Giv os nu serier på Blu-ray
Fra : Mark Jensen

Dato : 21-06-09 16:09

Og det ikke engang fordi jeg har stort behov for HDkvaliteten, men jeg
hader at man skal have en ekstrem bunke DVD´er bare for én sæson af en
serie.
Hvorfor fixer det det ikke sådan så man i stedet for 10 CDer af en
Simpsons-sæson, ja så laves det på én blu-ray skive?

Det vil jeg dælme godt betale for, for jeg gider ikke stå og jonglere
med et hav af DVDere, når det nu burde være saga blot

Fra : Zeki

Dato : 21-06-09 16:46

"Mark Jensen" <markjj@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> serie.
> Hvorfor fixer det det ikke sådan så man i stedet for 10 CDer

Tro ikke at det er meget bedre på Blu-Ray.

En Blu-Ray disc indholder jo ligeledes kun typisk højst 3-4 afsnit som en
DVD. F.eks er første sæson af Prison Break spredt på seks discs. Man får så
tilgengæld højere opløsning og højere bitrate.

Fra : Lyrik

Dato : 21-06-09 20:50

"Mark Jensen" <markjj@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> Hvorfor fixer det det ikke sådan så man i stedet for 10 CDer af en
> Simpsons-sæson, ja så laves det på én blu-ray skive?
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis du du smed 10 DVD-film på en Blu-rayskive så kunne en DVD afspiller
ikke læse skiven. Den kan kun læse DVD skiver.

Man kunne på en DVD lægge 3 DVD film i samme kvalitet hvis man brugte
"AVCHD" i stedet for mpeg/VOB.
Men igen så skal de afspilles fra en Blu-ray afspiller.

DVD normen er forlovet med DVD skiven og DVD afspilleren. Film i 720 x 576.

Blu-Ray normen er forlovet med 1920 x 1080 og 1280 x 720 film.

Jeg kan for eksempel lave en DVD om til en AVCHD eller Blu-rayskive brændt i
en almindelig DVD brænder på en enkeltlagsskive.
PC-en kan afspille den hvis de rette programmer er tilstede. Afspilles fra
det almindelige DVD drev i PC-en.

Men en DVD-afspiller til et TV kan ikke afspille den. Den skal afspilles i
en Blu-Rayafspiller.

Blu-rayafspilleren kan også afspille almindelige VOB-DVD-er. Altså
almindelig DVD.

Jeg kan lægge en lille Blu-ray/AVCHD på et mikro-SD memorykort, sætte det i
en USB-konverter, placere det i en PS3 og derefter afspille en Blu-Ray-film
ud af et kort som kunne gemmes i næsen eller i øret! Ja den er så lille at
den kunne ligge i et øjenlåg!(det ville svide lidt)))
Blu-Ray normen er kompatibel med SD-kort.

Engang i fremtiden vil der kunne købes Blu-ray film på et SD-kort med et
lille fint frimærkebillede af filmen. man vil opbevare sine film som en
frimærkesamler har frimærker, i et album man kan bladre i.
Et film-frimærkealbum.IMHO.

Man kan allerede selv lave det via ripning af Blu-ray hvis man gider.

Der er en stor fremtid i Blu-Ray/AVCHD.

mvH
Jens

Fra : Peter Knutsen

Dato : 21-06-09 23:35

Mark Jensen wrote:
> [...]
>
> Det vil jeg dælme godt betale for, for jeg gider ikke stå og jonglere
> med et hav af DVDere, når det nu burde være saga blot

Især med ikke-fortløbende komedieprogrammer ville det være fedt. Jeg
tænker på sådan noget som "Alas Smith & Jones" eller "Monty Python
Flying Circus". Gerne kombineret med en "random episode"-funktion, eller
endnu bedre med en "random sketch"-funktion.

Ved serier man ser i rækkefølge, forekommer det mig lidt ligegyldigt.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Carsten Riis

Dato : 22-06-09 22:10

Mark Jensen skrev den 21-06-2009 17:09:
> [...]
>
> Det vil jeg dælme godt betale for, for jeg gider ikke stå og jonglere
> med et hav af DVDere, når det nu burde være saga blot

Ak, vær glad for, at det ikke er VHS'er du skal rode med. Der var
typisk kun 2 afsnit på hvert bånd

Carsten Riis
www.de3faktorer.dk

Fra : Hansemand

Dato : 23-06-09 03:52

Carsten Riis <carsten.riis@gmail.com> wrote in

> Ak, vær glad for, at det ikke er VHS'er du skal rode med. Der var
> typisk kun 2 afsnit på hvert bånd

Uuuuhhh, mind mig fandme ikke om det.
Jeg havde hele Star Trek Voyager serien stående på VHS i sin tid og de
fyldte fandme godt i landskabet, noget med 86 VHS bånd sammenlagt.
Det er også den langt dyreste serie jeg nogensinde har haft, da serien
sluttede på VHS havde jeg for over 10.300kr Voyager stående.
Tog også over 7 års tid at collecte de UK releases.

--
Hansemand