Kan I huske?
Fra : Newt Bridges

Dato : 14-06-09 15:30

Danmark havde engang en festival, hvor der hvert år kom det ene store
rocknavn efter det andet? Et sandt mekka for folk der kunne lide at
træne nakkemusklerne?

Jeg har glemt hvad festivalen hedder, nogen der kan huske det? (*)

Jeg faldt til gengæld lige over denne festival, der afholdes i UK i
denne weekend:
http://downloadfestival.co.uk/lineup/index.aspx

DAMN, der er mange mange mange fede ROCK navne på plakaten. En del af
dem har man i øvrigt kunnet se streamet i de sidste par dage på
http://downloadfestival.co.uk/webcast/

(*) Jeg har kigget på http://www.roskilde-festival.dk/, men det er ikke
den jeg tænker på. Det er åbenbart en festival hvor man hiver 5 kendte
rockbands til (så tågede nostalgikere køber billetter), mens resten af
programmet er et sammesurium af dub, DJs, producer-rock og "world
music"...

Den vigtigste nyhed dags dato på Roskilde?

"BÆREDYGTIG FLYGTNINGE-INSTALLATION PÅ ROSKILDE
Spis sol-opvarmet nødhjælpsgrød, drik regnvand fra et lysende vandtårn
og hæng ud i hængekøjer under overdækning med strømproducerende
solceller – og bliv klogere klimaforandringernes påvirkning på
flygtninge."

Hvad har det med rock at gøre?

--
Newt Bridges
Forge ahead! To the hilt!

Fra : Ã…ge Halldorsson

Dato : 14-06-09 16:24

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i meddelelsen

> "BÆREDYGTIG FLYGTNINGE-INSTALLATION PÅ ROSKILDE
> og bliv klogere klimaforandringernes påvirkning på flygtninge." Hvad har
> det med rock at gøre?

Jeg aner i hvert fald ikke lige klimaets påvirkning af flygtninge har med
musik at gøre. Jeg tror heller ikke lige jeg kan nævne noget der
interesserer mig svagere. Jeg tor det skyldes at nogle nogle fra Det
Radikale venstre har haft med koncerten at gøre. Det er jo et slags
udenlandsk parti, som er meget interesseret i alle andre end danskerne.
Ellers kan jeg ikke komme med nogen forklaring.

Fra : Ukendt

Dato : 14-06-09 21:18

"Newt Bridges" <nospam@invalid.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> og hæng ud i hængekøjer under overdækning med strømproducerende
> solceller - og bliv klogere klimaforandringernes påvirkning på

Det har da alt med rock at gøre

Fra : Bruno

Dato : 14-06-09 22:11

Newt Bridges wrote:
> Danmark havde engang en festival, hvor der hvert år kom det ene store
> rocknavn efter det andet? Et sandt mekka for folk der kunne lide at
> træne nakkemusklerne?

Det hedder Roskilde Festival ikke Roskilde Rockfestival og nogle år er
der måske lidt mere tung musik end andre år, men jeg synes da årest
program rummer både det ene og det andet.

> [...]
> denne weekend:
> http://downloadfestival.co.uk/lineup/index.aspx
>
> DAMN, der er mange mange mange fede ROCK navne på plakaten.

Smag og behag. Jeg kan primært se en folk has-been navne når jeg kigger
på dem der står øverst på plakaten, men smag og behag er selvfølgelig
forskellig. Line up på Roskilde er da mere spændende.

> [...]
> programmet er et sammesurium af dub, DJs, producer-rock og "world music"...

Face it. Du er blevet gamel

> [...]
> og hæng ud i hængekøjer under overdækning med strømproducerende
> solceller – og bliv klogere klimaforandringernes påvirkning på flygtninge."

Hvornår var du sidst på Roskilde? De sidste 20+ år har de brugt meget
krudt på, at festivallen ikke kun er musik og det omfatter også diverse
projekter omkring hvordan der er i resten af verden. NÃ¥r man bruger en
hel uge, så er det kun godt der er noget til alle sanserne og til de små
grå.

Mvh
Bruno