TDC boks på min grund
Fra : Jesper Lillesø

Dato : 19-06-09 15:05

Hej

Jeg har en TDC-boks stående på min grund. Hvad den præcist indeholder
ved jeg ikke - men der er en teknikker forbi fra tid til anden -
sikkert med fejlsøgning og ændring af tilslutninger osv. Jeg er ikke
sikker på det har nogen indflydelse på svaret på mit spørgsmål

Jeg kan ikke se at der er tinglyst ret til at stille den på min grund
- hvis TDC da skal have det tinglyst?

Men sagen er at jeg gerne vil bygge et skur der hvor boksen står. Hvad
er mine rettigheder.

Kan jeg få dem til at flytte den? Kan jeg blot bygge den ind i skuret?
Eller kan jeg reelt set ikke bruge den del af min grund?

Jeg har overtaget huset i 2005 - og boksen har sikkert stået der siden
man fik telefon i landsbyen

På forhånd tak for svar.

--
Jesper

Fra : xs1100

Dato : 20-06-09 06:56

"Jesper Lillesø" <lillesoe@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hej.
Som jeg sagde til Dong, da de ville have alt for mange penge aconto. Jeg
kender mit forbrug og hvis i ikke retter aconto betalinger til mit forbrug,
så binder jeg et reb i gas boksen og trækker den ud på vejen med min bil.
Promte blev min aconto betaling rettet til :)
Mvh
Jarl

Fra : Stig Johansen

Dato : 20-06-09 08:18

Jesper Lillesø wrote:

> [...]
> sikkert med fejlsøgning og ændring af tilslutninger osv. Jeg er ikke
> sikker på det har nogen indflydelse på svaret på mit spørgsmål

Det lyder som en 'fordelerboks' hvor forbindelserne samles til
'hovedkablet' til nærmeste central.

> Jeg kan ikke se at der er tinglyst ret til at stille den på min grund
> - hvis TDC da skal have det tinglyst?

Hvor langt står den inde på din grund?

Her i området (fra sidst '20-erne/30-erne) står alle 'ting' uden for skel,
uagtet af nogle tror at 'deres' skel går længere ud end de tror.

Nu skriver du landsby, så det kan være en reminisens fra dengang ruder konge
var knægt.

Stig Johansen

Fra : Klaus G.

Dato : 20-06-09 10:11

> Kan jeg få dem til at flytte den? Kan jeg blot bygge den ind i skuret?
> Eller kan jeg reelt set ikke bruge den del af min grund?
Du må ikke bygge den ind i skuret, den skal kunne tilkommes 24/7 og det dur
ikke den sidder inde i et skur så.

Du kan jo prøve at ringe til TDC eller skrive mail og forklare dem
problemet. Men jeg tvivler MEGET på de vil flytte den gratis. Når den er
tinglyst, så kan du i princippet ikke gør ret meget, andet end at ærge dig
eller hive penge op adlommen(det er vel det samme?) :)

--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk

Fra : C.A.

Dato : 21-06-09 08:14

Klaus G.:

> Når den er tinglyst, så
> kan du i princippet ikke gør ret meget, andet end at ærge dig
> eller hive penge op adlommen(det er vel det samme?) :)

Jesper Lillesø skrev.
"Jeg kan _ikke_ se at der er tinglyst ret til at stille den på min
grund"

Hvor har du set den er tinglyst?

--
MVH
Carsten.

Fra : CC

Dato : 20-06-09 11:14

"Jesper Lillesø" skrev i meddelelsen ...
[...]

Gå en tur på tek. forvaltning i kommunen og kik i husets sagsmappe.
Her bør ligge alt siden der blev ansøgt om tilladelse til opførelse af
huset.
Find et matrikelkort så du kan se hvor skelpæle står.
Find også et tegning af hvor huset er placeret på grunden.
Se om der finde optegnelser/tinglysninger om JTAS, KTAS eller ??? har
ret til, at bruge din grund.

Når du ved hvor skabet står, kan du kontakte TDC for forhandlig af
muligheder.
Jeg er ikke sikker på at off. myndigheder kan få hævd ("20 års regel") på
din grund,
men det ved vel en "savskære".
Står skabet udenfor din grund, og du vil have det flyttet, kan du kun gribe
til pengepungen.
Det kan hurtig løbe op i mange penge (projektering, entreprenør omkostning,
retslige instancer
(der skal eksproperieres - skabet skal jo et andet sted) etc.

Måske er det nemer at flytte skuret og/eller bygge en niche til skabet.

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 20-06-09 04:59

Hej Stig

On Jun 20, 9:17 am, Stig Johansen <wopr...@gmaill.com> wrote:
> Hvor langt står den inde på din grund?

Vel ca. 1m. Vi har grund ud til en vej og det er ca. 1m fra der hvor
"rabatten" slutter. Men man kan ikke se rabatten, da der er asfalteret
både på vej, rabat, og også et lille hjørne af ores grund.

> Her i området (fra sidst '20-erne/30-erne) står alle 'ting' uden for skel,
> uagtet af nogle tror at 'deres' skel går længere ud end de tror.

Jeg skal selvfølgelig være helt skarp på hvor skellet går, men jeg
kiget lidt på det

> Nu skriver du landsby, så det kan være en reminisens fra dengang ruder konge
> var knægt.

Det tror jeg det er! Der har været købmand og brugs i den ejendom vi
har købt, så der var både "offentlige" parkeringspladser samt en
postkasse på huset. Det er alt sammen fikset uden problemer. PostDK
har hentet postkassen, og vi har lavet terrasse hvor der var
"offetlige" parkeringspladser.

--
Jesper

Fra : padre

Dato : 20-06-09 13:01

>Vel ca. 1m. Vi har grund ud til en vej og det er ca. 1m fra der hvor
>"rabatten" slutter. Men man kan ikke se rabatten, da der er asfalteret
>både på vej, rabat, og også et lille hjørne af ores grund.

Et komplet ujuridisk gæt - kan det tænkes at der er eller har været en
færdselsret svarende til fortov på jeres grund, sådan at boksen står der
hvor fortovet skulle slutte?

Jeg bor selv i hus med privat vej, hvilket betyder, at jeg ejer fortovet og
den ene vejbane ud for min grund. Der står faktisk en TDC fordelerboks i
grænsen meellem fortovet og min forhave, men jeg må jo ikke bygge på
fortovet, og derfor er det ligemeget, at boksen står der.

--
padre

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 20-06-09 05:01

Hej Klaus

On Jun 20, 11:10 am, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> Du må ikke bygge den ind i skuret, den skal kunne tilkommes 24/7 og det dur
> ikke den sidder inde i et skur så.

Nej - det var nok også den plan jeg forkastede først

> [...]
> tinglyst, så kan du i princippet ikke gør ret meget, andet end at ærge dig
> eller hive penge op adlommen(det er vel det samme?) :)

Jeg har i går kontaktet TDC på mail. Den er ikke tinglyst efter hvad
jeg kan se.

Hvis jeg skal betale selv, så finder jeg nok en løsning

--
Jesper

Fra : Jesper Lillesø

Dato : 21-06-09 05:06

Hej

On Jun 21, 9:14 am, C.A. <carsta...@gmail.com> wrote:
> Klaus G.:
>
> Jesper Lillesø skrev.
> "Jeg kan _ikke_ se at der er tinglyst ret til at stille den på min
> grund"
>
> Hvor har du set den er tinglyst?

Går ud fra du kommenterer Klaus?

Men der hvor jeg har set at den _ikke_ er tinglyst, er fra de papirer
vores advokat samlede da vi undersøgte tinglysning og hævd ifm købet i
2005.

--
Jesper

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-06-09 06:18

Jesper Lillesø skrev

> Men sagen er at jeg gerne vil bygge et skur der hvor boksen står. Hvad
> er mine rettigheder.

Undersøg først hvor skellet mellem fortov/vej og grund reelt går, det
kan da være at det løser sig selv?
Jeg har også en boks stående men den er reelt placeret lige uden for
skellet

- Peter