Hvid/Grøn tulipan eller Spring Green Virid~
Fra : Ukendt

Dato : 15-06-09 19:02

Hej.

Efter lidt surfen er vi kommet frem til at, i vores have har vi denne
tilsyneladende sjældne tulipan, ifølge flere web-sites altså.
Dog ikke mere sjælden, end den kan købes mange steder, for eksempel på
Gavnø.

http://gavnoe.dk/dk_webshop/spring-green-tulipan

Den er flot, og kommer hver forår, med sine hvide og grønne kronblade.

Men i år er der sket noget helt usædvanligt.
Normalt formerer den sig med underjordiske løg, som vi kan tage op og
sætte hist og pist.
I år har den valgt at fremelske 3 løg OVER jorden, som det ses her:

http://home7.inet.tele.dk/darm/Loeg_1.jpg
http://home7.inet.tele.dk/darm/Loeg_2.jpg

Så er det vi spørger:
1 Har nogen af jer set det før?
2 Og kan de også tages til udsætning?

Venlig hilsen

Arnold Mikkelsen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 16-06-09 07:38

On Mon, 15 Jun 2009 20:01:36 +0200, Glider High <> wrote:

> [...]
>sætte hist og pist.
>I år har den valgt at fremelske 3 løg OVER jorden, som det ses her:

Jeg har set det før, løgene kan stadig bruges til at udplante.
Jeg tror det sker fordi løgene efterhånden står for tæt på
jordoverfladen.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 21-06-09 06:27

On Tue, 16 Jun 2009 08:37:51 +0200, Mads Lie Jensen
<mads@gartneriet.dk> wrote:

>Jeg har set det før, løgene kan stadig bruges til at udplante.
>Jeg tror det sker fordi løgene efterhånden står for tæt på
>jordoverfladen.

Mange tak.
Vi prøver at tage løgene op, lige så snart de grønne blade er visnet
ned.
Og sæyye dem igen til efteråret, som sædvanligt.

MVH
Arnold