PrintJobMgr, bruger: _lp, CPU: 99,1
Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 08:32

Hvad er det som dræner min computer for saft og kraft.

Aktivitetsovervågning viser at det er denne proces som kører:

PrintJobMgr, bruger: _lp, CPU: 99,1

Jeg har ingen ventende printerjobs, ingen pc'ere har nogle printerting
fremme.

Efter java-opdateringerne etc. er min MBP4.1 blevet 80 år gammel. For
meget robusta eller er det ikke relateret?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 09:25

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> [...]
>
> Efter java-opdateringerne etc. er min MBP4.1 blevet 80 år gammel. For
> meget robusta eller er det ikke relateret?

Okay det var faktisk nemt at søge frem til et svar. Tak til google.

"As it turns out, this has been discussed on Apple's forums. It seems to
be happening to people when there is a print job that never was printed,
and thus is continually waiting in the print queue. I'm not sure how,
but this is exactly what happened on my iMac, and deleting the print job
in the queue fixed the problem.

I'm hoping Apple fixes that one soon."

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 09:29

> [...]

> and thus is continually waiting in the print queue. I'm not sure how,
> but this is exactly what happened on my iMac, and deleting the print job

Fandt printjobbet, og det ar altså godt nok gammelt. Sindsyg fejl i
OS'et. Jobbet var til en trådløs printer som der ikke kan skabes kontakt
til. Alene af denne grund, må man stærkt fraråde brug af trådløs
printer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 09:36

> [...]

> OS'et. Jobbet var til en trådløs printer som der ikke kan skabes kontakt
> til. Alene af denne grund, må man stærkt fraråde brug af trådløs

Ja skal da lige love for at min MBP4.1 er bleven til Leopard efter aat
ovenstående udskrivningsjob er slettet. Jeg blir næsten helt forskrækket
så strækt går det ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 10:48

> [...]
> OS'et. Jobbet var til en trådløs printer som der ikke kan skabes kontakt
> til. Alene af denne grund, må man stærkt fraråde brug af trådløs

Man kunne jo også vænne sig til at bruge/benytte/tjekke Printerværktøj?

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 10:53

> Man kunne jo også vænne sig til at bruge/benytte/tjekke Printerværktøj?

I "Udskriv & fax" kunne man se at min trådløse printer havde status "i
brug", selvom den ikke var det.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 10:59

> I "Udskriv & fax" kunne man se at min trådløse printer havde status "i
> brug", selvom den ikke var det.

Du skal i Printerværktøj. Dér kan du slette jobs.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 11:27

> Du skal i Printerværktøj. Dér kan du slette jobs.

Det er nu: Udskriv & fax

Udskriv & fax -> Åbn udkskriftskø

Printerværktøjnavnet bruges til alt muligt alt efter hvilken printer du
har.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:49

> [...]

> Det er nu: Udskriv & fax
>
> Udskriv & fax -> Åbn udkskriftskø
>
> Printerværktøjnavnet bruges til alt muligt alt efter hvilken printer du

Ja, undskyld - jeg er i /printerens/ program, når jeg behandler -
sorry....

M.

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 20-06-09 10:02

> [...]

> Efter java-opdateringerne etc. er min MBP4.1 blevet 80 år gammel. For
> meget robusta eller er det ikke relateret?

Du har ét eller andet der står og poler en printer der ikke er tilgængelig.

Typisk er der tale om multifunktions printere og mystiske drivere.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 10:20

> Du har ét eller andet der står og poler en printer der ikke er tilgængelig.
>
> Typisk er der tale om multifunktions printere og mystiske drivere.

Netop. Det viste sig at være et Canon IP4000 (trådløs printer) job i kø.
Utroligt at man ikke kan designe driveren til kun at tage 50%
CPU-ressourcer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini