plus moms?
Fra : Per H

Dato : 19-06-09 17:28

Hvis jeg kontakter en dyrelæge og får en pris på en operation på en
kat på 1600 kr.

Når jeg så skal betale er det 166 + moms, alså 2000 kr.
er det ikke en forkert pris han giver på 1600 kr, når han ikke oplyser
der skal lægges moms til?

Jeg mener at en prisoplysning til private skal indeholde moms.

per

Fra : Per H

Dato : 19-06-09 17:30

Fra : Dan

Dato : 20-06-09 00:47

Du har vist ret.
Så vidt jeg husker, så skal det oplyses inkl. moms _ligeså snart_ at du uden
tvivl kan sige at det er til privatpersoner (undskyld min formulering).

Citat:
"Den pris, der oplyses til forbrugeren, bør altid være den endelige pris.
Dvs. inklusiv moms og andre afgifter. Hvis prisen er ekslusiv moms, skal det
oplyses tydeligt. Hvis andet ikke fremgår, må forbrugeren forvente, at
prisen er med moms. Formelt er forbrugeren kun forpligtet til at betale den
oplyste pris, og det er den erhvervsdrivende, der skal bevise, at
forbrugeren er oplyst om, at prisen var eksklusiv moms. Du kan dog spare dig
selv for besvær senere, hvis du selv fra starten medvirker til at få
korrekte oplysninger om momsen."
http://www.forbrug.dk/raad/naardukoeber/reparationer/prisen/

/Dan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 20-06-09 07:13

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Hvis jeg kontakter en dyrelæge og får en pris på en operation på en
> kat på 1600 kr.
>
> Jeg mener at en prisoplysning til private skal indeholde moms.

Helt rigtigt, og kun private kan finde på at spendere 1600 kr på at få en
kat "repareret", det må dyrlægen vide. Han hænger på de 1600 kr.

Fra : Per H

Dato : 20-06-09 10:24

On Sat, 20 Jun 2009 08:12:34 +0200, "Uffe Kousgaard" <oh@no.no> wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message

>Helt rigtigt, og kun private kan finde på at spendere 1600 kr på at få en
>kat "repareret", det må dyrlægen vide. Han hænger på de 1600 kr.

næe syndtes også det er vildt for at få en hunkat stereliceret og
vaksigneret og øremærket. Men det er åbenbart prisen de forskellige
steder.

det er min datter der har betalt for meget for det.
det er sku så ærgelige penge at komme af med. men går den, så er
dyrelægen jo glad.

per