Hvorfor....
Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-09 13:46

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-09 13:48
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-09 13:59

Ralph Køster skrev:
> Hvorfor står der ved siden af nogle stærekasser det ekstra apparat (se
> billedet/link)
> men ikke ved siden af andre stærekasser???
>
> http://images.google.dk/imgres?imgurl=http://www.ludope.dk/QXL/staerekasse_farum.jpg&imgrefurl=http://www.ludope.dk/garmin/POI.htm&usg=__90-F5jILYkzZ9X1evfpnQvOtVGE=&h=225&w=300&sz=31&hl=da&start=22&sig2=37yfwfaBBR1WBCPzJ7Jfsw&um=1&tbnid=U8hXeZfx6qV45M:&tbnh=87&tbnw=116&prev=/images%3Fq%3Dst%25C3%25A6rekasser%26ndsp%3D21%26hl%3Dda%26lr%3D%26sa%3DN%26start%3D21%26um%3D1&ei=Ytk8SvOsDcehjAf7jdkS

Det er vel et kamera der tager billeder af dem der vandaliserer
stærekasserne?

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-09 15:22

Tvivler...så smadrer de bare en først og stærekassen bagefter..Helt ok med
mig.

Fra : Anders Sørensen

Dato : 20-06-09 20:58

On Sat, 20 Jun 2009 16:22:14 +0200, "Ralph Køster" <Get@grip.now>
wrote:

>Tvivler...så smadrer de bare en først og stærekassen bagefter..Helt ok med
>mig.

Går du ind for vandalisme?
Hyggelig fyr!

--
Mvh.
Anders Sørensen

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-06-09 09:08

Når de planter en stærekasse ude på en øde landevej, så JA...
hvis den står foran en skole eller et sted hvor der er mange mennesker, så
NEJ.

Fra : alexbo

Dato : 21-06-09 09:36

"Ralph Køster" <Get@grip.now> skrev

> Når de planter en stærekasse ude på en øde landevej, så JA...
> hvis den står foran en skole eller et sted hvor der er mange mennesker, så
> NEJ.

Der sker næsten ingen ulykker foran skolerne, der sker et hav af ulykker på
de øde landeveje, næsten alle er fartrelaterede.

Men det skyldes måske at stærekasserne foran skolen for lov at stå, mens dem
på landevjen bliver ødelagt, det kunne forklare ulykkestallene.
Dem der ødelægge stærekasser er formentlig ikke for kloge.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-06-09 10:20

Og sådan er meninger og holdninger så forskellige....

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 21-06-09 10:23

"Ralph Køster" skriver:

> Og sådan er meninger og holdninger så forskellige....

At hærværk er i orden hvor netop _du_ syntes det?

Næste gang en person kommer forbi din bil, syntes han måske at den ikke
burde holde der og gør derfor hærværk på den. Det må han jo gerne, da
meninger og holdninger (i følge dig) er forskellige......

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Knud

Dato : 21-06-09 10:53

"Ralph Køster" <Get@grip.now> wrote in message
> Når de planter en stærekasse ude på en øde landevej, så JA...
> hvis den står foran en skole eller et sted hvor der er mange mennesker, så
> NEJ.

Gælder FL kun foran skoler etc., men ikke ude på den 'øde' landevej?
Mon ikke opgaven er at holde farten på det korrekte niveau mere end at
tilpasse sig dine differentierede holdninger!

Knud

Fra : Finn Guldmann

Dato : 21-06-09 14:48

Knud skrev:
> Gælder FL kun foran skoler etc., men ikke ude på den 'øde' landevej?
> Mon ikke opgaven er at holde farten på det korrekte niveau mere end at
> tilpasse sig dine differentierede holdninger!

Hvis politiet havde ubegrænsede ressourcer til at plastre landet til med
fartfæller kunne du have ret.

Men da det jo ikke er tilfældet ligger spørgsmålet jo lige til
højrebenet, om opsætningen sker på økonomiske eller
trafiksikkerhedsmæssige baggrunde.

Det første syntes at være den fremherskende grund.

--
MVH Finn Guldmann
www.guldfinn.dk

Fra : Per Jensen

Dato : 21-06-09 12:24

Ralph Køster wrote:
> Hvorfor står der ved siden af nogle stærekasser det ekstra apparat (se
> billedet/link)
> men ikke ved siden af andre stærekasser???

Det er en blitz!

Måske er det sådan, at nogle af stærekasserne vender en vej, hvor at
solen, på det helt rigtige tidspunkt af dagen ødelægger billederne - så
bruges flashen så man ikke får mørke billeder.

// Per.

Fra : Ralph Køster

Dato : 21-06-09 12:58

Tak for svaret per... men det sted hvor jeg har set det er såmænd på en godt
pakket skovstrækning.
Billedet er vist den jeg har set, som står lige ved farum/lynge drive-in
bio.
Men det lyder nu meget sandsynligt alligevel...

Fra : news.sunsite.dk

Dato : 23-06-09 02:58

kan det have noget at gøre med at man tester både digitale kaeraer og
analoge?