Tilsyneladende ny stjerne på himlen
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-06-09 21:09

Her er der godt nok tale om kvalitet. Det er faktisk Laban-musik
http://www.youtube.com/watch?v=HzOrIpNOo-M

Men jeg foretrækker nu denne her med hende:
http://www.youtube.com/watch?v=xmUAtwLAqPc&feature=related

Hilsen Åge

Fra : mr

Dato : 18-06-09 05:49

"Åge Halldorsson" <aa.h@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=HzOrIpNOo-M
>
> Men jeg foretrækker nu denne her med hende:

kvalitet er oplevet kvalitet/forventet kvalitet, og derfor meget subjektivt.
Jeg syns det er noget bras, men det havde jeg nu også forventet.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 08:23

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a394d44$0$56780
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Her er der godt nok tale om kvalitet. Det er faktisk Laban-musik
> http://www.youtube.com/watch?v=HzOrIpNOo-M

Igen-igen er slager folket nødt til at grave gammelt materiale frem for
at skabe lidt hit stemning.

Originalen er med Ricchi & Poveri, først udgivet i 1983.

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-09 14:28

"Kent Oldhøj" <kent@oldhoj.dk> skrev i meddelelsen

> Igen-igen er slager folket nødt til at grave gammelt materiale frem for
> at skabe lidt hit stemning.

Je synes da næsten aldrig jeg kan kende nogle af de hits der kommer i de
store tyske musikshow. Jeg tror kun det er 1 ud af 25 som er en
ny-indspilning.
Hvad er det for nogle gamle hits der er tale om i ny-indspilning??? -
Hvilke mener du ?
Jeg kan slet ikke genkende det du snakker om
Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 15:17

> Jeg kan slet ikke genkende det du snakker om

Jeg var sikker på du postede et repræsentativt udsnit af slagerhits, når
du postede her. Med udgangspunkt i dem er der rigtig mange genindspil(d)
ninger. Nik P., Michael Stern og nu senest Ricchi&Poveri kan jeg
umiddelbart komme i tanke om.

Der er sikkert mange flere hvis man gider grave.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-09 16:21

> Der er sikkert mange flere hvis man gider grave.

Helt klart, men for hver du graver op er der talrige flere som ikke er
genindspilninger. Det er kun et lille bid af tidens hits der er
genindspilinger. Altså indenfor den almindlige underholdningsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 18:45

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a3a5b63$0$56782
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er kun et lille bid af tidens hits der er
> genindspilinger. Altså indenfor den almindlige underholdningsmusik.

Stor eller lille... det er ikke en trend der er så markant indenfor alle
de øvrige musik genrer jeg kender til.

De dukker da op i ny og næ...(både Marilyn Manson og Soft Cell havde
f.eks. et hit med Tainted Love der originalt er med Gloria Jones) men
slet ikke i samme skala som slager musik. Det undrer mig bare... måske du
kender en plausibel forklaring?

Gloria Jones(1964):
http://www.youtube.com/watch?v=NSehtaY6k1U
Soft Cell(1981):
http://www.youtube.com/watch?v=lPy2Z3bNI1M
Marilyn Manson(2002):
http://www.youtube.com/watch?v=eTcPIAewhMg

Bemærk iøvrigt hvor markant forskellige versionerne er. Slager genbrug er
oftest genindspil(d)ninger, mens der her snarere er tale om
genfortolkninger.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-09 20:23

> [...]
>
> Bemærk iøvrigt hvor markant forskellige versionerne er. Slager genbrug er
> oftest genindspil(d)ninger, mens der her snarere er tale om

Ja, du Godeste. I hvert fald den sidste er en total ny fortolkning. Den er
lavet om tiol en helt anden stil.

Som du også er inde på så holder genindspilninger af slagerhits sig som
regel altid indenfor slagergenren. Men det er meget godt et der lige kommer
lidt friske jordbær på lagkagen. Også selv om der er minimal forskel. Når
det foregår så sjældent som det gør, så synes jeg det er fint.
"På slaget 12" lavede nogle finge geninspilninger som kun var minimalt
anderledes en originalen. Det er nu meget hygsomt en gang i mellem.

Hilsen Åge

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 19:01

Åge Halldorsson skrev:
> Her er der godt nok tale om kvalitet. Det er faktisk Laban-musik
> http://www.youtube.com/watch?v=HzOrIpNOo-M

- - - Som faktisk er en italiensk slager: Sarà perché ti amo !

--
Armand.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-06-09 20:24

> - - - Som faktisk er en italiensk slager: Sarà perché ti amo !
>
> --
> Armand.

Øhhhh.... Er "Hvor skal vi sove inat?" en italiensk slager i
originaludgaven?

Hilsen Åge

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 20:42

Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a3a946b$0$56769
$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Øhhhh.... Er "Hvor skal vi sove inat?" en italiensk slager i
> originaludgaven?

Den er ihvertfald italiensk Som nævnt af Ricchi&Poveri.

Fra : Armand

Dato : 20-06-09 22:38

Kent Oldhøj skrev:
> Åge Halldorsson <aa.h@post.tele.dk> wrote in news:4a3a946b$0$56769
> $edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Den er ihvertfald italiensk Som nævnt af Ricchi&Poveri.

Og som jeg husker det, så var Italienske slagere en væsentlig del af
Labans repetoire!

--
Armand.

Fra : Vidal

Dato : 21-06-09 10:28

Armand skrev:

> Og som jeg husker det, så var Italienske slagere en væsentlig del af
> Labans repetoire!

Ivan Petersen befandt sig jo godt i det øvre 'italienske'
register.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard