 21:27

> [...]
> noget musik i baggrunden, eller har man sat den til opladning i et andet
> lokale end man befinder sig i [normalt har man den dog i en bukselomme]

Tak, det var rigtigt nok en meget væsentlig information.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 23:50

Flemming Rubini wrote:

> Tak, det var rigtigt nok en meget væsentlig information.

Njaoe.... - Det kan nu godt ændres, hvis man vil. Jeg har de
originale lyde fra iPhone, og deres styrkeniveau er kun på ca. 55-60% -
ca. -22db i forhold til 0db. Trækker man dem ud og forstærker dem til
-1db og lægger dem tilbage igen, hæves styrken temmelig meget. - Det
har jeg fx. gjort og lagt dem på den ene af mine SE telefoner.

Endelig kan man jo selv lave ringetoner, der er så gennemtrængende, at
man ikke kan undgå at høre dem... Jeg har lavet en sådan 'ringetone', og
folk kigger hver gang, den 'ringer'...

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-09 05:21

> [...]
>
> Endelig kan man jo selv lave ringetoner, der er så gennemtrængende, at
> man ikke kan undgå at høre dem... Jeg har lavet en sådan 'ringetone', og

Er det muligt for dig at maile sådanne ringetoner? Så man har en
mulighed for at få passende høje ringetoner.

Det virker nærmest som om Apple forestiller sig at alle sidder med til
møder i direktionen, hvor diskrete ringetoner er det højest tilladte ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-09 12:00

Per Rønne wrote:

> [...]
>
> Det virker nærmest som om Apple forestiller sig at alle sidder med til
> møder i direktionen, hvor diskrete ringetoner er det højest tilladte ...

Jeg kan da lave en pakke med nogen af de kraftigste + de forstærkede
orig. og sende til dig, - men nu kan jeg pludselig ikke uske, om iPhone
tager både .WAV, .AIFF og/eller .mp3. - Så hvis du eller en anden lige
kan sige det, så skal jeg nok lave en pakke.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-09 12:15

> [...]
> tager både .WAV, .AIFF og/eller .mp3. - Så hvis du eller en anden lige
> kan sige det, så skal jeg nok lave en pakke.

iPhone kan tage AAC som ringetoner som std. Men du kan bruge et program
som iToner til at konvertere fra andre formater.

http://www.ambrosiasw.com/utilities/itoner/

/thomas

Fra : Per Rønne

Dato : 22-06-09 12:24

Det ville være pragtfuldt; jo højere [det kan sættes] des bedre.

> iPhone kan tage AAC som ringetoner som std.

Det var i hvert fald en begyndelse.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-09 12:25

Thomas von Hassel wrote:

> iPhone kan tage AAC som ringetoner som std. Men du kan bruge et program
> som iToner til at konvertere fra andre formater.
>
> http://www.ambrosiasw.com/utilities/itoner/

OK, men jeg behøver ikke andre programmer til det... - Man har vel
Amadeus.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-09 12:28

> OK, men jeg behøver ikke andre programmer til det... - Man har vel
> Amadeus.

Der var engang hvor de skulle have noget magisk sovs for at blive
genkendt som ringetoner .. nu om dage skal de bare hede *.m4r (vistnok)

/thomas

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-09 16:37

> Det er pt. den
> telefon, der har den bedste skærm overhovedet på markedet for
> svagtseende! - Men den er bare komplet ubrugelig for os.

<http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/accessibility.html>

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 17:03

> <http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/accessibility.html>

> /thomas

Jeg tror s´gu´, det ikke hjælper....

M.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-09 17:06

> Jeg tror s´gu´, det ikke hjælper....

Ja ved ikke om det hjælper på ERS specifik, men der er da gjort visse
ting for svagtsenede ... det var sådan set min pointe ..

/thomas

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 17:20

> Ja ved ikke om det hjælper på ERS specifik, men der er da gjort visse
> ting for svagtsenede ... det var sådan set min pointe ..

> /thomas

JA - det er din pointe og den forstod jeg - jeg tror ikke, din
henvisning hjælper Eriks opgave - han /vil/ jo ikke, og så er det
ligemeget med titusinde henvisninger, ikke sandt?

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 18:02

Morten Lind wrote:

> JA - det er din pointe og den forstod jeg - jeg tror ikke, din
> henvisning hjælper Eriks opgave - han /vil/ jo ikke, og så er det
> ligemeget med titusinde henvisninger, ikke sandt?

