Cykel på Aygo, C1, 107
Fra : Kåre

Dato : 17-06-09 21:21

Hej

Jeg skal finde mig en ny bil nummer 2.
Skal bruges til småture på landet hovedsageligt.
Havde tænkt mig en Aygo eller en i familien.
Men: Kan de slet ikke fås med træk?
Eller kan man få en anden anordning så man kan få to cykler med på sådan en?

pft
Kåre

Fra : Ralph Køster

Dato : 17-06-09 21:31

Du kan få det stativ der hænger rundt om bagklappen, men spørt en
Toyotaforhandler. De må da vide det.

Fra : Peter Dalgaard

Dato : 17-06-09 21:38

On Wed, 17 Jun 2009 22:20:50 +0200, Kåre wrote:

> [...]
> hovedsageligt. Havde tænkt mig en Aygo eller en i familien. Men: Kan de
> slet ikke fås med træk? Eller kan man få en anden anordning så man kan

SVJH er konstruktionen sådan at der ikke kan sættes træk på. Men prøv at
se her:

http://www.peugeotshoppen.dk/index.php?
id=116&backPID=116&productID=570&pid_product=64&detail=

http://www.checkpoints.dk/shop/clipon_cykelholder-p-14492.html

Fra : Kåre

Dato : 17-06-09 22:13

> [...]
> se her:
>
> http://www.peugeotshoppen.dk/index.php?
> id=116&backPID=116&productID=570&pid_product=64&detail=

Perfekt!
Jeg var bange for at jeg var afskåret fra de små biler, når jeg nu gerne
skulle kunne have en cykel eller to med.
Men det er altså ikke noget problem.

Tak!
mvh
Kåre

Fra : H.Jørgensen

Dato : 18-06-09 05:51

Og toyota har også en cykelholder til deres Aygo.

Fra : Ivar

Dato : 18-06-09 16:22

Kåre skrev:

> Perfekt!

Tjek lige hvor besværlige de er at montere, og om holderen kan
være i bilens mikro store bagagerum.

Ivar Magnusson

Fra : Per Tolbøll

Dato : 18-06-09 16:48

_Tre_ cykler, no problemo. Se bare her:
http://citronik.dk/jforum/posts/list/9887.page

Monoflex lavede også på et tidspunkt en jydekrog med en afblændings-bøjle,
så der ikke kunne trækkes en trailer, men sagtens monteres en alm.
cykelholder. Det ser dog ud til at den er udgået til fordel for en mere fiks
model.

/Per

Fra : KASO

Dato : 18-06-09 17:59

"Kåre" <kaarebach@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> Men: Kan de slet ikke fås med træk?
> Eller kan man få en anden anordning så man kan få to cykler med på sådan

Er der ikke nemmere at tage Aygo'en på bagagebæreren?

Fra : Intet Navn

Dato : 18-06-09 23:09

> Eller kan man få en anden anordning så man kan få to cykler med på sådan en?

Det kan man sagtens - og endda uden at det behøver at koste en lille
formue. Harald Nyborg har "Cykelholder til bagklap" (katalog nr. 4392)
til omkring et par hundrede kroner.

Var selv lidt skeptisk, men har afprøvet den et par gange (godt nok kun
med én cykel på, selvom den kan holde to) på motorvejen og den fungerer
fremragende og helt uden at være så vakkelvorn som man ellers let kunne
forestille sig.

Et glimrende produkt, der varmt kan anbefales - og endda til en særdeles
rimelig pris sammenlignet med de +800 kroner mærkevare holdere som Thule
osv. koster.

(http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=4392&n=30100)

--
/claus (med Lupo og samme cykeltransport-problem...)

Fra : Ralph Køster

Dato : 20-06-09 13:36

Har større biler ikke en AYGO-holder bagpå?? Muhaha....

Fra : Torben Scheel

Dato : 22-06-09 07:23

Ralph Køster wrote:
> Har større biler ikke en AYGO-holder bagpå?? Muhaha....

Ikke nødvendigt - den kan fint gå i alm. dagrenovation

--
vh
Torben