citat
Fra : Ole Madsen

Dato : 18-06-09 08:03

Jeg mangler et citat jeg ved ikke hvem der har sagt det

det er noget med livets flygtighed og evighed nær, mener jeg har hørt det i
en kristen sammenhæng, salme eller forfatter

håber i kan hjælpe mig

KH

Ole

Fra : Vidal

Dato : 18-06-09 09:13

Ole Madsen skrev:
> Jeg mangler et citat jeg ved ikke hvem der har sagt det
>
> det er noget med livets flygtighed og evighed nær, mener jeg har hørt
> det i en kristen sammenhæng, salme eller forfatter

Kan du huske, hvad pointen er i udsagnet?

http://www.google.com/search?hl=da&safe=active&q=livets+flygtighed+evighed+n%C3%A6r&btnG=S%C3%B8g&lr=

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Dybbøl

Dato : 18-06-09 10:40

Ole Madsen wrote:
> [...]
>
> det er noget med livets flygtighed og evighed nær, mener jeg har hørt
> det i en kristen sammenhæng, salme eller forfatter

Hej Ole

Måske tænker du på denne sætning:
”Betænk livets korthed, dødens vished og evighedens længde”

Jeg kender ikke oprindelsen til dette ordsprogsagtige udtryk, men mener
at nogle gudfrygtige i gammel tid har haft det som et skilt på væggen i
hjemmet.

Fra : Ole Madsen

Dato : 18-06-09 19:30

Dybbøl skrev:

> [...]
>
> Jeg kender ikke oprindelsen til dette ordsprogsagtige udtryk, men mener
> at nogle gudfrygtige i gammel tid har haft det som et skilt på væggen i

det var det, tak

KH

Ole