frontpage og upload
Fra : Choko

Dato : 31-07-01 20:13

Hm... jeg sidder med et lidt speget problem. Samme med en anden sidder
jeg og rodet lidt med at få lavet vores lokale håndboldklub lidt mere aktiv
på nettet. Da jeg har arbejdet en del med asp og vi nu står og skal lave en
del sider som henter fra databaser er det jo åbenlyst at skulle bruge asp.
Nu er det bare det at de sider som han (han er webmaster) har lavet er lavet
og uploadet i frontpage. Da jeg ikke selv bruger frontpage ved jeg ikke
hvordan dette virker. Det korte af det lange er at jeg laver de sider som
skal laves i asp, og han laver resten. Jeg sender så "mine" sider til ham og
han uploader så via frontpage.

Vores problem er nu at få lagt siderne rigtigt. Da en ftp (som jeg er
vant til) vil smadre frontpageextensionerne på serveren (er prøvet med
dårlige erfaringer), skal vi have frontpage til at virke som et ftp program.
Eller i det mindste kunne uploade billeder, databaser og diverse sider og
vide hvor de ligger og gerne også kunne bestemme hvor de skal ligge.

Er der nogen af de kloge hoveder derude som ved hvordan man gør dette???
Jeg kender som sagt intet til frontpage og ved derfor ikke om det kan lade
sig gøre.

på forhånd tak
Frederik

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 01-08-01 19:18

Sålænge de filer man uploader ikke berører extensions kan man godt
bruge FTP men hvorfor ikke bare bruge FP's Publish?
Angående databasen vil du sikkert ikke have denne liggende i dokument
stien hvis du bruger en system dsn. i så fald skal den uploades med
FTP.