Finde en marhoni plade 25x25
Fra : Filip Ravn

Dato : 15-06-09 18:52

Jeg har været i 3 forskellige træhandler idag for at høre om de havde noget
marhonitræ på lager. Jeg skal bruge 25x25x2 cm til en billed ramme, og det
skal helst være i et helt stykke marhonitræ plade. Men det er ikke bare lige
sådan at skaffe...

Nogle forslag til hvor jeg kan skaffe dette?

Filip
(Århus)

Fra : Lars

Dato : 15-06-09 19:29

Filip Ravn skrev:
> [...]
> er ikke bare lige sådan at skaffe...
>
> Nogle forslag til hvor jeg kan skaffe dette?

I så ringe mængder skal du nok have fat i en møblesnedker af den finere
slags eller evt. en skibstømrer med en bunke endeafskæringer.
Mahogniplanker er ikke så pokkers almindelige, men de fleste
tømmerhandler bør kunne skaffe det, hvis du køber en hel planke - ellers
prøv nogle af de firmaer, der sælger terasser i ædeltræ. Regn dog ikke
mede, at du kan finde noget på kun 20 mm. i tykkelsen, det bliver nok
nærmere 45-55 mm.

Hvorfor skal det være i ét stykke?

Et alternativ til at lave en ramme, er at købe en gl. mahogniramme og
rette den til.

Fra : Grethe Hoff

Dato : 15-06-09 20:34

Du kan evt. ta kontakt med http://www.pfp.dk/