Genetablere Mac (Haster)
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-09 11:20

Hvis man køber en ny mac og starter den op, bliver man mødt af en
velkomstskærm hvor man skal udfylde info om sig selv osv. Hvordan får
man en maskine der har været igennem disse trin til at vise samme skærm
når den starter op? Altså få OS til at se ud som da den var ny? Bare
ved at installere OS X og så bare slukke maskinen når man når til
registrerignsafsnittet eller?

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Jesper

Dato : 21-06-09 11:39

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> [...]
> når den starter op? Altså få OS til at se ud som da den var ny? Bare
> ved at installere OS X og så bare slukke maskinen når man når til

Nu er det sådan, at en ny hjemmemappe dannes ved velkomsten, derfor kan
den ikke springes over. Mht til registrering, så bare skriv noget
tilfældigt i felterne og klik på 'senere' knappen
--
Jesper
A dollar in aid to the third world not spend on

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 21-06-09 12:00

> Nu er det sådan, at en ny hjemmemappe dannes ved velkomsten, derfor kan
> den ikke springes over. Mht til registrering, så bare skriv noget
> tilfældigt i felterne og klik på 'senere' knappen

Sagtens .. du siger bare "æble + q" lige efter du har valgt sprog efter
en system installation ... så lukker du systemet ned og næste gang vil
den bare starte med setup guiden igen

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-09 15:53

On 2009-06-21 13:00:07 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Sagtens .. du siger bare "æble + q" lige efter du har valgt sprog efter
> en system installation ... så lukker du systemet ned og næste gang vil
> den bare starte med setup guiden igen

Tak for hjælpen.

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 21-06-09 13:30

Thomas Schreiber skrev:
> [...]
> når den starter op? Altså få OS til at se ud som da den var ny? Bare ved
> at installere OS X og så bare slukke maskinen når man når til

Hvad skulle fordelen være, udover, se den har aldrig været startet ?

Tommy

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 13:46

Tommy Hjorth wrote:

> Hvad skulle fordelen være, udover, se den har aldrig været startet ?

At maskinen skal klargøres til salg, så køber selv kan bestemme, hvordan
den skal sættes op. - Jeg har selv brugt den metode, hvis køber ikke på
forhånd har bedt om, at jeg sætter den op...

mvh. Erik Richard

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-06-09 13:48

Thomas Schreiber wrote:
> [...]
> når den starter op? Altså få OS til at se ud som da den var ny? Bare ved
> at installere OS X og så bare slukke maskinen når man når til

Sagtens, - installer blot nyeste system, som maskinen kan klare. Når
installation er færdig, og du har genstartet, kommer
opsætningsassistenten jo op. Istedet for at konfigurere, vælger du
'Afslut', så får du mulighed for at lukke ned uden konfiguration. - Husk
bare at få installationsmediet ud først.

mvh. Erik Richard

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-06-09 15:52

On 2009-06-21 14:48:28 +0200, Erik Richard Sørensen <NOSPAM@NOSPAM.dk> said:

> [...]
> 'Afslut', så får du mulighed for at lukke ned uden konfiguration. - H
> usk bare at få installationsmediet ud først.

Super, det vil jeg fluks gøre. Købte en Macmini 1.83ghz med 14 dages
returret. Det er søreme en fin lille maskine, men da den ikke har DVD
brænder og både ram og hd skal opgradres, så er det vist billigere at
købe en nyere model. Tak for hjælpen.

Thomas Schreiber
http://www.mayfly.dk

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 22-06-09 06:37

> [...]
> når den starter op? Altså få OS til at se ud som da den var ny? Bare
> ved at installere OS X og så bare slukke maskinen når man når til

start i SU mode
kør fsck -yf
kør mount -uw /
kør rm /var/db/.AppleSetupDone