Det er da pokkers så meget, du tror at vide om, hvad jeg vil eller ikke
vil... Tror du egentlig, at jeg kan sidde og lave _OFFICIELLE_ tests af
handicaporienteret udstyr i samarbejde med DBS's hjælpemiddelkonsulent
uden at afprøve det?

mvh. Erik Richard

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 18:09

> [...]
> vil... Tror du egentlig, at jeg kan sidde og lave _OFFICIELLE_ tests af
> handicaporienteret udstyr i samarbejde med DBS's hjælpemiddelkonsulent

Næeh - det tror jeg ikke - jeg synes blot, du skulle prøve en iPhone med
OS 3.0 - du vil blive overrasket, hvis du vil lade dig overraske

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 18:14

Morten Lind wrote:

> Næeh - det tror jeg ikke - jeg synes blot, du skulle prøve en iPhone med
> OS 3.0 - du vil blive overrasket, hvis du vil lade dig overraske

Tja, der er ihvertfald endnu ikke noget af det, jeg har set med div.
shanpshots af, hvad det kan, der indtil videre har overrasket mig
positivt....

mvh. Erik Richard

Fra : Palle

Dato : 21-06-09 19:15

On 2009-06-21 19:14:15 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> Tja, der er ihvertfald endnu ikke noget af det, jeg har set med div.
> shanpshots af, hvad det kan, der indtil videre har overrasket mig
> positivt....

Og så gider du ikke teste mere?

--
Venlig hilsen / Best regards

Palle

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 23:10

Palle wrote:

> Og så gider du ikke teste mere?

Ihvertfald ikke lige nu, - så den er sat på 'observationslisten'...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 17:53

Thomas von Hassel wrote:

> <http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/accessibility.html>

Jeg har skam læst en del om den nye s-model, men det er altså ikke
nok... - Ikke for at sige noget, men jeg tvivler stærkt på, der er ret
mange, der overhovedet kan sætte sig ind i, hvordan en svagtseende _ser_
tingene...

På siden nævnes bl.a. sammen med Voiceover.

"White on Black
If you need or prefer higher contrast, iPhone 3G S lets you change the
display to white on black. Use the White on Black feature in any
application, as well as the Home, Unlock, and Spotlight screens, and
with Zoom and VoiceOver."

Det er for såvidt godt nok, at man - som på OS X - kan vende kontrasten
til reverse mode og forstørre noget. Men skal man beholde 'regnemaskine'
tastaturets opbygning, sætter selve skærmens str. en begrænsning på ca.
1,7 cm for knapstr., - og desværre står der intet om, om reverse mode
også gælder for knapper, eller om det kun gælder for tekst.

Mht. VoiceOver på iPhone, så virker det endnu kun med engelsk tale. Jeg
véd ikke, om det er muligt at installere fx. GhostReader + danske
Acapella stemmer, men jeg tvivler stærkt på det. For det første kræver
GR fuld OS X 10.4.11 eller nyere, og for det andet fylder både program
og stemme ca. 6gb i installeret tilstand på OS X.

Ved brug af fx. fuld zoom og bibeholdelse af 'regnemaskine' strukturen
vil det måske være muligt for svagtseende med ca. 7-10% syn at bruge en
iPhone, men med synsstyrker under det, er det nærmest en umulighed. Hvis
jeg skal læse en white paper tekst, så bruger jeg en lup, der forstørrer
20x, og på en iPhone med max. forstr., ville jeg måske kunne 'nøjes' med
en lup, der forstørrer 12-15x. Men deet vil betyde, at jeg fx. skal
bruge begge hænder ved opringning/besvarelse af opringning.

På en alm. konventionel mobil, bruger jeg ganske enkelt kun min højre
tommelfinger til at trykke på tasterne med. 5-Tallet har jo en markør,
og så er det bare at køre rundt om den.

Men Thomas, prøv fx. at tage et par solbriller på, der filtrerer ca. 95%
af lyset og læg så et lag af matteret uigennemsigtigt plast udenpå
(vistnok det man kalder for 'drivhusplast'), så får du måske en
fornemmelse af, hvordan en svagtseende kan have det. Du vil så på det
nærmeste intet kunne se, og det lidt, du ser, vil være utydeligt og
særdeles uskarpt. - så helt ligetil er det altså ikke for svagtseende at
bruge touchscreens....

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-09 20:04

> [...]
> GR fuld OS X 10.4.11 eller nyere, og for det andet fylder både program
> og stemme ca. 6gb i installeret tilstand på OS X.

