Iframe vil ikke bruge CSS stylesheet
Fra : Lea Sørensen

Dato : 23-06-09 07:23

Hej!

Jeg har prøvet at indsætte mit content i en iframe, så de
besøgende kun skal loade sidens design og menu 1 gang, og de
andre sider kan åbne i den her nye iframe.
Jeg fik at vide at det var iframe der var det eneste der kan løse
mit problem.
Og ja, det virker fint, man klikker rundt på siden uden at loade
hele tiden ..

Mit problem er at denne iframe ikke vil læse mit stylesheet. Jeg
ved ikke hvorfor, men den bruger ikke de skrifttype indstillinger
osv. jeg har i mit stylesheet.
Jeg har brugt koderne

<iframe src="blog.html" name="side" width="627" height="1615"
frameborder="0" id="side" style="border:0px double #000000;
FILTER: alpha(opacity=100); " target="_self"> </iframe>

#Layer2 {
   position:absolute;
   left:119px;
   top:195px;
   width:395px;
   height:438px;
   z-index:2;
   margin: 0px;
}

i henholdsvis mit index og mit stylesheet.

Jeg håber virkelig der er en der kan gennemskue det her problem
for mig, for jeg har virkelig prøvet .. :)

Venligst Lea.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lea Sørensen

Dato : 23-06-09 07:25

Hjemmeside adressen glemte jeg: http://www.justme.feka.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 23-06-09 10:56

Lea Sørensen skrev:

> [...]
> andre sider kan åbne i den her nye iframe.
> Jeg fik at vide at det var iframe der var det eneste der kan løse

Dem, der har fortalt dig det, har sikkert ikke prøvet at
lave hjemmesider på denne side af år 2000. Der er ingen
grund til at bruge iframe eller frame i vore dage, eftersom
den besøgendes browser husker grafik, css-filer osv. så den
slags kun hentes én gang.

Og så har frames og iframes nogle grimme bivirkninger, fx i
forbindelse med søgemaskiner og bogmærkning af sider. Lav i
stedet siden ganske almindeligt.

Hvis du gerne vil hjælpe de besøgende, så lav i stedet dit
baggrundsbillede om. Billedet er i bmp-formatet og fylder
næsten 2 MB, hvilket betyder ventetid på selv hurtige
forbindelser. Gemmer du i stedet billedet i png-formatet,
kan du komme ned på 54 KB. Vel og mærke, uden du kan se
nogen forskel.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Lea Sørensen

Dato : 23-06-09 11:05

Kim Ludvigsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
> forbindelser. Gemmer du i stedet billedet i png-formatet,
> kan du komme ned på 54 KB. Vel og mærke, uden du kan se

Okay, tak for det :)

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 23-06-09 12:57

Lea Sørensen <leasorensen94@hotmail.com> skrev :

>Okay, tak for det

Udover, hvad de andre har skrevet, så er svaret på dit problem
simpelthen, at den side du åbner i din <iframe> er en ukomplet
side (http://www.justme.feka.dk/blog.php).

Der ingen doctype, head og, årsagen til problemet, der er ikke et
link til dit css-ark.

Brug dog php til at inkludere indhold med i stedet for <iframe>.
--
Kerim

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 23-06-09 11:28

Lea Sørensen skrev:
> [...]
> andre sider kan åbne i den her nye iframe.
> Jeg fik at vide at det var iframe der var det eneste der kan løse

Hvilket problem er det?

> Mit problem er at denne iframe ikke vil læse mit stylesheet. Jeg
> ved ikke hvorfor, men den bruger ikke de skrifttype indstillinger
> osv. jeg har i mit stylesheet.

Du har større problemer end det. Din side
er enormt meget meget længe om at blive indlæst -
2½ megabyte må være en slags rekord. Grundlæggende
har du en blog, som du har pakket ind i alt muligt
ligegyldigt shit. Selve blogteksten er så syltet
ind i styles, at der er pløkumuligt at gennemskue,
hvad der er hvad.

Hvis du endelig skal have en iframe, skal det
dokument (blog.php) du indlæser i ifram'en være
et korrekt formateret HTML-dokument med sit eget
stylesheet.

For øjeblikket har du et mylder af valideringsfejl
se http//validator.w3.org. Layoutet ser forfærdeligt
ud i Firefox. Musik ved page load er en forbrydelse
mod menneskeheden.

En webside er først og fremmest indhold - din blog.
Layout og links til diverse tjenester er noget, der
skal /føjes til/ indholdet, med nænsom hånd. Jeg
er ret sikker på at din blog-generator har muligheden
for at redigere i bloggens stylesheet.

Jørgen Farum Jensen
..