Opkrævning af betaling uden pinkode
Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-09 09:33

Storebæltsbroen.

Betaler man med kort, trækkes betalingen uden pinkode.

Har man Brobizz privat, trækkes betalingen med det samme fra det kort,
man har tilknyttet Brobizz'en.

Men har man Brobizz Pendler, insisterer A/S Storebælt på at sende
regning og girokort en gang om måneden, de vil ikke bruge
betalingsservice, fordi man så får en ekstra måneds kredit.

Ville der være noget juridisk galt i at A/S Storebælt trak den månedlige
regning fra et betalingskort lige som med Brobizz Privat?

Leif

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-09 11:27

Leif Neland skrev:

> Ville der være noget juridisk galt i at A/S Storebælt trak den månedlige
> regning fra et betalingskort lige som med Brobizz Privat?

Nej, ikke hvis det er aftalt. Det svarer jo til det træk de
allerede laver uden pinkode.

Men jeg forstår ikke det med den ekstra måneds kredit. I BS er
der for hver post specificeret en betalingsdato, og min bank
overfører pengene på den dag.

--
Bertel

Fra : Leif Neland

Dato : 16-06-09 13:38

Bertel Lund Hansen skrev:

> [...]
>
> Men jeg forstår ikke det med den ekstra måneds kredit. I BS er
> der for hver post specificeret en betalingsdato, og min bank

Til gengæld vil jeg rose dem for service i en anden retning:

En dag havde jeg glemt min Brobizz pendler. Jeg kom fra Fyn, så jeg
måtte betale med kort.

Så gik jeg ind på kontoret, hvor de slog min nummerplade på i systemet,
krediterede min dankortbetaling, debiterede min brobizz, og gav mig en
seddel, jeg skulle vise på retur-turen.

Det kunne Sanne ikke havde gjort bedre, hvilket de også fik at vide

Leif

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-06-09 14:14

Leif Neland wrote:
> Det kunne Sanne ikke havde gjort bedre

Sanne hvem?

Fra : Allan Soerensen

Dato : 16-06-09 14:46

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:h185pu$2ano$2@newsbin.cybercity.dk...

> Sanne hvem?

"Nu ta'r du dig en slapper, Saaaanneeee"

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 16-06-09 17:50

Allan Soerensen wrote:
> "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
> meddelelse news:h185pu$2ano$2@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Nu ta'r du dig en slapper, Saaaanneeee"

Siger mig intet..

Fra : Snakee

Dato : 16-06-09 23:34

Jens C. Hansen skrev:

> Siger mig intet..

Storebæltsbroen har til tider en reklame kørende på landsdækkende tv /
biografer med en person der hedder Sanne som skal forestille at arbejde
ved Storebæltsbroen. Det er hende der menes.

http://www.youtube.com/watch?v=enLQwM4UgIQ

Snakee

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 17-06-09 09:11

Snakee wrote:

> [...]
> biografer med en person der hedder Sanne som skal forestille at arbejde
> ved Storebæltsbroen. Det er hende der menes.

Okay, jeg har ikke haft et TV de sidste knap 11 år, så den slags
fjolleri ser jeg heldigvis normalt aldrig.

Jeg har haft tinnitus siden 2000, så biografer går jeg heller ikke i -
de har kun én indstilling for lydstyrken; alt for høj.

Fra : Snakee

Dato : 17-06-09 21:40

Jens C. Hansen skrev:

> [...]
>
> Jeg har haft tinnitus siden 2000, så biografer går jeg heller ikke i -
> de har kun én indstilling for lydstyrken; alt for høj.

Det er bare i orden, det skal ikke skille os ad af den grund

Snakee

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-06-09 14:44

Leif Neland skrev:

> Så gik jeg ind på kontoret, hvor de slog min nummerplade på i systemet,
> krediterede min dankortbetaling, debiterede min brobizz, og gav mig en
> seddel, jeg skulle vise på retur-turen.

Fedt nok. Det er dejligt at opleve god service.

--
Bertel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-06-09 16:19

Bertel Lund Hansen wrote:

> [...]
>
> Men jeg forstår ikke det med den ekstra måneds kredit. I BS er
> der for hver post specificeret en betalingsdato, og min bank

Men først, når BS opkræver det. Hvis ikek der er indrapporteret til BS inden
deres skæringsdato trækkes beløbet først i næste kørsel om en måned. Så hvis
du har månedsregning, der opgøres fx den 25. i måneden, bliver du ikke
trukket i den måned. Sender de derimod en faktura, kan
betalingsbetingelserne sættes til netto kontant, eller, hvad der nu er
aftalt.

Jan

Fra : claus b.p.

Dato : 18-06-09 11:12

Leif Neland wrote:
> [...]
> regning og girokort en gang om måneden, de vil ikke bruge
> betalingsservice, fordi man så får en ekstra måneds kredit.

Det lyder underligt, med mindre de tjener fede penge på rykkergebyrer. De
fleste firmaer og foreninger mener netop at Betalingsservice er et økonomisk
plus for dem, fordi folk så betaler, og betaler til tiden. Samtidig sparer
de portoen. Men her er Storebælt nu også underlige, for selv om man får
trukket beløbet på brobizz privat på kredit eller Dankort, så udsender de
alligevel faktura med posten. Sikken et spild af penge!

/Claus

Fra : Snuden

Dato : 18-06-09 19:32

On Thu, 18 Jun 2009 12:11:34 +0200, "claus b.p." <cbp33@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>trukket beløbet på brobizz privat på kredit eller Dankort, så udsender de
>alligevel faktura med posten. Sikken et spild af penge!

Hm.. Jeg kører ellers over storebælt jævnligt og bruger min brobizz
privat - jeg har aldrig modtaget noget der bare mindede om en faktura
fra dem
--
Snuden

Fra : bosol

Dato : 18-06-09 05:42

On 16 Jun., 11:32, Leif Neland <l...@neland.dk> wrote:
> [...]
>
> Ville der være noget juridisk galt i at A/S Storebælt trak den månedlige
> regning fra et betalingskort lige som med Brobizz Privat?

Storebæltsbroen må snart være betalt og hvad så, bliver broafgiften
nedsat ?
Ellers må "firmaet" give et kæmpe overskud og der skal vel betales
skat ?
Vedligeholdelse skal gøres men aldrig i den størrelses, som broafgift
betales idag