/ Forside / Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Fritidssejlads
#NavnPoint
dabj 9220
trimare46 2651
pallenoc 1600
BjarneD 1560
piaskov 1180
pjk 1173
Teil 1110
emesen 1090
dova 1060
10  transor 1030
Volvo Ocean Race
Fra : JPS


Dato : 14-06-09 19:34

Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine beregninger,
hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg mellem kl. 21:45 og
22:00.

Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som vist på
ruteskitsen?
Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?

Sejlerhilsen
JPS



 
 
Ukendt (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-09 19:48

Der er ingen begræsninger i Øresund iflg. "leg briefing" ...
Bådenes placering i 2D kan følges på
http://volvooceanrace.geovoile.com/

Der findes også en mere avanceret 3D-visning ...

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
"Virtuel Gimle" befinder sig pt. imellem Ven og Saltholm ...
Pt. som nummer 18.214 ... Det er ikke nemt ... ...

"JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> skrev i en meddelelse
news:4a354290$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine
> beregninger, hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg
> mellem kl. 21:45 og 22:00.
>
> Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som vist
> på ruteskitsen?
> Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
> Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?
>
> Sejlerhilsen
> JPS
>
>



Bjarke@Escape (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 14-06-09 22:40

Nej, noget tidligere. Vi så dem passere Kronborg lidt i 8.

'Puma' så ud til at være lidt usikker på om de skulle gå øst eller vest om
Hven, men valgte vest og de øvrige fulgte ukritisk med. Delta Lloyd tog den
grønne drage lige efter pynten. Fed duel. Men det ser ud til at den grønne
drage er kommet foran igen.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> wrote in message
news:4a354290$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine beregninger,
> hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg mellem kl. 21:45 og
> 22:00.
>
> Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som vist på
> ruteskitsen?
> Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
> Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?
>
> Sejlerhilsen
> JPS
>
>



Ukendt (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 14-06-09 22:49

Pokkers ... Jeg kom for sent ...
Men ligger nu på en 16.442-plads i VOR-Game(!) ...
Skulle lige runde Falsterbo, inden jeg kørte ... ...

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør

"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a356e13$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
> Nej, noget tidligere. Vi så dem passere Kronborg lidt i 8.
>
> 'Puma' så ud til at være lidt usikker på om de skulle gå øst eller
> vest om Hven, men valgte vest og de øvrige fulgte ukritisk med. Delta
> Lloyd tog den grønne drage lige efter pynten. Fed duel. Men det ser ud
> til at den grønne drage er kommet foran igen.
>
> Bjarke
>
> --
> Afsendt fra båden:
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
>
> "JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> wrote in message
> news:4a354290$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine
>> beregninger, hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg
>> mellem kl. 21:45 og 22:00.
>>
>> Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som
>> vist på ruteskitsen?
>> Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
>> Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?
>>
>> Sejlerhilsen
>> JPS
>>
>>
>
>



JPS (14-06-2009)
Kommentar
Fra : JPS


Dato : 14-06-09 23:53

Shit...
Jeg kom også for sent.
Det er åbenbart historiske data man får i 2-D fremviseren.
Jeg kan se, at de tog præcis den rute ned gennem sundet, som alle Sjælland
Rundt sejlere kender. Og ikke over under svenskekysten, som svenskerne nok
havde håbet på.

Sejlerhilsen
JPS



"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
news:4a35707a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Pokkers ... Jeg kom for sent ...
> Men ligger nu på en 16.442-plads i VOR-Game(!) ...
> Skulle lige runde Falsterbo, inden jeg kørte ... ...
>
> --
> mvh
> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>
> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a356e13$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>> Nej, noget tidligere. Vi så dem passere Kronborg lidt i 8.
>>
>> 'Puma' så ud til at være lidt usikker på om de skulle gå øst eller vest
>> om Hven, men valgte vest og de øvrige fulgte ukritisk med. Delta Lloyd
>> tog den grønne drage lige efter pynten. Fed duel. Men det ser ud til at
>> den grønne drage er kommet foran igen.
>>
>> Bjarke
>>
>> --
>> Afsendt fra båden:
>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>> Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>>
>>
>> "JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> wrote in message
>> news:4a354290$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>> Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine
>>> beregninger, hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg mellem
>>> kl. 21:45 og 22:00.
>>>
>>> Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som vist
>>> på ruteskitsen?
>>> Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
>>> Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?
>>>
>>> Sejlerhilsen
>>> JPS
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Bjarke@Escape (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 15-06-09 06:40

Ja, de opdateres kun med et par timers mellemrum. Ikke specielt "real-time"
.....

