alger og vandkunst i haven
Fra : Bagmanden

Dato : 18-06-09 20:01

Vi har en vandting i haven og der er kommet nogle brunlige
algelignende pletter på kuglen.

hvad gør I for at holde alger mv. fra jeres vandmiuljøer??

--
Bagmanden

Fra : Mjav

Dato : 18-06-09 20:09

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> pletter på kuglen.
>
> hvad gør I for at holde alger mv. fra jeres vandmiuljøer??

Jeg ved min arbejdskollega putter klorin i hendes og de er altid pæne.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 18-06-09 20:29

"Mjav" <lochnees@worldonline.dk> writes:

> Jeg ved min arbejdskollega putter klorin i hendes og de er altid pæne.

Det bruger mine forældre også og hundene holder sig bare fra det. Men
her i huset er både hund og fugle meget glade for vandkunsten, så vi
bruger det ikke selv. For det er nu så hyggeligt at se en hel familie
skovspurve bade på stenen.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 20-06-09 20:07

> Jeg ved min arbejdskollega putter klorin i hendes og de er altid pæne.

Jep, men fuglene og andre dyr trives ikke helt med det.

Vi gør ingenting, og lever med at de ikke er i Bo Bedre stil. Til gengæld er
vi på 4. hold gråspurve og tilsvarende i de øvrige redekasser. Pindsvinene
klarer sig også fint, det samme gør harerne.

Mvh Maria

Fra : Roy

Dato : 19-06-09 10:34

"Bagmanden" <zillyink@6G9i3Fhotmail.com> skrev i melding
> [...]
> pletter på kuglen.
>
> hvad gør I for at holde alger mv. fra jeres vandmiuljøer??

Det samme problemet var i denne gruppe 28/4 under navnet "havedam og
trådalger". Der ble det bl.a anbefalt Zinkoxid som en kunne kjøpe fra
Urtehaven. Ikke var en pose kostbar heller.