Lakkering af dørk med lyse "striber"?
Fra : Leif Langgaard

Dato : 15-06-09 21:57

Hej

Jeg er ved at lakere dørken, det ser flot ud, men der hvor de lysere spor er
i træet vil lakken ikke rigtigt blive siddende, den trækker ligesom væk fra
disse lysere striber, der er slebet i bund og renset af med fortynder, som
foreslået på lakbøtten. Lakken er terpentinbaseret!

Har nogle erfaring med hvordan dette undgås!

--
Leif Langgaard - www.megapixels.dk -
Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-06-09 08:57

"Leif Langgaard" <langgaard@klarupnet.dx> skrev i en meddelelse
> [...]
> Smid NRE i dit killfilter, det giver ro og god tone i grupperne!
> Er der pga. kritik lukket for adgangen til NRE's galleri, så brug:

Står der noget om evt. grunder på dåsen?

Jeg er selv ved at lakere med Jotun på Teak, grundet det olieholdige træ
afrenser jeg med cellulosefortynder.

herefter giver jeg det Jotun Clipper 1 (en grunder) og så lakeres der med
Jotun Marine klar lak.

Så mon ikke trikket skulle være en grunderfor dig også?

Mvh
JR

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 16-06-09 09:00

> [...]
> foreslået på lakbøtten. Lakken er terpentinbaseret!
>
> Har nogle erfaring med hvordan dette undgås!

Iøvrigt har jeg ladet mig lidt inspirere af kajakerne...

http://menzi.dk/kajak/html/varnish2.html

Mvh
JR