Men der kom en opdatering en times tid inden de passerede, så vi gissede
tidspunktet og ramte under 5 minutter galt.

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> wrote in message
news:4a357f48$0$15899$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Shit...
> Jeg kom også for sent.
> Det er åbenbart historiske data man får i 2-D fremviseren.
> Jeg kan se, at de tog præcis den rute ned gennem sundet, som alle Sjælland
> Rundt sejlere kender. Og ikke over under svenskekysten, som svenskerne nok
> havde håbet på.
>
> Sejlerhilsen
> JPS
>
>
>
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> skrev i en meddelelse
> news:4a35707a$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>> Pokkers ... Jeg kom for sent ...
>> Men ligger nu på en 16.442-plads i VOR-Game(!) ...
>> Skulle lige runde Falsterbo, inden jeg kørte ... ...
>>
>> --
>> mvh
>> Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
>>
>> "Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> skrev i en meddelelse
>> news:4a356e13$0$90271$14726298@news.sunsite.dk...
>>> Nej, noget tidligere. Vi så dem passere Kronborg lidt i 8.
>>>
>>> 'Puma' så ud til at være lidt usikker på om de skulle gå øst eller vest
>>> om Hven, men valgte vest og de øvrige fulgte ukritisk med. Delta Lloyd
>>> tog den grønne drage lige efter pynten. Fed duel. Men det ser ud til at
>>> den grønne drage er kommet foran igen.
>>>
>>> Bjarke
>>>
>>> --
>>> Afsendt fra båden:
>>> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
>>> Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>>>
>>>
>>> "JPS" <jensp@s_fjerndette_andholt.dk> wrote in message
>>> news:4a354290$0$15872$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>>>> Volvo Ocean Race bådene passerer Øresund i Aften. Efter mine
>>>> beregninger, hvis vinden holder, passerer den første båd Kronborg
>>>> mellem kl. 21:45 og 22:00.
>>>>
>>>> Er der nogen, der ved om de er tvunget øst om Ven og Saltholm som vist
>>>> på ruteskitsen?
>>>> Rutebeskrivelsen nævner ingen oblikatoriske mærker i Øresund.
>>>> Så man må formode, at de går ned gennem Drogden?
>>>>
>>>> Sejlerhilsen
>>>> JPS
>>>>
>>>>
>>>
>>>
>>
>>
>
>



Lars Kristensen (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 15-06-09 15:40

Bjarke@Escape wrote:
> Ja, de opdateres kun med et par timers mellemrum. Ikke specielt "real-time"
> ....
>
> Men der kom en opdatering en times tid inden de passerede, så vi gissede
> tidspunktet og ramte under 5 minutter galt.

Er der ikke nogen der snuppede et par billeder?

- Lars

Bjarke@Escape (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 15-06-09 18:07

Det gjorde vi, men med et lånt kamara, så vi får først billederne i næste
uge .....

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message
news:4a365d31$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Bjarke@Escape wrote:
>> Ja, de opdateres kun med et par timers mellemrum. Ikke specielt
>> "real-time" ....
>>
>> Men der kom en opdatering en times tid inden de passerede, så vi gissede
>> tidspunktet og ramte under 5 minutter galt.
>
> Er der ikke nogen der snuppede et par billeder?
>
> - Lars



Bjarke@Escape (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Bjarke@Escape


Dato : 15-06-09 20:31

2 af dem ligger på

http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs091.snc1/4658_91727314316_669364316_1965103_917560_n.jpg

http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs111.snc1/4658_91731054316_669364316_1965301_5992926_n.jpg

Bjarke

--
Afsendt fra båden:
Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm


"Bjarke@Escape" <maxi999.escape-krølleA-gmail.com> wrote in message
news:4a367faa$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...
> Det gjorde vi, men med et lånt kamara, så vi får først billederne i næste
> uge .....
>
> --
> Afsendt fra båden:
> Maxi 999 - 'Escape' - Hundige
> Position: http://www.maximalt.dk/dkfritidsejlads.htm
>
>
> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message
> news:4a365d31$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Bjarke@Escape wrote:
>>> Ja, de opdateres kun med et par timers mellemrum. Ikke specielt
>>> "real-time" ....
>>>
>>> Men der kom en opdatering en times tid inden de passerede, så vi gissede
>>> tidspunktet og ramte under 5 minutter galt.
>>
>> Er der ikke nogen der snuppede et par billeder?
>>
>> - Lars
>
>



