iWeb 09 - hvad er nyt?
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 20-06-09 12:14

Jeg har lige installeret en opdatering til iLife 09. Jeg er specielt
interesseret i iWeb. Men hvad er det nye?

Hjælp har et link til "Hvad er nyt?" Men det er lyv. Der er ingen
nyhedsliste.

Jeg kan ikke lige få øje på noget nyt i menuerne. Så det er altså
umuligt at komme igang med at afprøve, hvilke nye muligheder jeg har
fået for mine penge.

Men måske nogen her kan lede mig på sporet.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-09 22:13

Ove Steen Smidt <ossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> fået for mine penge.
>
> Men måske nogen her kan lede mig på sporet.

Jeg må tilstå, at jeg ikke husker det så godt. Det er vist noget med
Facebook, Twitter, widgets med f.eks. kort og YouTube og sådan noget.
Det er altid godt at se hos Apple. TidBITS sælger i øvrigt en ebook om
iWeb '09 for $10. Deres bøger plejer at være gode. Ellers har du ret.
Det er svært at finde en liste over nyheder. Apples "what's new"-side
henviser nu til den generelle side om iWeb. Det er nok fordi, iWeb '09
ikke længere er en nyhed.

<http://www.apple.com/dk/ilife/iweb/>
<http://www.apple.com/pr/library/2009/01/26ilife.html>
<http://db.tidbits.com/article/10246>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-06-09 07:08

> [...]
> Det er svært at finde en liste over nyheder. Apples "what's new"-side
> henviser nu til den generelle side om iWeb. Det er nok fordi, iWeb '09

Tak. Jeg har nu set, at det eneste iøjnefaldende er en palet med widgets
m.m. ude til højre. Det føjer ikke nogen væsentlig ny funktionalitet til
programmet. Det er bare blevet nemmere at gøre noget, som jeg ikke har
brug for.

Jeg er egentlig blevet rigtig glad for iWeb, efterhånden som jeg har
lært at bruge det. Det, som programmet kan, er nemt at udføre.
Arbejdsprocessen går aldrig i hårdknude. Hvis man vil ændre på
strukturen i siderne, går der ikke kuk i links.

Jeg har ofte brug for at ændre på strukturen, fordi iWeb kun tilbyder 2
niveauer: site og side, hvor det vel egentlig netop var internettets
natur, at man skulle kunne tilføje mange niveauer.

Jeg savner, at man kan oprette links til at hoppe til bestemte steder på
samme side.

Når jeg har har haft brug for at indsætte tabelopstillinger på mine
sider, har jeg måttet overføre dem som pdf fra andre programmer.

Jeg savner kort sagt, at iWeb i det mindste kan lige så meget
webredigering som Word. Den html-widget, der leveres, har jo ikke noget
at gøre med rigtig html-redigering af siden.

Hvis ikke iWeb kan forventes at udvikle sig på de nævnte områder, kunne
jeg godt tænke mig at vide, hvordan jeg nemmest kan uploade supplerende
sider fremstillet i andre programmer.

--
Venlig hilsen
Ove Steen Smidt