WDS på AE
Fra : Thomas Schreiber

Dato : 18-06-09 11:17

Er der nogen der har erfaring med at smide en AE på en non-apple router
der understøtter WDS, eller SKAL det være en anden apple router for at
det virker?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 18-06-09 11:28

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Er der nogen der har erfaring med at smide en AE på en non-apple router
> der understøtter WDS, eller SKAL det være en anden apple router for at
> det virker?

Det er nemmere hvis alt udstyret er Apple .. men hvis den anden dims
snakker korrekt WDS så burde det virke ..

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 09:10

On 2009-06-18 12:27:35 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> Det er nemmere hvis alt udstyret er Apple .. men hvis den anden dims
> snakker korrekt WDS så burde det virke ..

Korrekt WDS? Er der flere standarder da? Har købt en "elegent" (krav
fra she who must be obeyed) Edimax router der skulle understøtte WDS
som skal stå i stuen. Computerne og printer skule så stå på vores
kontor. Synes dog ikke jeg kan få routerne til at snakke sammen over
WDS

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-06-09 09:14

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Korrekt WDS? Er der flere standarder da?

Korrekt som i "En WDS som de to kan enes om" WDS er ikke en del af det
officielle spec for 802.11. Derfor er det som regel bedst og nemmest at
lave WDS med enheder fra samme poducent, og helst enheder af samme type
og firmware revision.

> Har købt en "elegent" (krav
> fra she who must be obeyed)

en Airport extreme er da ikke grim ?

> Edimax router der skulle understøtte WDS
> som skal stå i stuen. Computerne og printer skule så stå på vores
> kontor. Synes dog ikke jeg kan få routerne til at snakke sammen over
> WDS

Mit råd er at trække kabler hvis det er muligt .. du taber hastighed på
at køre WDS ..

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 09:17

On 2009-06-19 10:14:17 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> [...]
> officielle spec for 802.11. Derfor er det som regel bedst og nemmest at
> lave WDS med enheder fra samme poducent, og helst enheder af samme type

Nej bestemt ikke, men det ville det være at have en printer stående på
gulvet midt i stuen

> Mit råd er at trække kabler hvis det er muligt .. du taber hastighed på
> at køre WDS ..

Well, men vores utrolig ustabile og langsomme bolignet er det vist hip som hap.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 19-06-09 09:36

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Nej bestemt ikke, men det ville det være at have en printer stående på
> gulvet midt i stuen

min pointe er at med Apple produkter i hver sit rum kørende WDS vil være
at forestrække.

Eller for den sags skyld 2 hvilket som helst andre produkter, bare de er
"ens" og kan snakke sammen ...

> Well, men vores utrolig ustabile og langsomme bolignet er det vist hip som
> hap.

det var nu mere performance på jeres "interne" netværk jeg tænkte på ..

/thomas

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 09:42

On 2009-06-19 10:36:19 +0200, thomas@elements.dk (Thomas von Hassel) said:

> min pointe er at med Apple produkter i hver sit rum kørende WDS vil være
> at forestrække.
>
> Eller for den sags skyld 2 hvilket som helst andre produkter, bare de er
> "ens" og kan snakke sammen ...

Klart, giver mening.

> det var nu mere performance på jeres "interne" netværk jeg tænkte på ..

Vi bruger ikke vores trådløse netværk til kommunikation mellem vores
computere, men kun til at tilgå internettet. Dog har vi valgt en AE
fordi vi kan smide en printer på og deles om denne.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 09:54

> [...]

> computere, men kun til at tilgå internettet. Dog har vi valgt en AE
> fordi vi kan smide en printer på og deles om denne.

Din AE kører trådløst til basen, fint nok. Men, smid så et ethernetkabel
fra AE'en ud til din computer.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 10:00

On 2009-06-19 10:53:41 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:

> Din AE kører trådløst til basen, fint nok. Men, smid så et ethernetkabel
> fra AE'en ud til din computer.

Min AE er min base. Har kun én router kørende, da jeg ikke kan få de to
til snakke sammen overhovedet

Vores netstik sidder i stuen, og det er ikke æstetisk tilfredsstillende
muligt at trække kabler til vores kontor. Derfor vil jeg have en
diskret router stående i stuen, og så vores AE stående på kontoret med
vores printer tilsluttet.

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-06-09 12:15

Thomas Schreiber skrev den 19-06-2009 11:00:

> [...]
> muligt at trække kabler til vores kontor. Derfor vil jeg have en diskret
> router stående i stuen, og så vores AE stående på kontoret med vores

Hvorfor så ikke en AE mere som den diskrete router?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 09:35

> [...]
> og firmware revision.