Lars Kristensen (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Lars Kristensen


Dato : 16-06-09 22:53

Bjarke@Escape wrote:
> 2 af dem ligger på
>
> http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs091.snc1/4658_91727314316_669364316_1965103_917560_n.jpg
>
> http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs111.snc1/4658_91731054316_669364316_1965301_5992926_n.jpg
>
> Bjarke
>

Fine billeder - også Mogenses.
Ærgeligt jeg ikke havde mulighed for at være der. Ligeledes vill jeg
også gerne have været ved skagen da de runded der, men det opdagede jeg
desværre for sent til at kunne nå derop. og så var det jo i øvrigt
"mørkt" på det tidspunkt. Jeg havde en idé om at skulle have været ude
med en gummibåd og opleve det lidt tættere på, men sådan skulle det ikke
være.
Nå, jeg får forhåbentlig chancen om et par år.


Det er trist, den danske presse ikke interesserer sig mere for sejlsport
når nu sejlsportens formel 1'ere er i de danske farvande.

Harding: Jeg tror ikke du kan rette skytset mod DS i denne sammenhæng.
DS har jo reelt ikke noget med Volvo Ocean Race (VOR) at gøre. De kom
tilfældigvis blot igennem dansk farvand. PR arbejdet ligger da på
arrangørenes skuldre. Hvis DS havde gået ud sagt at VOR kom til danske
farvande og bådene i stedet havde valgt at gå over under svenskekysten,
hvilket indtryk havde det givet befolkningen af DS?
Jeg tror DS gjorde det bedste: at lade VOR stå for cirkusset. Det er
bare ærgeligt at de danske journalister fandt det interessant. (men det
burde vel ikke undre nogen?)
I øvrigt havde de jo også chancen ved den jydske nordkyst da bådene var
på vej til Marstrand


- Lars

Mogens Hansen (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 15-06-09 21:09


"Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message
news:4a365d31$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> Bjarke@Escape wrote:

[8<8<8<]
> Er der ikke nogen der snuppede et par billeder?

Jeg havde misset at positionen på nettet ikke var real-time, så da jeg kom
til Dragør passerede sidste båd, lidt efter kl. 21. Øv - det havde ellers
været flot med solnedgangslys og Øresundbroen i baggrunden
Der var ikke så meget lys, men det blev til et par billeder:
http://www.hansen4.dk/full_crop/_E6L9012.jpg

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen



Ukendt (15-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 15-06-09 22:49

Hej Mogens,

Det samme skete for mig ... ...
Er der mere end ét billede fra din hånd?
Det ene, jeg kan se, er rigtig godt!

--
mvh
Flemming Torp - Gimle - DEN-61 - X-342 - Helsingør
"Virtuelle Gimle" er nu ankommet til Stockholm.
"Kun" én grundstødning: Ölands Södra Udde ...

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> skrev i en meddelelse
news:4a36aa42$0$90263$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Lars Kristensen" <spam@acdc.dk> wrote in message
> news:4a365d31$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>> Bjarke@Escape wrote:
>
> [8<8<8<]
>> Er der ikke nogen der snuppede et par billeder?
>
> Jeg havde misset at positionen på nettet ikke var real-time, så da jeg
> kom til Dragør passerede sidste båd, lidt efter kl. 21. Øv - det havde
> ellers været flot med solnedgangslys og Øresundbroen i baggrunden
> Der var ikke så meget lys, men det blev til et par billeder:
> http://www.hansen4.dk/full_crop/_E6L9012.jpg
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen
>



Mogens Hansen (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Mogens Hansen


Dato : 16-06-09 08:58


"Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
news:4a36c1cd$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

[8<8<8<]
> Er der mere end ét billede fra din hånd?

Ikke som bidrager med noget ekstra, og som sådan er værd at vise.
Jeg tog 5 billeder, inden båden var for langt væk, og de 4 er meget lig det
jeg viste.

