Kronik idag i Politiken fra Klaus Riskjær ~
Fra : bosol

Dato : 15-06-09 23:34

http://politiken.dk/debat/kroniker/article732656.ece Jeg kunne godt
tænke mig nogle kommentarer fra juristerne.
Er der nogen grund til at KRP føler sig "misunderlig" på SB over
"rabatten" på dommen. KRP´s sag tog rigtig mange årsværk og har
sikkert kostet langt mere end SB´s sag der var overstået på 3
retsdage. SB´s dom på 7 år, skal kun sidde 66,66% af dvs. 4 år og 8
mdr. minus dagene i varetægtsfængsel ? vh Bo

Fra : Per Rønne

Dato : 16-06-09 07:57

bosol <bosolengo@gmail.com> wrote:

> [...]
> retsdage. SB´s dom på 7 år, skal kun sidde 66,66% af dvs. 4 år og 8
> mdr. minus dagene i varetægtsfængsel ? vh Bo

Så vidt jeg har forstået sagen er Stein Bagger-sagen juridisk set ganske
enkel; det er kun omfangen af milliard-svindlen der gør den til noget
særligt.

Og så var der tale om en tilståelsessag.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk