Overvintre chiliplanter ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 15-06-09 05:01

Hej NG.

Kan man overvintre chiliplanter ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Inger D.

Dato : 15-06-09 14:53

> Kan man overvintre chiliplanter ?

Ja, chiliplanter er flerårige, de må bare ikke få det for koldt. Mine døde
sidste år på den lukkede altan, men dem svigermor har i vindueskarmen har
det herligt og har allerede sat og modnet mange frugter.

Inger D.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 17-06-09 01:22

On Jun 15, 3:53 pm, "Inger D." <bla...@no.no> wrote:

> Ja, chiliplanter er flerårige, de må bare ikke få det for koldt. Mine døde
> sidste år på den lukkede altan, men dem svigermor har i vindueskarmen har
> det herligt og har allerede sat og modnet mange frugter.

Kan de overvintre mørkt, frostfrit og måske med en lille bitte smule
vand ?
Eller skal de stå med sol og vandes lidt ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk

Fra : Inger D.

Dato : 17-06-09 08:32

> Kan de overvintre mørkt, frostfrit og måske med en lille bitte smule
> vand ?
> Eller skal de stå med sol og vandes lidt ?

Jeg ved ikke om man kan begge dele, men det sidste forslag virker i hvert
tilfælde.

Inger D.

Fra : 3140 Abildgaard

Dato : 17-06-09 08:51

Inger D. wrote:

> Jeg ved ikke om man kan begge dele, men det sidste forslag virker i
> hvert tilfælde.
>
> Inger D.

En kollega sætter dem i sin kælder og vander en gang om ugen.Det dur.
Jeg prøvede at sætte dem i soveværelset og vande dem en gang om ugen. Det
duede ikke.

Fra : Thomas

Dato : 20-06-09 15:26

On 15 Jun., 13:01, "Christian B. Andresen" <t...@tiscali.dk> wrote:
> Hej NG.
>
> Kan man overvintre chiliplanter ?
>
> --
> Christian......http://www.yee-haw.dk

De skal have lys men har det godt med at tørre lidt ud mellem
vandingerne.

De bærer klart bedst andet år.

VH