Et sådant program skal kunne 1: køre i baggrunden, og 2: interagere med
de andre programmer. Begge ting er fyfy under Apple's måde at tilbyde
udviklerne at skrive programmer til iPhone.

> [...]
> nærmeste intet kunne se, og det lidt, du ser, vil være utydeligt og
> særdeles uskarpt. - så helt ligetil er det altså ikke for svagtseende at

Jojo, godt ord igen, men _nogle_ må jo have glæde af de features, ellers
ville det jo være spild af penge at bygge dem ind i apperatet.

Men klart, på et tidpunkt vil et syns handikap være så udtalt at de ting
ikke hjælper mere ...

/thomas

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 17:55

Thomas von Hassel skrev:

> <http://www.apple.com/iphone/iphone-3g-s/accessibility.html>

Du skal nok sakse det ud du synes Erik skal lægge mærke til...

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 21:25

> [...]
> telefon, der har den bedste skærm overhovedet på markedet for
> svagtseende! - Men den er bare komplet ubrugelig for os.

Det kan da ikke være svært at folde et lille bitte tastatur ud ligesom
man folder en lille bitte stok ud? Eller har jeg misforstået noget? Er
der ikke kommet bluetooth i GT'eren MRKII med overliggende knastaksel?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 23:23

Flemming Rubini wrote:

> Det kan da ikke være svært at folde et lille bitte tastatur ud ligesom
> man folder en lille bitte stok ud? Eller har jeg misforstået noget? Er
> der ikke kommet bluetooth i GT'eren MRKII med overliggende knastaksel?

DEN forstår jeg ganske enkelt ikke...

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 23:57

> DEN forstår jeg ganske enkelt ikke...

Kort, kan man ikke betjene iPhøne med et bluetooth tastatur?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 22-06-09 00:10

Flemming Rubini wrote:

> Kort, kan man ikke betjene iPhøne med et bluetooth tastatur?

Nååh...på den måde. - Det aner jeg ikke, men faktisk ikke et helt skørt
indfald... - Fx. med et tastatur ala en numerisk keypad bare i en
passende str. ca. 10x14x0,5cm, så den kan sidde i en skjortelomme. - og
så bare tage den op og bruge til opkald/besvarelse evt. sammen med et
headset. - Og knaperne kan så også forsynes med braille tegn, - så kan
helt blinde også være med....

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 15:17

Erik Richard Sørensen skrev:

> Noget lignende havde jeg faktisk i tankerne, - men den er ikke god
> alligevel, da iPhone jo er mre end bare teknik. - Det er jo både
> software, teknik, edb og musik/media....

Den kører OS X og er fra Apple. Hvis DET ikke gør den til en Mac og
ontopic så ved jeg snart ikke.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-06-09 15:14

> [...]
>
> Det er en smule irriterende at lukke op for gruppen her og finde 65
> indlæg, hvoraf de 55 omhandler iPhone i alle dens afskygninger.

Hvis det nu virkelig forholdt sig således, at alle 3083 indlæg handlede
om iPhone.

Citat fra det sidste iPhone-indlæg:

Ikke en stavelse om iPhone.

Hvis man springer ind i en tråd her i gruppen, der har varet nogle dage,
kan man være sikker på, at den hverken handler om det, der står i titlen
eller om noget andet Mac-spørgsmål. Det er just det hyggelige ved at
være med her.
--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 15:25

Ove Steen Smidt wrote:

> Hvis det nu virkelig forholdt sig således, at alle 3083 indlæg handlede
> om iPhone.

Jeg har kun søgt på 'iphone' i titlen af tråden...

> [...]
> kan man være sikker på, at den hverken handler om det, der står i titlen
> eller om noget andet Mac-spørgsmål. Det er just det hyggelige ved at

Det typiske, - at trådene kører af sporet..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 15:17

> [...]
>
> Det er en smule irriterende at lukke op for gruppen her og finde 65
> indlæg, hvoraf de 55 omhandler iPhone i alle dens afskygninger.

Eller du kunne sætte tekststrengen 'iPhone' i emnefeltet i dit
killfilter? Jeg finder det praktisk at iPhone-debatten foregår her.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 15:32

Per Rønne wrote:

> Eller du kunne sætte tekststrengen 'iPhone' i emnefeltet i dit
> killfilter?

Selvfølgelig, men så forsvinder jo også de få indlæg, der er både
iPhone+Mac OS X relevante...

> Jeg finder det praktisk at iPhone-debatten foregår her.