> Det ene, jeg kan se, er rigtig godt!

Mange tak.

--
Venlig hilsen

Mogens Hansen



blueocean (16-06-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 16-06-09 07:42

On 16 Jun., 09:57, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>
> news:4a36c1cd$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> [8<8<8<]
>
> > Er der mere end ét billede fra din hånd?
>
> Ikke som bidrager med noget ekstra, og som sådan er værd at vise.
> Jeg tog 5 billeder, inden båden var for langt væk, og de 4 er meget lig det
> jeg viste.
>
> > Det ene, jeg kan se, er rigtig godt!
>
> Mange tak.
>
> --
> Venlig hilsen
>
> Mogens Hansen

Ja fine billeder, jeg var ikke hjemme da de kom ØV ØV ØV.

Hvor var den danske sports presse, de gemte sig garanteret bar en
skærm og så Le Mans. Nej der er ikke nogen i den danske presse der
gider interessere sig for dette race, Så godt man har svensk TV4 der
sender hver mandag aften med en 30 min status reportage.
Og igår mandag da de anløb Sandhamn ved Stockholm sendte de Live.
Fedt.

Og så nettet der jo er helt unværlig i disse tider.
Jeg menere at den danske presse skylde en god forklaring på at de ikke
på noget tidspunkt har sendt et ord fra dette Race.!!!!!

Gert

Ukendt (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-06-09 16:54


"blueocean" <gert.kjaer@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:56144915-8021-479d-abe9-1cc68b0e0b67@i6g2000yqj.googlegroups.com...
On 16 Jun., 09:57, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:
> "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
Fedt.

Og så nettet der jo er helt unværlig i disse tider.
Jeg menere at den danske presse skylde en god forklaring på at de ikke
på noget tidspunkt har sendt et ord fra dette Race.!!!!!

Gert
*******************************
Re:

Forklaring?
Får du næppe fra den flok boldmongoler, der befolker "nyhedsformidlingen"


MVH
Egon


Harding E. Larsen (16-06-2009)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 16-06-09 10:31

Pressen har rette skytset mod DS da guldvinderne i 49eren Jonas
Warrerog Martin Kirketerp har udgivet en bog hvori de retter en skarp
kritik mod DS´udtagelsesforløb op til OL i Kina.
Udtagelserne plejer at være strengt objektive, således at den
pointmæssigt bedste båd vandt.
Før OL indførte DS et nyt udtagelsesforløb - nu med subjektive
kriterier. F.eks. var det afgørende, at sejlerne havde et godt forhold
til landstræneren, samt at de skriftligt kunne beskrive egne
fortræffeligheder.
Siden er konflikten spidset til og flår i det traditionsrige forbund.
Utilfredsheden hersker, fordi afsløringerne endnu ikke har medført
ændringer.

Måske på den baggrund har DS, der burde fodre pressen med relevante
oplysninger, sovet i timen.

Mvh/Harding

On 16 Jun., 15:41, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
> On 16 Jun., 09:57, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:
>
>
>
>
>
> > "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>
> >news:4a36c1cd$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > [8<8<8<]
>
> > > Er der mere end ét billede fra din hånd?
>
> > Ikke som bidrager med noget ekstra, og som sådan er værd at vise.
> > Jeg tog 5 billeder, inden båden var for langt væk, og de 4 er meget lig det
> > jeg viste.
>
> > > Det ene, jeg kan se, er rigtig godt!
>
> > Mange tak.
>
> > --
> > Venlig hilsen
>
> > Mogens Hansen
>
> Ja fine billeder, jeg var ikke hjemme da de kom ØV ØV ØV.
>
> Hvor var den danske sports presse, de gemte sig garanteret bar en
> skærm og så Le Mans. Nej der er ikke nogen i den danske presse der
> gider interessere sig for dette race, Så godt man har svensk TV4 der
> sender hver mandag aften med en 30 min status reportage.
> Og igår mandag da de anløb Sandhamn ved Stockholm sendte de Live.
> Fedt.
>
> Og så nettet der jo er helt unværlig i disse tider.
> Jeg menere at den danske presse skylde en god forklaring på at de ikke
> på noget tidspunkt har sendt et ord fra dette Race.!!!!!
>
> Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -


blueocean (16-06-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 16-06-09 12:09

