Positionering med CSS
Fra : Maria Leger

Dato : 17-06-09 01:07

Jeg har lavet en rulletekst hvor jeg godt vil have teksten
centeret MEN når jeg gør flytter teksten sig så man kun kan læse
halvdelen. Kan nogen hjælpe mig?

http://www.nordisknaturligvis.dk/rulle.html

CSS

#pscroller1{
position:absolute;
width: 200px;
height: 100px;
text-align:center;
vertical-align:middle;
}

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 17-06-09 02:05

Maria Leger skrev:
> Jeg har lavet en rulletekst hvor jeg godt vil have teksten
> centeret MEN når jeg gør flytter teksten sig så man kun kan læse
> halvdelen. Kan nogen hjælpe mig?

Det er i javascriptet det går galt.
Den første document.write i funktionen "pausescroller()" skal ændres til
(fjern selv linjeskift):

document.write('<div id="'+divId+'"
class="'+divClass+'" style="position: relative;
overflow: hidden"><div class="innerDiv"
style="position: absolute; left:0; width: 100%"
id="'+divId+'1">'+content[0]+'</div>
left:0; visibility: hidden" id="'+divId+'2">'+
content[1]+'</div></div>')

Fjern evt. hele style-attributten og læg det over i css-filen, så det
bliver mere overskueligt.

Men ovenstående virkede i hvert fald hos mig i Internet Explorer 8.

PS.
Før ændringen virkede det dog uanset i Firefox og Safari, så det var
altså kun Internet Explorer der drillede.

--
Philip - http://chartbase.dk

Fra : Maria Leger

Dato : 17-06-09 09:00

KANON det var bare et left:0; der mangelede... TUSIND tak