Mystisk VLC problem...
Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 19-06-09 23:00

Har lige opdateret til nyeste VLC 1.0.0rc4.

Hver gang jeg nu tilføjer albums til en spilleliste, vil den kun
afspille ét album ad gangen. Dvs., når et album er færdig, stopper
musikken, og jeg skal så enten klikke på 'PLAY' eller dobbeltklikke på
næste album for at starte igen.

Tilføjer jeg derimod indholdet alene fra fx. 12 albums til spillelisten,
fortsætter den som normalt. Og numrene lægger sig albumvis i
spillelisten. - Det har jeg sat den til i 'Indstillinger'...

Det er samme 'opførsel' på alle de fire 10.5.7 systemer, jeg har på mine
tre maskiner....

Den spilleliste, jeg har oprettet, er med 12 albums med de samlede
udgivelser med The Carter Family fra 1927-1951 - i alt ca. 370 numre. -
Det er noget af det eneste af min musik, jeg har rippet til computeren,
men pragtfuld at lytte til, når der skal arbejdes..-)

mvh. Erik Richard

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-09 00:00

"Erik Richard Sørensen" <NOSPAM@NOSPAM.dk> skrev i meddelelsen

[...]

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Kan du ikke nedgradere til den VLC der kan gøre det?
Jeg har netop i dag modtaget et importeret stereoanlæg fra UK som har den
geniale facilitet at jeg kan stikke et SD-kort eller en USB stick i det
hvorpå jeg kan afspille musikken med en fjernbetjening!
Endvidere har den indbygget cassette afspiller, og her kan den optage alle
vores gamle WalkMan casettebånd direkte til SD-kort eller memory-USB stick i
mp3! Se det har givet mig lysten til musik tilbage!
Det er utroligt hvor meget af vores sjæle der lå på de gamle analoge
bånd......nu er jeg godt igang med at konvertere dem.
Kristne lovsangsbånd for eksempel. Musik der aldrig nåede CD.

MvH
jens

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 00:50

Lyrik wrote:

> Kan du ikke nedgradere til den VLC der kan gøre det?

Tjo, det kunne jeg måske nok, men så kan jeg ikke udnytte den VLC web
plugin, der også er installeret...

> [...]
> alle vores gamle WalkMan casettebånd direkte til SD-kort eller
> memory-USB stick i mp3! Se det har givet mig lysten til musik tilbage!

Jeg har en DAB radio med indb. SD kort slot til både optagelse og
afspilning, men jeg bruger den faktisk aldrig...

> Det er utroligt hvor meget af vores sjæle der lå på de gamle analoge
> bånd......nu er jeg godt igang med at konvertere dem.
> Kristne lovsangsbånd for eksempel. Musik der aldrig nåede CD.

Det vil jeg give dig fuldstændig ret i! - Jeg véd ikke hvorfor, men det
blev efterhånden sådan, da jeg arbejdede på en større kristen
lokalradio, at det nærmest var forbudt at spille andet end moderne
gospel-rock - og så en ordentlig gang amerikansk
frikirke-lovsangspladder, der overhovedet intet indhold har...! - Men
de gamle danske indspilninger på både MC og LP - næ, næ, det måtte skam
ikke spilles i andet end udsendelser 'for de gamle'... - Men tager man
så de gamle norske og svenske udgivelser, så er en stor del af dem
blevet genudgivet på CD, men de danske? - ikke _én_ eneste fra den
rytmiske genre er genudgivet...

Jeg har en plan om at overspille alle de vel omk. 2-300 MC, jeg har med
kristen musik til CD, men det er noget af et projekt, da jeg jo ikke
nøjes med at lave mp3 filer af de ting, jeg overfører... - Der skal
nusses og pudses og plejes, så der kommer så lidt båndstøj som muligt
uden at ændre på originallyden, - og så er det jo godt, man sidder med
en Mac.....

mvh. Erik Richard