Skifte kloakdæksel ?
Fra : *Olsen*

Dato : 18-06-09 09:07

Jeg skal have sat nyt dæksel på min septiktank, da kloakmanden ikke vil
løfte det mere.

Firmaet tager 1400,- for det, men kan jeg selv gøre det billigere ?

\Olsen

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 18-06-09 04:11

On Jun 18, 10:07 am, "*Olsen*" <s...@hotmail.com> wrote:
> Jeg skal have sat nyt dæksel på min septiktank, da kloakmanden ikke vil
> løfte det mere.
>
> Firmaet tager 1400,- for det, men kan jeg selv gøre det billigere ?

Er det et std. dækselstørrelse er det vel bare at købe en betonring
(hvis det skal føres på til terræn) og så købe et plastdæksel.
Men skal der køre (tung) trafik henover er der næsten ikke andet end
de tunge betondæksler som kan holde til det.
Vi har 2 septiktanke, som skal tømmes en gang om året, og jeg fjerner
selv dækslerne weekenden inden de kommer og lægger en palle henover så
dyr og børn ikke falder i.
Men er det lige midt i en indkørsel er det ikke så nemt.
Plastdækslerne kan sikkert købes hos kloakmestre, mange
maskinstationer eller hos firmaer som http://www.mkv-as.dk

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 18:27

*Olsen* skrev:
> Jeg skal have sat nyt dæksel på min septiktank, da kloakmanden ikke vil
> løfte det mere.
>
> Firmaet tager 1400,- for det, men kan jeg selv gøre det billigere ?

For de penge kan du ihvertfald købe en "galge" med en kædetalje, som
kloak-manden så kan benytte!

Hvad pokker er det forøvrigt for noget med en kloak-mand der ikke gider
kloak-dæksler - Hvad bliver det næste: En tømrer der nægter at bruge
hammer??

--
Armand.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 18-06-09 18:43

> For de penge kan du ihvertfald købe en "galge" med en kædetalje, som
> kloak-manden så kan benytte!
>
> Hvad pokker er det forøvrigt for noget med en kloak-mand der ikke gider
> kloak-dæksler

Det kunne jo være, at han har fået et forbud, fra arbejdstilsynet.

JJ

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 19:03

Johannes Jørgensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> Det kunne jo være, at han har fået et forbud, fra arbejdstilsynet.

Så sover de i timen: Jeg kender til mange tilfælde af tømrere der har
smadret deres tommelfinger med en hammer!

--
Armand.

Fra : Johannes Jørgensen

Dato : 18-06-09 19:27

> Så sover de i timen: Jeg kender til mange tilfælde af tømrere der har
> smadret deres tommelfinger med en hammer!
>
> --
> Armand.

mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

JJ

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 19:38

Johannes Jørgensen skrev:
> "Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in message

> mod dumhed kæmper selv guderne forgæves.

At tage i byen og drikke sig fuld, for siden at slå på andre folk er
utiltalende - men at tage på arbejde for at slå på sig selv, er i
sandhed dumt!

Hvad jeg glemete at føje til er at det er en lidt kortsigtet konklusion
for en kloak-mand at han jvf. arbejdstilsynet ikke længere må løfte
(læs: manuelt!) gode gammeldags beton-eller støbejerns -dæksler, fremfor
at anskaffe sig værktøj der sparer hans ryg for det forbudte løft :-|

--
Armand.

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 19:47

Armand skrev:

> [...]
> (læs: manuelt!) gode gammeldags beton-eller støbejerns -dæksler, fremfor
> at anskaffe sig værktøj der sparer hans ryg for det forbudte løft :-|

By the way: Hvordan ser konstruktionen omkring dækslet på sådan en tank ud?
Snakker vi om et kørefast brønddæksel der dækker over en lav brønd hvori
tankens egentlige dæksel befinder sig?

--
Armand.

Fra : Keld Nygaard

Dato : 19-06-09 13:35

> For de penge kan du ihvertfald købe en "galge" med en kædetalje, som
> kloak-manden så kan benytte!

Hvis slamsugermanden skal bruge galge og kædetræk, så skal det i første
omgang etableres så det lever op til arbejdstilsynets krav til sådan udstyr,
og dernæst skal man ved en instruktion sikre sig at alle de chauffører der
kommer forbi kan bruge det korrekt... Lyder helt vandvittigt, når det
handler om at hive et dæksel af. Men lov er lov, og det er ikke fordi
chaufføren er besværlig. Det vil desuden ikke kunne etableres for under
1400.-

> Hvad pokker er det forøvrigt for noget med en kloak-mand der ikke gider
> kloak-dæksler - Hvad bliver det næste: En tømrer der nægter at bruge
> hammer??
Ifgl. loven skal der være 2 mand til stede, eller han skal have hjælpemidler
med hvis han skal løfte mere end 50 kg - spørgsmålet er om man som så er
interesseret i at tømningsbidraget stiger med 100-200 kr om året i stedet.

Et nyt dæksel + karm kan for i øvrigt købes i alle større byggemarkeder.
Hvis det er et sted der skal køres over, så er det en god ide at få et
dæksel med gummiring, så man slipper for klank-klonk lyden hver gang der
bliver kørt over det.

Med venlig hilsen

Keld Nygaard
www.nygaard.eu

Fra : bme

Dato : 18-06-09 21:11

"*Olsen*" <snyd@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> Jeg skal have sat nyt dæksel på min septiktank, da kloakmanden ikke vil
> løfte det mere.
>
> Firmaet tager 1400,- for det, men kan jeg selv gøre det billigere ?

Går ud fra at du har et af de større dæksler ca Ø80?

En hurtig løsning er at lave et firkantet hul med en vinkelsliber ca 20*20
cm og så ligge en 40*40 flise over. Dette dur selvf. ikke hvis der er
kørende trafik hvor dækslet ligger.

/bo

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 19-06-09 03:38

On Jun 18, 10:10 pm, "bme" <b...@fritid.tele.hej> wrote:

> [...]
>
> En hurtig løsning er at lave et firkantet hul med en vinkelsliber ca 20*20
> cm og så ligge en 40*40 flise over. Dette dur selvf. ikke hvis der er

Det er ikke sikkert det er godt nok, de skal kunne inspicere tanken og
dens T-rør.

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Stig Rasmussen

Dato : 20-06-09 09:02

"*Olsen*" <snyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Firmaet tager 1400,- for det, men kan jeg selv gøre det billigere ?
>
> \Olsen 1400,00kr er da et lille beløb at starte en så stor diskution på
og gør han det er der ro i lejren