> en Airport extreme er da ikke grim ?

> Mit råd er at trække kabler hvis det er muligt .. du taber hastighed på

Jeg kan efterhånden ikke være mere enig. Livet er for kort til nørderier
med at parre diverse baser og AE'ere etc. Ved førstkommende lejlighed
vil jeg selv kable alt mit igen. Det er der rigtigt mange gode grunde
til. Hastighed er en af dem.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 19-06-09 22:35

> [...]

> som skal stå i stuen. Computerne og printer skule så stå på vores
> kontor. Synes dog ikke jeg kan få routerne til at snakke sammen over

Jeg går ud fr din opstilling ser nogenlunde sådan ud:

vægstik -- WAN-Edimax )) (( AE )) computer.

Nu oplyser du ikke hvad det er for en Edimax router, men hvis det f.eks
er en BR-6304Wg, så siger specifikatonerne, at den osse kan optræde som
AP client.

Så prøv at "vende det om". Trådløs net styres for det meste af APen.

Ta' routeren med over på kontoret, forbind den med kabel til en computer
og gå ind i opsætningen. Slå DHCP server fra - giv den en fast
ip-adresse på samme subnet som din AE. Sæt den i AP client mode og få
den til at forbinde trådløst til din AE. Giv adgangen til admin et meget
stærkt password. Gem opsætningen og stil den tilbage i stuen. Men
forbinde den nu sådan her:

vægstik -- LAN-Edimax )) (( AE )) computer.

Du skal tænde din AE før du tænder for Edimax routeren, så den kan finde
dennes SSID og kan forbinde når den kommer op. Din AE vil så fungerer
som (den eneste) NAT router på dit LAN overfor computer og printer.
Edimax routeren er nu bare en "trådløs ledning" (sic!) der forbinder din
AE hen til vægstikket.

Men pas på, hav en stærk passwordbeskyttelse på Edimax routeren, fordi
den nu er åben overfor det store stygge internet.

Jeg går ud fra du i forvejen har check på krypteringen - WPA osv.

--
"I believe in having an open mind, but not so open that your brains fall
out." Grace M. Hopper.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 18-06-09 13:05

> [...]

> Er der nogen der har erfaring med at smide en AE på en non-apple router
> der understøtter WDS, eller SKAL det være en anden apple router for at

Du kan sagtens køre AE på WDS. Din AE administrere du bare fra dit
Airport-værktøj som du plejer. Jeg synes ikke det er mindre bøvlet.
Jeg har dog kabel fra fx min Airport Express til en bærbar på
dagligstuebordet, og trådløst mellem baserne. Kablet giver en bedre
ydelse, hvilket er vigtigt synes jeg, da WDS sker ved under den halve
båndbredde.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 09:10

On 2009-06-18 14:05:19 +0200, 012008fr@gmail.com (Flemming Rubini) said:
> [...]
> dagligstuebordet, og trådløst mellem baserne. Kablet giver en bedre
> ydelse, hvilket er vigtigt synes jeg, da WDS sker ved under den halve

Hvad bruger du som baser udover din AE?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 09:30

Thomas Schreiber <fornavn@mayfly.dk> wrote:

> Hvad bruger du som baser udover din AE?

Jeg har lige skiftet fra at køre Linksys WRT54G som bro fra en Time
Capsule. Jeg regner med det er bro-tilstanden du især tænker på at høre
om.

Pt. er min opsætning Time Capsule hvor jeg bruger mine Airport
Express'er til at udvide rækkevidden på mit net.

Det var spild af penge, bortset fra fordelen med at have en pakkke der
består af harddisk og base i et. Men det virker selvfølgelig mindre gør
det selv agtigt.

Min Linksys-pakke havde større rækkevidde, og man har mere kontrol over
tingene.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-06-09 16:22

Flemming Rubini skrev:

> Det var spild af penge, bortset fra fordelen med at have en pakkke der
> består af harddisk og base i et. Men det virker selvfølgelig mindre gør
> det selv agtigt.

Jeg har overvejet en Time Capsule, ene og alene fordi jeg ikke gider
fedte med eksterne harddiske til Time Machine. Den skal bare køre HELE
tiden :) Uden kabler.

Måske vil du bytte lige over med en Apple Express, kun brugt af en
gammel dame om søndagen eller noget :D

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-09 17:12

> [...]
> tiden :) Uden kabler.