Det gør jeg også, sålænge det drejer sig om iPone + Mac OS. Men jeg kan
altså ikke se, der er sammenhæng med gruppens egentlige fundats, når det
drejer sig om udvikling af iPhone applets, og hvordan man skal
programmere dit eller dat for at få den til at gøre dyt eller båt!

mvh. Erik Richard

Fra : Henrik Palshøj

Dato : 21-06-09 15:47

On 2009-06-21 16:31:33 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> r det drejer sig om udvikling af iPhone applets, og hvordan man skal
> programmere dit eller dat for at få den til at gøre dyt eller båt!

Hej alle.

I sådan et forum som dette, vil der altid være ting der intereser en,
og andre ting der bestemt ikke gør. Når der kommer nye Apple ting ud så
eksplodere snakken i en periode, det være sig iPhone, iMac etc.
Sommetider er der nogen der nogen der snakker om pre OSX og det er da
også fint, selv om det absolut ingen interesse har for mig!

Jeg har altid hevet Windows folkene i næsen fordi de er enormt
intolerante (syntes jeg) på deres news site. Jeg syntes ikke vi skal
falde i det hul.

Erik du virker som en klog fyr, så jeg er sikker på at du i de her 14
dage er i stand til at sætte dig ud over iPhone snakken.

Håber i alle har en fantastisk søndag.

Hilsen Henrik

Fra : Morten Lind

Dato : 21-06-09 16:31

Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:

> [...]

> Erik du virker som en klog fyr, så jeg er sikker på at du i de her 14
> dage er i stand til at sætte dig ud over iPhone snakken.

Gode vibrationer.....)))

M.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 16:37

Henrik Palshøj wrote:

> [...]
>
> Erik du virker som en klog fyr, så jeg er sikker på at du i de her 14
> dage er i stand til at sætte dig ud over iPhone snakken.

Det kan jeg såmænd nok, men det, jeg har lagt mærke til, er, at selve
'iPhone emnet' er ved at være så stort og fylde /for/ meget. Ikke bare
her, men også i andre grupper, så jeg finder det faktisk rigtigst, at
iPhone får sin egen gruppe. - iPhone er jo ikke bare en telefon, men et
helt specielt kocept.

> Håber i alle har en fantastisk søndag.

Deet er ihvertfald bagende varm her.

mvh. Erik Richard

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 17:56

> [...]

> her, men også i andre grupper, så jeg finder det faktisk rigtigst, at
> iPhone får sin egen gruppe. - iPhone er jo ikke bare en telefon, men et

Så er det jo bare om at lave et OTD.

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-09 21:42

> [...]
> her, men også i andre grupper, så jeg finder det faktisk rigtigst, at
> iPhone får sin egen gruppe. - iPhone er jo ikke bare en telefon, men et

Nu er det her jo også en lidt uheldig periode, hvis man ikke vil høre om
iPhone. Først og fremmest er det nye styresystem iPhone 3.0 lige kommet
på min fødselsdag d. 17. juni. Det er noget, vi iPhone-brugere har været
meget spændte på og glædet os til. Samtidig er den nye iPhone 3G S lige
blevet annonceret. Jeg tror ikke, der er tale om, at iPhone fylder mere
og mere her i gruppen. I løbet af kort tid, når nyhedens interesse har
lagt sig, vil antallet af indlæg om iPhone uden tvivl falde til et mere
rimeligt niveau.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-09 21:48

> [...]
> og mere her i gruppen. I løbet af kort tid, når nyhedens interesse har
> lagt sig, vil antallet af indlæg om iPhone uden tvivl falde til et mere

Måske skulle vi bare omdøbe gruppen til dk.edb.apple ... Apple har jo
forlængst afskaffet "Computer" fra deres firmanavn ... der kommer da
også en del iPod/iTunes spørgsmål fra windows folk ..

/thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 21-06-09 22:00

> Måske skulle vi bare omdøbe gruppen til dk.edb.apple ... Apple har jo
> forlængst afskaffet "Computer" fra deres firmanavn ... der kommer da
> også en del iPod/iTunes spørgsmål fra windows folk ..

Hvis Apple har droppet "Computer" fra navnet, så hører gruppen vel
heller ikke til i dk.edb-hierakiet. Hvad med dk.fan.apple?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 22-06-09 06:07

> Hvis Apple har droppet "Computer" fra navnet, så hører gruppen vel
> heller ikke til i dk.edb-hierakiet. Hvad med dk.fan.apple?

Nah .. de er da stadig i den generelle IT/edb/Consumer Elektronik gruppe
... de er da ikke begyndt at lave lænestole og strygejern ... endnu

/thomas