On 16 Jun., 18:30, "Harding E. Larsen" <hard...@larsen.tdcadsl.dk>
wrote:
> Pressen har rette skytset mod DS da guldvinderne i 49eren Jonas
> Warrerog Martin Kirketerp har udgivet en bog hvori de retter en skarp
> kritik mod DS´udtagelsesforløb op til OL i Kina.
> Udtagelserne plejer at være strengt objektive, således at den
> pointmæssigt bedste båd vandt.
> Før OL indførte DS et nyt udtagelsesforløb - nu med subjektive
> kriterier. F.eks. var det afgørende, at sejlerne havde et godt forhold
> til landstræneren, samt at de skriftligt kunne beskrive egne
> fortræffeligheder.
> Siden er konflikten spidset til og flår i det traditionsrige forbund.
> Utilfredsheden hersker, fordi afsløringerne endnu ikke har medført
> ændringer.
>
> Måske på den baggrund har DS, der burde fodre pressen med relevante
> oplysninger, sovet i timen.
>
> Mvh/Harding
>
> On 16 Jun., 15:41, blueocean <gert.kj...@gmail.com> wrote:
>
>
>
> > On 16 Jun., 09:57, "Mogens Hansen" <mogen...@dk-online.dk> wrote:
>
> > > "Flemming Torp" <fletopkanelbolle2rp.danmark> wrote in message
>
> > >news:4a36c1cd$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> > > [8<8<8<]
>
> > > > Er der mere end ét billede fra din hånd?
>
> > > Ikke som bidrager med noget ekstra, og som sådan er værd at vise.
> > > Jeg tog 5 billeder, inden båden var for langt væk, og de 4 er meget lig det
> > > jeg viste.
>
> > > > Det ene, jeg kan se, er rigtig godt!
>
> > > Mange tak.
>
> > > --
> > > Venlig hilsen
>
> > > Mogens Hansen
>
> > Ja fine billeder, jeg var ikke hjemme da de kom ØV ØV ØV.
>
> > Hvor var den danske sports presse, de gemte sig garanteret bar en
> > skærm og så Le Mans. Nej der er ikke nogen i den danske presse der
> > gider interessere sig for dette race, Så godt man har svensk TV4 der
> > sender hver mandag aften med en 30 min status reportage.
> > Og igår mandag da de anløb Sandhamn ved Stockholm sendte de Live.
> > Fedt.
>
> > Og så nettet der jo er helt unværlig i disse tider.
> > Jeg menere at den danske presse skylde en god forklaring på at de ikke
> > på noget tidspunkt har sendt et ord fra dette Race.!!!!!
>
> > Gert- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> > - Vis tekst i anførselstegn -- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Arh.... Ikke helt enig, men du nok ret i noget af det, Derfor bør
pressen dog også selv være på mærkerne og recearche lidt i resten af
verden. De KAN ikke være total uvidende om dette Verdens Hårdste
Sejlbåds race. Men De er da rene boldmongoler fordi det er det eneste
de kan se for sig EN BOLD.

Jeg sendte for flere måneder siden mail til Sport redaktionen på TV2,
men har aldrig fået et svar. De svarde dog at de havde modtaget min
mail og ville vende tilbage, Ha efter nu min. 10 rykker mails har de
ikke svaret. Så for mig er de bare en flok spassere der ikke ved noget
som helst, men bare hæver en fed hyre fra Licenspengene og reklame
indtægterne, de kunne alle hoppe i havet, jeg ville ikke hjælpe dem op
igen.