> Måske vil du bytte lige over med en Apple Express, kun brugt af en

Hæ, hæ - jeg har da en Extreme at bytte med...))

M., der køber en Capsule af samme grund .

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 20:24

> Hæ, hæ - jeg har da en Extreme at bytte med...))
>
> M., der køber en Capsule af samme grund .

Er Extremen ikke blive opdateret til at kunne køre med ekstern harddisk
til det brug.

Jeg kan ikke måle forskel på om disken sidder internt eller på
USB-porten.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 20:32

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Er Extremen ikke blive opdateret til at kunne køre med ekstern harddisk
> til det brug.
>
> Jeg kan ikke måle forskel på om disken sidder internt eller på
> USB-porten.

underforstået på Time Capsulen ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-09 23:58

Jo, jo - ligesom Capsulen.

Nej, men du kan /se/ forskel.

> underforstået på Time Capsulen ...

Det fede ved Capsulen er jo HD´en. Hvis en HD skal ligge ved siden af,
kan jeg jo nøjes med Extremen.

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 20:24

> Jeg har overvejet en Time Capsule, ene og alene fordi jeg ikke gider
> fedte med eksterne harddiske til Time Machine. Den skal bare køre HELE
> tiden :) Uden kabler.

Den eneste fordel jeg har oplevet er at få den længere væk, i stedet for
at Time Machine disken står ved siden af min pc, og en underlig ekkolyd
i min pengepung

> Måske vil du bytte lige over med en Apple Express, kun brugt af en
> gammel dame om søndagen eller noget :D

Tilbyder kommunen ikke paraterapi i din kommune, for det lyder som om du
har et anstrengt forhold til din Airport Express. Har du husket at ae
den lidt?

Hvad er i øvrigt forskellen mellem på den ene side en Pekingeserhund og
en Rotweiler, en Airport Express og en Airport Extreme på den anden
side?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-06-09 21:53

Flemming Rubini skrev:

> Den eneste fordel jeg har oplevet er at få den længere væk, i stedet for
> at Time Machine disken står ved siden af min pc, og en underlig ekkolyd
> i min pengepung

pc? Troede du brugte Mac. Det forklarer nok hvorfor du ikke kan
fornemme den store forskel.

> Tilbyder kommunen ikke paraterapi i din kommune, for det lyder som om du
> har et anstrengt forhold til din Airport Express. Har du husket at ae
> den lidt?

Jeg har et fint forhold til den. Det er mere den der ikke vil snakke
med iTunes (og jeg har min YouSee rutter mistænkt).

> Hvad er i øvrigt forskellen mellem på den ene side en Pekingeserhund og
> en Rotweiler, en Airport Express og en Airport Extreme på den anden
> side?

Jeg foretrækker klart at det kun er Airpørterne der er trådløse, uha.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 07:09

> pc? Troede du brugte Mac. Det forklarer nok hvorfor du ikke kan
> fornemme den store forskel.

Jag gad ikke at skrive Mac. Intet over intet under. By the way, hvis en
Mac nogensinde skal gøre sig på de bonede gulve, tror jeg man skal kalde
den for en pc. Det er jo ikke en burger.

Gisp det er fanme u hy gge liiiit.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-09 17:31

Flemming Rubini skrev:

> Jag gad ikke at skrive Mac. Intet over intet under. By the way, hvis en
> Mac nogensinde skal gøre sig på de bonede gulve, tror jeg man skal kalde
> den for en pc. Det er jo ikke en burger.

Jeg kan godt se at det sparer MANGE fingerkræfter at skrive pc i stedet
for Mac.

Men en bærbair kunne vel være en klap-sammen-mad?

> Gisp det er fanme u hy gge liiiit.

Jojo. Man skal ikke bare lige lege med trådløse Routerwillere.

Var det egentlig dig jeg havde tastaturer liggende og flyde ved?

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 21:41

> Jeg kan godt se at det sparer MANGE fingerkræfter at skrive pc i stedet
> for Mac.
>
> Men en bærbair kunne vel være en klap-sammen-mad?

Take-away?

> Jojo. Man skal ikke bare lige lege med trådløse Routerwillere.

LOL, ligger på ryggen, overgiver mig

> Var det egentlig dig jeg havde tastaturer liggende og flyde ved?

Ja.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 20-06-09 22:14

Flemming Rubini skrev:

> Take-away?

Det er derfor der er et Kensingtonstik. Så den ikke pludselig forsvinder.

> LOL, ligger på ryggen, overgiver mig

Bare i orden :) Du må gerne nusse lidt om dine sprogblomster iøvrigt,
det er meget sjovere med bilanalogier :D

> Ja.

Så må jeg jo nok hellere snart hente dem. Bemærker de ikke vandrer
herned af sig selv... Suk suk...

Fra : N/A

Dato : 21-06-09 11:54

Fra : Flemming Rubini

Dato : 22-06-09 11:58

> Var det egentlig dig jeg havde tastaturer liggende og flyde ved?

Send mig lige en mail med din postadresse.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : N/A

Dato : 21-06-09 11:54

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 00:02

> [...]

> Hvad er i øvrigt forskellen mellem på den ene side en Pekingeserhund og
> en Rotweiler, en Airport Express og en Airport Extreme på den anden

Er Express´en en router?

M.

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-06-09 09:27

Morten Lind skrev:

> Er Express´en en router?

Hvis man beder den om det kan den både NAT'e og alting. Der er kun eet
netstik i, så den har lidt svært ved at lege switch.

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 10:55

> Hvis man beder den om det kan den både NAT'e og alting. Der er kun eet
> netstik i, så den har lidt svært ved at lege switch.

Øhhhh, bøhhhhh, en switch er ikke en router - en extreme er en router -
en hund går i snor, så begge er trådet - en switch er ikke en hund, da
Rottweileren ikke ved, hvad NAT er og Pegingeseren er underlagt cencur,
så kineserne må ikke have Extreme´er, og Express´er lever lillebrorliv i
kærlig omsorg.

Skal der gå mere Python i den? ))))))

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 11:21

> [...]
> Rottweileren ikke ved, hvad NAT er og Pegingeseren er underlagt cencur,
> så kineserne må ikke have Extreme´er, og Express´er lever lillebrorliv i

Express'erne er en Extreme som er gået under cover, for ekstremisterne.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-06-09 12:35

Flemming Rubini skrev:

> Express'erne er en Extreme som er gået under cover, for ekstremisterne.

The importance of NOT being seen!

Fra : Thorbjørn Ravn Ande~

Dato : 20-06-09 12:21

Morten Lind skrev:

> [...]
> Rottweileren ikke ved, hvad NAT er og Pegingeseren er underlagt cencur,
> så kineserne må ikke have Extreme´er, og Express´er lever lillebrorliv i

Hvorfor indrømmer du ikke bare at du er tabt, og du gerne vil samles op,
hva

> Skal der gå mere Python i den? ))))))

Ikke før du indrømmer at du tyllede kaffe i stedet for at SE dem dengang

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:57

> Hvorfor indrømmer du ikke bare at du er tabt, og du gerne vil samles op,
> hva

Aldrig i livet! Jeg går planken ud for at se, om der er hajer - hvis der
er, hopper jeg i for at se, om de bider

> Ikke før du indrømmer at du tyllede kaffe i stedet for at SE dem dengang

Jeg tyllede kun bayersk øl, /og/ jeg SÅ dem(/og/ den nedfaldne hund).

"Is there anyone for tennis?" - hvad skete der bagefter?

Men du er vist for ung til at huske dem i fjernsynet, eller...???

M.

Fra : N/A

Dato : 20-06-09 00:53

Fra : N/A

Dato : 21-06-09 11:54

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 22:11

On 2009-06-19 17:21:50 +0200, Thorbjørn Ravn Andersen
<nospam0002@gmail.com> said:

> Måske vil du bytte lige over med en Apple Express, kun brugt af en
> gammel dame om søndagen eller noget :D

Er den til salg billigt til en fattig studerende?

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 19-06-09 22:44

Thomas Schreiber skrev:

> Er den til salg billigt til en fattig studerende?

Hvad vil du med den gamle dame?

Nøh, det er stadig mit håb at kunne få det til at virke som JEG gerne
vil. Det er jo ikke nemt hvis jeg skal sælge ud af tingene

Herudover er jeg jo jyde (næsten og sårn), så det er nok nemmere at få
en fornuftig pris med en kjøwenhavner. Her kan jeg naturligvis nævne
Morten Lind som jo ikke er særlig glad for det trådløse

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 07:09

> [...]
> en fornuftig pris med en kjøwenhavner. Her kan jeg naturligvis nævne
> Morten Lind som jo ikke er særlig glad for det trådløse

Du må jo prøve at poste din hardwarekonfiguration en dag, så vi kan lege
doktorlege med den.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : N/A

Dato : 20-06-09 00:53

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 17:27

On 20 Jun., 01:02, mortenl...@gmail.com (Morten Lind) wrote:

> Er Express´en en router?

Netop, en pekingeser ved den er en rotweiler, ligesom en airport
express ved den er en router.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 20-06-09 00:53

Flemming Rubini wrote:

> Netop, en pekingeser ved den er en rotweiler, ligesom en airport
> express ved den er en router.

Tror du, også rotweileren véd det..-)?

mvh. Erik Richard

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 07:09

> Tror du, også rotweileren véd det..-)?

Rotweileren tror den er et kælent menneske ...

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : N/A

Dato : 20-06-09 00:53

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 21:03

On 20 Jun., 23:14, Thorbjørn Ravn Andersen <nospam0...@gmail.com>
wrote:

> Det er derfor der er et Kensingtonstik.  Så den ikke pludselig forsvinder.

> Bare i orden :)  Du må gerne nusse lidt om dine sprogblomster iøvrigt,
> det er meget sjovere med bilanalogier :D

Du ved tydeligvis ikke hvilken bil jeg kører i. Toyota Yaris af den
prosaiske af slagsen. Eneste poetiske træk ved den er aircon og fire
robotter i koblingen.

> Så må jeg jo nok hellere snart hente dem.  Bemærker de ikke vandrer
> herned af sig selv... Suk suk...

Jeg skal hjertens gerne smide dem med posten. Nu er det jo gået op for
mig, at du bor udenbys.

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 11:54

Flemming Rubini skrev:

> Du ved tydeligvis ikke hvilken bil jeg kører i. Toyota Yaris af den
> prosaiske af slagsen. Eneste poetiske træk ved den er aircon og fire
> robotter i koblingen.

Nåh, snuppede fruen Merceren? Ikke sådan når man køber konebil uden at
snakke med konen.

> Jeg skal hjertens gerne smide dem med posten. Nu er det jo gået op for
> mig, at du bor udenbys.

Nejnej, bor indenfor bygrænsen. Der er bare en MASSE marker på den
anden side af samme.

Der er dig der bor halvvejs til nordpolen.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 21-06-09 13:05

> Nejnej, bor indenfor bygrænsen. Der er bare en MASSE marker på den
> anden side af samme.

Majet pardon, jeg glemte rent helt, at man derover ikke kan korperere
med egocentriske udstødninger.

Jeg mente selvfølgelig udenfor min bygrænse.

Selvfølgelig kan du da osse bo en i en by. I har sikkert osse en lille
bitte sekssporet motorvej i Jeres bette by.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 21-06-09 14:41

Flemming Rubini skrev:

> Majet pardon, jeg glemte rent helt, at man derover ikke kan korperere
> med egocentriske udstødninger.

Det kan man da godt. Du bemærkede ikke at ego var i centrum af min
udtalelse?

Du er bare misundelig på at vi har marker og milkakøer (ikke bilkøer)
indenfor mindre end en dagsrejse.

> Jeg mente selvfølgelig udenfor min bygrænse.
>
> Selvfølgelig kan du da osse bo en i en by. I har sikkert osse en lille
> bitte sekssporet motorvej i Jeres bette by.

Nøh, folk har ikke SÅ travlt med at komme væk herfra.

Vi har da en nedlagt jernbane :D

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-09 01:02

> [...]

> Er der nogen der har erfaring med at smide en AE på en non-apple router
> der understøtter WDS, eller SKAL det være en anden apple router for at

Min er på en oldnordisk Netgear og derfor kablet, men det virker fint.

M.

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 19-06-09 09:08

On 2009-06-19 02:01:42 +0200, mortenlind@gmail.com (Morten Lind) said:

> Min er på en oldnordisk Netgear og derfor kablet, men det virker fint.
>
> M.

Humlen for mig med WDS ligger i at kunne bruge den trådløse del. Ellers
er der vel reelt ikke tale om WDS men bare om alm kablet netværk

--
Med Venlig hilsen
Thomas Schreiber

Fra : Morten Lind

Dato : 19-06-09 15:16

> Humlen for mig med WDS ligger i at kunne bruge den trådløse del. Ellers
> er der vel reelt ikke tale om WDS men bare om alm kablet netværk

Jo, jo - den fes også ind, så det var egentlig AE/non-Appleting, jeg
prøvede at pirke til )

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 19-06-09 20:27

> [...]

> Er der nogen der har erfaring med at smide en AE på en non-apple router
> der understøtter WDS, eller SKAL det være en anden apple router for at

Kom med en hardwareliste, og vær omhyggelig med router betegnelsen både
mht. AE og din non-æble-ting, så kan vi bedre strikke noget sammen i
fællesskab.

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini