Leje af grund.
Fra : Soren Atmakuri David~

Dato : 16-06-09 11:13

Hej NG,

Vi ejer et stykke skov, hvor en lille parcel er udlejet til et hus.
Det blev lejet ud lang tid før vi købte skoven, og har en løbetid på
200 år, til 0.50 kr/år. Den ejendomsskat vi skal betale er mere end
0.50

Spørgsmålet er, om der findes nogen muligheder for at få reguleret
den leje af grund til noget mere tidssvarende?

(Det er først en gang i 2040 at de 200 år er gået)

Mvh,
Søren

Fra : Anders Majland

Dato : 16-06-09 13:05

> Spørgsmålet er, om der findes nogen muligheder for at få reguleret
> den leje af grund til noget mere tidssvarende?

Overvejet muligheden for at udstykke og sælge det ? F.eks til nuværende
lejer ?

Der er jo egenligt ikke længe til 2040 så måske de også kunne være
interesseret i at eje jorden under eget hus.

/A

Fra : Soren AD

Dato : 17-06-09 07:17

"Anders Majland" <See.Signature@Address.invalid> writes:

> Overvejet muligheden for at udstykke og sælge det ? F.eks til
> nuværende lejer ?
>
> Der er jo egenligt ikke længe til 2040 så måske de også kunne være
> interesseret i at eje jorden under eget hus.

Vi vil helst beholde grunden, den ligger ret attraktivt lige ned til
vandet. (= høj offentlig vurdering, derfor vi gerne ville have
reguleret lejen)

Jeg har ikke rigtigt kunne finde nogen love/regler der dækker leje
af grund - kan det passe? Det er svjv. et helårs hus, men benyttes
kun som fritids/sommer-hus.

Mvh,
Søren

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-06-09 22:45

Soren Atmakuri Davidsen skrev:

> [...]

> Spørgsmålet er, om der findes nogen muligheder for at få reguleret
> den leje af grund til noget mere tidssvarende?

Jeg skal ikke kloge for meget i det, men jeg ved at der er nogle
mennesker der ejer et hus der er lejet ud for en brøjkdel af hvad
det koster dem at betale skat og vedligeholdelse på huset. De har
ingen mulighed for at regulere lejen ved tvang, og lejer vil ikke
gå med til en frivillig ordning. Det afgørende er kontraktens
udformning.

--
Bertel

Fra : Soren AD

Dato : 18-06-09 07:22

Bertel Lund Hansen <unospamo@lundhansen.dk> writes:

> [...]
> ingen mulighed for at regulere lejen ved tvang, og lejer vil ikke
> gå med til en frivillig ordning. Det afgørende er kontraktens

Jeg har set på reglerne under lejeloven, men så vidt jeg kan læse mig til
så kan de ikke bruges her... Hvis jeg kan finde kontrakten, er der så noget
specielt jeg skal lede efter i forbindelse med "udformningen"?

Mvh,
Søren

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 18-06-09 20:04

> Spørgsmålet er, om der findes nogen muligheder for at få reguleret
> den leje af grund til noget mere tidssvarende?

Prøv. Du kunne jo varsle lejestigning, så den i det mindste svarer til den
faktiske udgift. Hvis lejer så accepterer det, så er du jo "home safe".
Ellers kan man jo sige at du ikke har mistet noget.

Reelt eksisterer der en aftale, som er uopsigelig fra begge parter - måske.

Mvh Maria

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 19-06-09 13:30

On Tue, 16 Jun 2009 12:12:30 +0200, Soren Atmakuri Davidsen
<sorenad@rebala.i-did-not-set--mail-host-address--so-tickle-me> wrote:

> [...]
>
>Spørgsmålet er, om der findes nogen muligheder for at få reguleret
>den leje af grund til noget mere tidssvarende?
Find den gamle orginalaftale frem, find også alt hvad der er tinglyst
på matriklen frem, kontakt en advokat med henblik på gemmengang af
matrialet.

Men hvad siger lejer til en evt. stigning i lejen, er han blevet
spurgt ?

/Hans