rabarberlignende plante
Fra : S. M

Dato : 17-06-09 19:01

Hej

Jeg søger navnet på en rabarberlignende plante, som jeg tror er en
staude da de er helt væk om vinteren. Bliver ca 40-50 cm høj . Det er
ikke hostages !
Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 17-06-09 20:40

S. M wrote:

> Jeg søger navnet på en rabarberlignende plante, som jeg tror er en
> staude da de er helt væk om vinteren.

Et billede kunne lette identifikationen.

Erik Ginnerskov

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 17-06-09 21:50

"S. M" <stonefox58@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hej
>
> Jeg søger navnet på en rabarberlignende plante, som jeg tror er en
> staude da de er helt væk om vinteren.

Der findes en lille udgave af Gunnera, og så er der en der hedder
Parasolblad, men den kender jeg ikke helt størrelsen på.
Derudover er der en del pynterabarber. Visse Ligularia (Nøkketunge) kunne
også ligne lidt.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : S. M

Dato : 18-06-09 10:32

Preben R. Sørensen <preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>Parasolblad, men den kender jeg ikke helt størrelsen på.
>Derudover er der en del pynterabarber. Visse Ligularia (Nøkketunge) kunne

Jeg har fremskaffet dette billede - se det på denne adresse:
http://www.steenmikkelsen.dk/billeder/plante.jpg

Med venlig hilsen

S. Mik.

Fra : Pia

Dato : 18-06-09 03:54

On 18 Jun., 11:31, stonefo...@hotmail.com (S. M) wrote:

> Jeg har fremskaffet dette billede - se det på denne adresse:http://www.steenmikkelsen.dk/billeder/plante.jpg

> [...]

Det må da være en kæmpestenbræk, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-06-09 12:41

"Pia" <zipcodes@stofanet.dk> skrev i meddelelsen

>Det må da være en kæmpestenbræk, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Helt enig.
http://www.ihaven.dk/lex.asp?ID=219

--
mvh/Preben

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 18-06-09 16:32

> [...]
>
> S. Mik.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Det må da være en kæmpestenbræk, hvis jeg ikke tager meget fejl.

Så ved jeg da det De gror som ukrudt men på den gode måde.

Steen.