Miljømærker i Italien
Fra : Mathias

Dato : 17-06-09 11:23

Hej alle

Jeg ved at der er indført miljøzoner i Italien, men kan ikke finde
information om hvordan det præcist fungerer.
Hvad er hvad jeg har fundet ud af indtil videre, men dog ikke entydigt:
- Nogle steder er der en helt lukket zone, kun med adgang for beboere og
lign.
- Nogle steder skal der købes en form for miljømærke ved lokale
tankstationer og lign. Man skal vide hvilken EURO-norm ens bil opfylder
(samt have dokumentation for denne??)

Ved nogen hvordan det fungere i praksis?

På forhånd tak!
Mvh Mathias

Fra : Menabra

Dato : 17-06-09 12:26

Mathias wrote:
> [...]
> opfylder (samt have dokumentation for denne??)
>
> Ved nogen hvordan det fungere i praksis?

Hej
Er lige kommet hjem fra en tur rundt i Italien, ned af den ene side over på
Sicilien og op ad den anden side.
For at sige det rent ud så er det noget ged med de zoner.
I Cassino var der skilte, så dog ingen fotoautomater, ingen havde mærker i
ruden og der vrimlede med gamle osende biler.
Reglerne er forskellige fra by til by.
Du kan som regel alligevel ikke finde en p-plads så sæt bilen udenfor zonen.
Gå, tag en taxi eller bussen.
Palermo er et sandt mareridt at køre og parkere i.
Vi satte bilen i Monreale og tog bussen frem og tilbage.
Her et link hvor du også kan kan få en erklæring på italiensk.:
http://web.me.com/metteogmads/Bilsyn/Miljoezoner.html
Vi brugte aldrig vores.
God tur
mvh
Menabra

Fra : Mathias

Dato : 17-06-09 12:35

> God tur
> mvh
> Menabra

Mange tak for god 1-hånds viden!
Vi skal kun ind til Lucca i Toscana, så jeg tror det er muligt at køre helt
ind til bykernen(?)

Mvh Mathias

Fra : Menabra

Dato : 17-06-09 13:22

Mathias wrote:

> Mange tak for god 1-hånds viden!
> Vi skal kun ind til Lucca i Toscana, så jeg tror det er muligt at
> køre helt ind til bykernen(?)
>
> Mvh Mathias

Hej
Ja det kan du da sikkert, men først skal du finde et sted at stille bilen,
medens du køber et Ecopass hvis du kan finde en der sælger sådan et.
Så skal finde et sted at parkere i zonen.
Er klokken efter 17 er stort set kun muligt for dem der tør parkere i et
fodgængerfelt eller på en busholdeplads eller 2 position.
Det var derfor jeg foreslog at parkere udenfor zonen
Lucca er slet ikke så tosset.
mvh
Menabra.

Fra : Aslan

Dato : 17-06-09 16:46

"Mathias" <
> Vi skal kun ind til Lucca i Toscana, så jeg tror det er muligt at køre
> helt ind til bykernen(?)

Kom tidligt og parker ved banegården. Det er ca. 200 meter uden for bymuren
(og lej cykler og tag turen rundt på bymuren)

Aslan

Fra : Aksel

Dato : 18-06-09 16:12

"Mathias" <baggadap_FJERN-DETTE@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Mange tak for god 1-hånds viden!
> Vi skal kun ind til Lucca i Toscana, så jeg tror det er muligt at køre
> helt ind til bykernen(?)
>
> Mvh Mathias

Lucca centrum er kun åben for lokale, der er en god parkeringsplads lige
uden for bymuren, man kører mod centrum ad Via Europa, drej ad første
udkørsel fra første rundkørsel, så er du der.

Hilsen Aksel

Fra : Aksel

Dato : 18-06-09 22:00

> [...]
> uden for bymuren, man kører mod centrum ad Via Europa, drej ad første
> udkørsel fra første rundkørsel, så er du der.

Bycentrum er ca 2x1,5 km.

P pladsen ligger på koordinaterne:
43`50"17.78 N
10`29"44.55E