Gert

blueocean (17-06-2009)
Kommentar
Fra : blueocean


Dato : 17-06-09 05:23

On 16 Jun., 23:53, Lars Kristensen <s...@acdc.dk> wrote:
> Bjarke@Escape wrote:
> > 2 af dem ligger på
>
> >http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs091.snc1/4658_91727314...
>
> >http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs111.snc1/4658_91731054...
>
> > Bjarke
>
> Fine billeder - også Mogenses.
> Ærgeligt jeg ikke havde mulighed for at være der. Ligeledes vill jeg
> også gerne have været ved skagen da de runded der, men det opdagede jeg
> desværre for sent til at kunne nå derop. og så var det jo i øvrigt
> "mørkt" på det tidspunkt. Jeg havde en idé om at skulle have været ude
> med en gummibåd og opleve det lidt tættere på, men sådan skulle det ikke
> være.
> Nå, jeg får forhåbentlig chancen om et par år.
>
> Det er trist, den danske presse ikke interesserer sig mere for sejlsport
> når nu sejlsportens formel 1'ere er i de danske farvande.
>
> Harding: Jeg tror ikke du kan rette skytset mod DS i denne sammenhæng.
> DS har jo reelt ikke noget med Volvo Ocean Race (VOR) at gøre. De kom
> tilfældigvis blot igennem dansk farvand. PR arbejdet ligger da på
> arrangørenes skuldre. Hvis DS havde gået ud sagt at VOR kom til danske
> farvande og bådene i stedet havde valgt at gå over under svenskekysten,
> hvilket indtryk havde det givet befolkningen af DS?
> Jeg tror DS gjorde det bedste: at lade VOR stå for cirkusset. Det er
> bare ærgeligt at de danske journalister fandt det. (men det
> burde vel ikke undre nogen?)
> I øvrigt havde de jo også chancen ved den jydske nordkyst da bådene var
> på vej til Marstrand
>
> - Lars

du mnere vel Uinteressant......)

Harding E. Larsen (17-06-2009)
Kommentar
Fra : Harding E. Larsen


Dato : 17-06-09 05:43

DS er ikke direkte involveret men en link på deres hjemmeside var ikke
at foragte.
Bådmagasinet og Bådnyt giver den mulighed.
DS´ vision, mission og værdier er at agere som en professionel
udviklings- og støtteorganisation for elite- og talentsejlere samt
bredde- og tursejlere med fokus på samarbejde med klubberne, klasser
og samarbejdspartnere indenfor sejlsporten, søsporten, idrætten samt
interessenter, herunder myndigheder, sponsorer/partnere og sidst men
ikke mindst medier, ved at sikre en bred og alsidig dækning af
sejlsporten.
Sådan skriver de selv på deres hjemmeside.

Derfor må de godt have bragt et link på deres hjemmeside og bibragt
pressen fyldestgørende information, især når DS fremhæver at de er det
nationale samlingspunkt for alle sejlere og..Danmark er et attraktivt
sted at dyrke sejlsport - en af verdens bedste sejlsportsnationer.

Om så pressen anvender informationen er en anden sag.

DS bør være sejlernes samlingspunkt hvorfra informationen udgår
således at de er aktiv aktør i.h.t. visionen.

Mvh/Harding


On 16 Jun., 23:53, Lars Kristensen <s...@acdc.dk> wrote:
> Bjarke@Escape wrote:
> > 2 af dem ligger på
>
> >http://photos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs091.snc1/4658_91727314...
>
> >http://photos-f.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc1/hs111.snc1/4658_91731054...
>
> > Bjarke
>
> Fine billeder - også Mogenses.
> Ærgeligt jeg ikke havde mulighed for at være der. Ligeledes vill jeg
> også gerne have været ved skagen da de runded der, men det opdagede jeg
> desværre for sent til at kunne nå derop. og så var det jo i øvrigt
> "mørkt" på det tidspunkt. Jeg havde en idé om at skulle have været ude
> med en gummibåd og opleve det lidt tættere på, men sådan skulle det ikke
> være.
> Nå, jeg får forhåbentlig chancen om et par år.
>
> Det er trist, den danske presse ikke interesserer sig mere for sejlsport
> når nu sejlsportens formel 1'ere er i de danske farvande.
>
> Harding: Jeg tror ikke du kan rette skytset mod DS i denne sammenhæng.
> DS har jo reelt ikke noget med Volvo Ocean Race (VOR) at gøre. De kom
> tilfældigvis blot igennem dansk farvand. PR arbejdet ligger da på
> arrangørenes skuldre. Hvis DS havde gået ud sagt at VOR kom til danske
> farvande og bådene i stedet havde valgt at gå over under svenskekysten,
> hvilket indtryk havde det givet befolkningen af DS?
> Jeg tror DS gjorde det bedste: at lade VOR stå for cirkusset. Det er
> bare ærgeligt at de danske journalister fandt det interessant. (men det
> burde vel ikke undre nogen?)
> I øvrigt havde de jo også chancen ved den jydske nordkyst da bådene var
> på vej til Marstrand
>
> - Lars


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177459
Tips : 31964
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408185
Brugere : 218881

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste