Hvorfor skal alle lastbiler/busser ikke ha~
Fra : Benny

Dato : 17-06-09 14:17

Fra : Martin Vollert

Dato : 17-06-09 22:09

Benny havde fået den ide at fortælle:
> http://ing.dk/artikel/89577-nye-lastbiler-har-frit-spil-til-partikelsvineri-i-miljoezone
>
> Benny

Blaa blaa blaa endnu en gang ligegyldig lort lukket ud af personer som bare
gerne vil i medierne med deres evige dødsdomme over folk som har levet i
masse af år og som vil leve i masse af år fremover... Lastbiler og busser
udgør et minimalt problem ifh til alle de tåber som sidder i række efter
række af personbiler ind og ud af KBH hver dag.
De miljøzoner som er oprettet gælder, men hvis du vil ha dine indkøbsvare
"næsten" til døren som alle jo gerne vil fordi de har så satans travlt med
deres karrierer, må du jo også gi div vognmænd en chance for at kunne købe
nye biler inden for en rimelig tid, en ny lastbil er jo stadig væk ikke
gratis,men det trode du vel ??
Men der er jo altid nogen som gerne vil skræmmes af "experterne"

--
Hilsen Martin.
http://vollert.dk

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 07:54

"Martin Vollert" <mit fornavn@ertele.dk> wrote in

> [...]
> som bare gerne vil i medierne med deres evige dødsdomme over folk
> som har levet i masse af år og som vil leve i masse af år

Men hvorfor ER det sådan at nye lastbiler ikke skal have partikelfilter?
Lobbyisme fra branchen? Stupide politikere? Eller er der tekniske
hindringer?

--
Fordi folk læser oppefra og ned.
Hvorfor er topposting irriterende?

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 18:37

Kent Oldhøj skrev:

> Men hvorfor ER det sådan at nye lastbiler ikke skal have partikelfilter?
> Lobbyisme fra branchen? Stupide politikere? Eller er der tekniske
> hindringer?

Hvorfor må lastbiler larme mere end personbiler?

--
Armand.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 18-06-09 18:49

Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Hvorfor må lastbiler larme mere end personbiler?

Hvorfor må Paven beholde sin hat på i kirken?

Universet har mange ubesvarede spørgsmål, men der er nok større chance
for at du fanger en interesseret debatør hvis du starter din egen tråd.

Hvis der ligger et skjult svar på mit spørgsmål i dit svar, så undskylder
jeg erbødigst og beder om en uddybning, for så missede jeg det 100%.

Fra : Armand

Dato : 18-06-09 20:05

Kent Oldhøj skrev:
> Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> wrote in

> Hvis der ligger et skjult svar på mit spørgsmål i dit svar, så undskylder
> jeg erbødigst og beder om en uddybning, for så missede jeg det 100%.

Svaret er at den kommercielle trafik tilgodeses med adskillige
særordninger, hvorfor det ikke undrer mig at der også kan være forskel
på accepteret partikeludledning!

Men forklaringen er nok den at man har indset at man, i bedste
Berlin-stil, får brug for en luftbro med alskens fornødenheder hvis man
ukritisk spærrer byen af for alt uden partikelfilter :-/
Man er tilsyneladende ikke så bange for at folk bliver hjemme fra
arbejde fordi deres privatkøretøj dumper til kravet

--
Armand.