/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Kædesmøring der løber eller olielækage?
Fra : Begbie


Dato : 13-06-09 07:24

Det kommer til at lyde lidt dumt, men jeg pøver alligevel...

Da jeg kom ud til min Hornet idag, så den sådan ud ved gearkassen/
kædeskærmen:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede023.jpg

Her et knap så godt billede:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede025.jpg

Jeg er i tvivl om overstående. Hvordan kan jeg være sikker på at der
ikke er tale om oliespild fra gearkassen?

Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.

 
 
Hans Paulin \(6310\) (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Hans Paulin \(6310\)


Dato : 13-06-09 15:48

Begbie skrev:

> Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.

Ved ikke med din, men min (Suzuki) p*sser altid lidt efter kædesmøring og en
efterfølgende køretur; håber det bedste for dig
--
Med venlig hilsen
Hans
www.zofiaoghans.dk



Andersen [3650] (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Andersen [3650]


Dato : 13-06-09 15:51

Begbie har bragt dette til verden:
> Det kommer til at lyde lidt dumt, men jeg pøver alligevel...
>
> Da jeg kom ud til min Hornet idag, så den sådan ud ved gearkassen/
> kædeskærmen:
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede023.jpg
>
> Her et knap så godt billede:
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede025.jpg
>
> Jeg er i tvivl om overstående. Hvordan kan jeg være sikker på at der
> ikke er tale om oliespild fra gearkassen?
>
> Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.

En DNA analyse af den spildte olie, gearkasseolie og kædesmøreolie
burde kunne komme med det rette svar

--
Med venlig hilsen

Andersen [3650]

andersen snabela nospam prik danmark



Matthias H Matthies~ (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthies~


Dato : 13-06-09 16:45


"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i meddelelsen
news:f674f379-c0d0-4174-973b-b0da2909d90e@u9g2000prd.googlegroups.com...
Det kommer til at lyde lidt dumt, men jeg pøver alligevel...

Da jeg kom ud til min Hornet idag, så den sådan ud ved gearkassen/
kædeskærmen:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede023.jpg

Her et knap så godt billede:
http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede025.jpg

Jeg er i tvivl om overstående. Hvordan kan jeg være sikker på at der
ikke er tale om oliespild fra gearkassen?

Beklager uvidenheden, og takker på forhånd.


Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
ud på jorden.
Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
Hilsen Matthias


Begbie (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 13-06-09 09:53

> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
Det tror jeg, ved det faktisk ikke.

> Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
> Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
> ud på jorden.
> Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
> Hilsen Matthias

Jo, den fik da også en omgang med kædesmøring sidste weekend.

Har tidligere set lignende, dog ikke så kraftigt, og der været sikker
på at det var kædesmøringen, men var i tvivl denne gang.

Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
intervallerne" lidt nu.

Matthias H Matthies~ (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Matthias H Matthies~


Dato : 13-06-09 17:15



Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
intervallerne" lidt nu.

Nej, du skal ikke forlænge intervallerne. Du skal smøre efter behov og så
måske med lidt mindre mængde olie pr. gang.
Pyt da med den lille smule olie der løber ud. Den kan en klud med lidt
benzin eller petroleum nemt fjerne.
Hilsen Matthias


Armand (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-09 20:21

Matthias H Matthiessen skrev:
>
>
> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
> intervallerne" lidt nu.
>
> Nej, du skal ikke forlænge intervallerne. Du skal smøre efter behov og
> så måske med lidt mindre mængde olie pr. gang.
> Pyt da med den lille smule olie der løber ud. Den kan en klud med lidt
> benzin eller petroleum nemt fjerne.
>
Man burde også kunne "lappe" pakfladen for pågældende bolt-on v.h.a. en
gang kædespray, hvoraf man tørrer det overskydende af dagen efter :-/

--
Armand.

Armand (13-06-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 13-06-09 20:19

Begbie skrev:
>> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
> D
>
> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
> intervallerne" lidt nu.

Væn dig til at smøre efter(*) at du har kørt istedet for lige inden at
du skal køre, så løber der ikke nær så meget, og så tyndt af kæden!

(*):
Ved hjemkomst om aftenen/eftermiddagen er i grunden ikke mere ubelejligt
end lige før næste tur :-/

--
Armand.

Per (14-06-2009)
Kommentar
Fra : Per


Dato : 14-06-09 08:45

Armand wrote:
> Begbie skrev:
>>> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller
>>> hvad? D
>>
>> Mht. til kædesmøringen har jeg altid været af den opfattelse at for
>> meget var bedre end for lidt, men det kan være at jeg "forlænge
>> intervallerne" lidt nu.
>
> Væn dig til at smøre efter(*) at du har kørt istedet for lige inden at
> du skal køre, så løber der ikke nær så meget, og så tyndt af kæden!
:-/

Og husk at smøre på indersiden af kæden og ikke ydersiden - en fejl mange
begår

mvh. Per


N/A (13-06-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 13-06-09 20:19



Begbie (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 18-06-09 06:02

> Den tingest der er boltet på må være drevet til speedometer eller hvad?
> Hvis det er drevet, så bliver det trukket af bolten der holder tandhjulet.
> Skulle der komme olie ud fra motoren, så vil det løbe ned bag tandhjulet og
> ud på jorden.
> Jeg vil helt bestemt mere det er fra kædesmøringen.
> Hilsen Matthias

Jeg fortsætter lige min bekymring lidt endnu…

Jeg har lige kørt 700km på under 24 timer på cyklen (første gang jeg
har prøvet et sådan tur), uden problemer. Men jeg har lavet følgende
observationer:

http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede028.jpg
Der er som om udslippet udspringer fra den tingest som vi tror, er
drevet til speedometer. Det er svært at se på billedet, men der spor
af ”udslippet” omkring pakningen til den slange køre ned i, og såmænd
også nogen pletter omkring, som er fremhævet.

http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede029.jpg
Her ses en tyk sort masse der samler sig længere ned under det
tidligere omtalte område (kæde/gear/mm.).

Er der mig der endnu ikke kender min mc godt nok, eller burde jeg
gribe til en forebyggende handling af en eller slags?

Jacob Bunk Nielsen (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 18-06-09 13:08

Begbie <y2j66_99@yahoo.dk> writes:

> Jeg fortsætter lige min bekymring lidt endnu…
>
> Jeg har lige kørt 700km på under 24 timer på cyklen (første gang jeg
> har prøvet et sådan tur), uden problemer. Men jeg har lavet følgende
> observationer:
>
> http://www.geocities.com/kristoffersen06/Billede028.jpg

Selv om du tager fine billeder, så er det vildt svært at se hvordan det
ser ud. Jeg kan se at du desværre ikke bor i nærheden af mig, ellers var
du velkommen til lige at rulle forbi i aften, og så kunne man give et
bud. Måske der er nogle fra Skjern(?)-området kan hjælpe dig, hvis du
ruller forbi i aften.

Hvor går den slange/det kabel folk tror er speedometer-drevet hen? Så
kan vi måske lige få bekræftet at det vitterlig er speedometerdrevet.

--
Jacob | ........@
Yamaha FZS 1000 | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Begbie (18-06-2009)
Kommentar
Fra : Begbie


Dato : 18-06-09 11:34

> Selv om du tager fine billeder, så er det vildt svært at se hvordan det
> ser ud. Jeg kan se at du desværre ikke bor i nærheden af mig, ellers var
> du velkommen til lige at rulle forbi i aften, og så kunne man give et
> bud. Måske der er nogle fra Skjern(?)-området kan hjælpe dig, hvis du
> ruller forbi i aften.
>
> Hvor går den slange/det kabel folk tror er speedometer-drevet hen? Så
> kan vi måske lige få bekræftet at det vitterlig er speedometerdrevet.
>
> --
> Jacob            |   ........@
> Yamaha FZS 1000  |   ......_[]-=*www.bunk.cc     |   .....(o)Z_/(o)

Jeg valgt søge min lokal fagmand (Skjern mc), og efter meget kort tid
nået han frem til at det var kædefedt som varmes op under længere
ture, sådan at det bliver flydende og danner de overnævnte symptomer.

Dennis Hellan Peders~ (19-06-2009)
Kommentar
Fra : Dennis Hellan Peders~


Dato : 19-06-09 09:42


"Begbie" <y2j66_99@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:e47e8fe4-aabe-4361-923a-21aba6f28aa1@r34g2000vba.googlegroups.com...

Jeg valgt søge min lokal fagmand (Skjern mc), og efter meget kort tid
nået han frem til at det var kædefedt som varmes op under længere
ture, sådan at det bliver flydende og danner de overnævnte symptomer.

8<-------------------

Hej

Få monteret en automatisk kædesmørrings enhed, det har jeg haft på
flere af mine tidligere cykler, og det er IMHO en uundværlig ting til
kæde cykler, har selv lige monteret en ScottOiler på fruens mc.
husk lige at rengøre kæde og tandhjul i petrolium inden mont. af den
automatiske smører, så er du sluppet af med de problemer der irriterer
dig, altså med hensyn til kæden


--
Mvh.
Dennis Pedersen.
99' BMW R 1150 GS
06' Kawasaki ER-6n ABS (fruens)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste