Stregkode og udlån
Fra : Jonas Nielsen

Dato : 31-07-01 18:31

Hej gruppe

Jeg tænker på at skabe et udlånssystem hvor medlemmerne af en
arbejdsgruppe kan låne forskellige "ressourcer".
Jeg havde tænkt mig at styre administrationen - hvem låner hvad til
hvornår - på samme måde som biblioteket.

Er der nogen der har erfaringer med den slags? Hvor kan man købe den
slags "løsninger"? Fx. stregkodelæsere og
software til det formål? Det skal helst ikke være specielt fancy, dvs.
ikke dyrt!

Ethvert "hint" modtages med glæde

Mvh Jonas Nielsen

PS, hvis der er nogen der har noget brugt liggende, så sig endelig til

Fra : Carsten Riis

Dato : 01-08-01 08:24

Jonas Nielsen wrote:

> Ethvert "hint" modtages med glæde

Prøv at kontakte Biblioteket på Handelshøjskolen i København.

De har en selvbetjeningsskranke med kort-/bog-læser, til lånerstatus
osv osv osv. (dog ikke aflevering).

Du kan kontakte dem via:
http://www.cbs.dk/library/hermes/postkassedk.shtml

Hvis jeg husker ret, så har http://www.lomax.dk nogle stregkodelæsere
+ software til det. Så er det vel bare med skaffe etiketter og en
printer som kan klare det med stregkoderne for dig.

Spørg mig ikke om priser.
--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)

Fra : Jonas Nielsen

Dato : 02-08-01 00:10

Tak for tippet

Med venlig hilsen Jonas